Even voorstellen....

Overige onderwerpen aangaande het forum
theove
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 apr 2020, 17:32

Re: Even voorstellen....

Bericht door theove »

Hallo Allemaal, ik ben Theo, 51 jaar en wonend inde Betuwe. Al vele jaren speur ik naar de overblijfselen van de Atlantikwall en dan met name in Frankrijk. Het gaat mij daarbij vooral om objecten die nog niet commercieel worden uitgebaat. Onderzoek doe ik vooral op basis van NARA materiaal en als grote visuele hulp de IGN website. Ik hoop op dit forum leuke zaken tegen te komen en te delen.
Gebruikersavatar
Dikkieturf
Berichten: 1056
Lid geworden op: 21 apr 2011, 05:52
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door Dikkieturf »

Welkom op het forum


DT
Foto's, tekeningen en documenten van de Waterlinie kunt u kosteloos opvragen via een PB. Stuur dan wel FFFFFFFFFFF je mailadres mee!
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4027
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: Even voorstellen....

Bericht door ducatim901 »

Dag Theo,
Welkom.
Niet commercieel is wel het leukste maar soms leer je ook weer dingen in musea.
Het kost vaak ook best wat meer tijd om een museum goed te bekijken en die tijd heb je niet altijd als je zoveel mogelijk wilt zien.
Meestal gebruiken we de dagen met slecht weer om museum bezoeken te doen.
JK
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
Gebruikersavatar
Ronnie
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 apr 2020, 01:18

Re: Even voorstