nog een paar bunkertjes uit de omgeving Delfzijl

De Stützpunktgruppe Delfzijl
Gebruikersavatar
Riccardo75
Berichten: 77
Lid geworden op: 19 jul 2008, 09:07

Re: nog een paar bunkertjes uit de omgeving Delfzijl

Bericht door Riccardo75 »

AvB schreef:En zou je iets aan je spelling kunnen doen voordat je op Bevestig klikt.
Met dank! ;)

sorry stond gister ff op tijd., heb het ff gecorigeerd
Gebruikersavatar
ErwinZ
Berichten: 1822
Lid geworden op: 23 apr 2008, 15:31
Locatie: AN8637
Contacteer:

Re: nog een paar bunkertjes uit de omgeving Delfzijl

Bericht door ErwinZ »

Riccardo75 weet jij ook de excacte lokatie van de onderste foto? Dit is de 1e keer dat ik een foto zie van een Horchgerät in Delfzijl.
Gebruikersavatar
Riccardo75
Berichten: 77
Lid geworden op: 19 jul 2008, 09:07

Re: nog een paar bunkertjes uit de omgeving Delfzijl

Bericht door Riccardo75 »

Nee exacte locatie weet ik niet, de foto,s komen van een duitse soldaat die op fiemel gelegerd was, via via heb ik die in bezit gekregen
Ik heb zelf het vermoeden dat het tussen fiemel en termunten heeft gezeten,. lijkt me een logische verklaring, want er wordt veel gesproken over termunten
fiemel was destijds een gehucht met een 6 tal huizen, dus batterie fiemel is niet het onderdeel wat in termunten heeft gezeten.
daar komt bij Dat er wel degelijk duitse bouwwerken in termunten hebben gestaan. er is in termunten zelf ook veel oorlogstuig in de bodem gevonden. van duitse makelij mischien biedt http://www.watwaswaar.nl" target="_blank helderheid,?
ook heb ik een foto van een asbak van batterie termunten. vaag heeft er idd flak gezeten. want zoals ik zeg fiemel was destijds een gehucht dorp,

ik heb zelf nog geen tijd gehad, om het uittepluizen.
Want ik heb de mogelijkheid om tot de archieven tekomen van het oorlogs en verzets stichting in groningen. heb hun al wat spullen gedoneerd :) en de directrice is heel behulpzaam,
dus zodra ik ff een x een vrije dag heb ga ik er ff pluizen,.
hierbij nog een paar foto,s
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
pauldijkstra

Re: nog een paar bunkertjes uit de omgeving Delfzijl

Bericht door pauldijkstra »

Beste Ricardo,

Ik heb, ik woon in Friesland, vlakbij Groningen, zelf al eens in de Groninger Archieven alle sloopbestekken gefotografeerd en uitgeplozen. Ik heb het plan om binnenkort weer te gaan zoeken, want ik ben nog enkele archiefreferenties tegen gekomen. Delfzijl en omgeving heeft niet mijn prioriteit, maar om in het archief er naar te pluizen is altijd leuk. Mocht je naar deze Stichting in Groningen gaan, geef even een seintje, ik heb vrijdag middag vrijwel altijd tijd.
Als je mij even pm't dan kan je alle sloopbestekken (met plattegrond) van me krijgen.

Groet,

Paul
Gebruikersavatar
duracel konijn
Berichten: 312
Lid geworden op: 10 mar 2009, 13:48
Locatie: Appingedam (gr.)

Re: nog een paar bunkertjes uit de omgeving Delfzijl

Bericht door duracel konijn »

Goeiedag even!, leuke foto's
Riccardo, je hebt de manege dus gevonden, waar staat die andere tobruk! precies, dan kan ik morgen wel even voor je kijken.
Mocht er nog iemand deze kant opkomen! dan houd ik mij aanbevolen als gids,en leerling. Er is toch nog veel kennis over dit onderwerp aanwezig onder de forum gasten!.
MVG Wolter
Achtung! Feind Hört Mit!
Gebruikersavatar
Riccardo75
Berichten: 77
Lid geworden op: 19 jul 2008, 09:07

Re: nog een paar bunkertjes uit de omgeving Delfzijl

Bericht door Riccardo75 »

duracel konijn schreef:Goeiedag even!, leuke foto's
Riccardo, je hebt de manege dus gevonden, waar staat die andere tobruk! precies, dan kan ik morgen wel even voor je kijken.
Mocht er nog iemand deze kant opkomen! dan houd ik mij aanbevolen als gids,en leerling. Er is toch nog veel kennis over dit onderwerp aanwezig onder de forum gasten!.
MVG Wolter

hey wolter, sorry me detector heeft wat troubles, dus heb hem opgestuurd naar de importeur,dus dit weekend wordt hem niet
ik bedoel naast de n33 zelfde kant als de manege en dan in het land bij de patrijsenweg eekerdeweg inzzoomen in de hoek van het weiland bij de n33 brug eemskanaal wel flink inzoomen
Gebruikersavatar
ErwinZ
Berichten: 1822
Lid geworden op: 23 apr 2008, 15:31
Locatie: AN8637
Contacteer:

Re: nog een paar bunkertjes uit de omgeving Delfzijl

Bericht door ErwinZ »

Dat is geen bunker. Dat is een stuk riool oid wat er nog ligt na de bouw van de brug.
Gebruikersavatar
Riccardo75
Berichten: 77
Lid geworden op: 19 jul 2008, 09:07

Re: nog een paar bunkertjes uit de omgeving Delfzijl

Bericht door Riccardo75 »

ErwinZ schreef:Dat is geen bunker. Dat is een stuk riool oid wat er nog ligt na de bouw van de brug.
was teproberen ja, ik woon zelf aan de rand van de stad groningen ruischerbrug,
zodra ik alles in orde heb gaan we ff een afspraak maken, en es ff rondneuzen..
ff de md mee, ben heel nieuwscherig naar de puinhoop achter de manege,
paul stuurt mij de info van de gesloopte werken, miaschien kunnen we even een rondje trekken,
me zoekmaatje heeft dezelfde manie, en heeft vlakbij station meedhuizen gewoont,
hij kan nog aan documentatie komen van de eigenaar die hij persoonlijk kent,
mischien zit er nog wat leuke info tusse?
als we nu een kaartje of iets dergelijks kunnen krijgen van de stelling apingedam eemskanaal biesum kunnen krijgen zou dat leuk zijn.
Gebruikersavatar
duracel konijn
Berichten: 312
Lid geworden op: 10 mar 2009, 13:48
Locatie: Appingedam (gr.)

Re: nog een paar bunkertjes uit de omgeving Delfzijl

Bericht door duracel konijn »

Hoi Riccardo, ik denk! dat ik de locatie gevonden heb, en ik denk ook dat Erwin gelijk heeft!.
Het is niet uitgevoerd in St. maar gewoon in beton en ik schat hooguit 8cm dik.
De eerste foto is van de vermoedelijke locatie!, de tweede is van een zelfde soort object in de buurt van de Tobruk tussen Delfzijl/appingedam, dus wel een soort regelbau, maar ik denk wel van na de oorlog.
Om iedereen tevreden te houden, het is dus geen riool! en ook geen Tobruk, Waarschijnlijk is het gewoon een soort stront!bunker.
We hebben er weer een type bij!.
Dit was een grapje, ik ben nog in de buurt wezen Fietsen, en heb nog wat foto`s gemaakt van voor ons bekende bunkers.
MVG, en hopend dat de detector eerdaags weer klaar is Wolter.
aan ieder die de laatste dagen reacties achter gelaten heeft bedankt en tot ziens.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door duracel konijn op 05 apr 2009, 22:14, 2 keer totaal gewijzigd.
Achtung! Feind Hört Mit!
Gebruikersavatar
Riccardo75
Berichten: 77
Lid geworden op: 19 jul 2008, 09:07

Re: nog een paar bunkertjes uit de omgeving Delfzijl

Bericht door Riccardo75 »

hey had ik toch gelijk, daar bij opwierde?
leuk,
maar nu ben ik ff benieuwd, naar dat bouwerk bij biesum, vanaf biesum rihcitn apingedam in het land. aan het water waar vroeger de boerderij stond?
is dit nu een mestput? of heeft het wel degeleijk met de verdedeging van delfzijl temaken?ben er laast met de auto geweest, maar begon teregenen,.
het is dus zeer goed mogelijk dat hier een at heeft gestaan'? via beeldbank heb ik weer heel wat foto,s gevonden regio delfzijl, en ik denk ook de flak kanonnen van weiwerd,
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Riccardo75
Berichten: 77
Lid geworden op: 19 jul 2008, 09:07

Re: nog een paar bunkertjes uit de omgeving Delfzijl

Bericht door Riccardo75 »

Riccardo75 schreef:hey had ik toch gelijk, daar bij opwierde?
leuk, goed speurwerk edwin :)
maar nu ben ik ff benieuwd, naar dat bouwerk bij biesum, vanaf biesum richting apingedam in het land. aan het water waar vroeger de boerderij stond?
is dit nu een mestput? of heeft het wel degeleijk met de verdedeging van delfzijl temaken?ben er laast met de auto geweest, maar begon teregenen,.
het is dus zeer goed mogelijk dat hier een at heeft gestaan'? via beeldbank heb ik weer heel wat foto,s gevonden regio delfzijl, en ik denk ook de flak kanonnen van weiwerd,
de foto met rook is de stelling carel coenraad polder, nadat britse duikbommenwerpers er een aanval op hebben gedaan, het schijnt dat hier, nog een 180 hardnekkige duitsers stand hebben gehouden
carel coenraad stelling.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
duracel konijn
Berichten: 312
Lid geworden op: 10 mar 2009, 13:48
Locatie: Appingedam (gr.)

Re: nog een paar bunkertjes uit de omgeving Delfzijl

Bericht door duracel konijn »

Hoi met Wolter, ik ben er vandaag niet geweest, maar die betonnen ring is waarschijnlijk gewoon voor de mest of iets dergelijks.
ik heb ze de laatste tijd al meer op foto's gezien. van voor en na de oorlog.
Maar je weet het maar nooit, ik heb het object al in jaren niet meer bekeken dus!.
En ik dacht dat ik wel genoeg gefietst had!, eerst Weiwerd en dan Biesum!, dus de volgende keer de betonnen ring op foto zetten.
Dan heb ik ook weer een doel!, dan koop ik daarna wel even een glaasje bier, vandaag ook gedaan!....Heerlijk!.
De foto's zijn duidelijker als je ze aan klikt.
De Groeten Wolter
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Achtung! Feind Hört Mit!
Gebruikersavatar
duracel konijn
Berichten: 312
Lid geworden op: 10 mar 2009, 13:48
Locatie: Appingedam (gr.)

Re: nog een paar bunkertjes uit de omgeving Delfzijl

Bericht door duracel konijn »

Hoi, met wolter.
Vandaag twee hulzen gekocht in Weiwerd, stond bij een boer te koop langs de weg.
Ook al geidentificeerd; een 25 ponder, en een 3,7inch AA, beiden Brits.
Het leuke is er stond in Weiwerd een luchtdoel battarij, met dit type kogel.
misschien eerdaags wat foto's, ik ben nu aan't werk.
De 3,7inch, stamt uit 1939, is hergeladen (door de Engelsen) in 1940, en weer hergeladen in 1943.(Er staat nu bij vermeld 9,4cm)
mvg Wolter
Laatst gewijzigd door duracel konijn op 12 apr 2009, 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Achtung! Feind Hört Mit!
Gebruikersavatar
Riccardo75
Berichten: 77
Lid geworden op: 19 jul 2008, 09:07

Re: nog een paar bunkertjes uit de omgeving Delfzijl

Bericht door Riccardo75 »

hey wolter, welke boer was dat.,?
ik ben een keer lopen zoeken in weiwerd, met de detector.
vlakbij het oude station, en het is ongelooflijk maar het stikt daar van de granaat scherven,
toen we aan het zoeoek waren half uurtje, zak vol scherven. kwam er een poltiiewagen
die vroeg als we toestemming hadden,
ehhh nee dus . schijnt dat alles van groningen seaports is. het meeste,
ik wil er nog steeds een keer terug en toestemming vragen,
heb je een foto van de hulzen, ?

was het een beetje een vriendelijke vent\?
als het goed is is dit weinwerd,
duracel konijn schreef:Hoi, met wolter.
Vandaag twee hulzen gekocht in Weiwerd, stond bij een boer te koop langs de weg.
Ook al geidentificeerd; een 25 ponder, en een 3,7inch AA, beiden Brits.
Het leuke is er stond in Weiwerd een luchtdoel battarij, met dit typt kogel.
misschien eerdaags wat foto's, ik ben nu aan't werk.
De 3,7inch, stamt uit 1939, is hergeladen (door de Engelsen) in 1940, en weer hergeladen in 1943.(Er staat nu bij vermeld 9,4cm)
mvg Wolter
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
ErwinZ
Berichten: 1822
Lid geworden op: 23 apr 2008, 15:31
Locatie: AN8637
Contacteer:

Re: nog een paar bunkertjes uit de omgeving Delfzijl

Bericht door ErwinZ »

Riccardo75 schreef: als het goed is is dit weinwerd,
Lijkt me heel sterk met die bergen op de achtergrond ;) Lijkt me eerder Italie of Afrika.
Plaats reactie

Terug naar “Stp.Gr. Delfzijl”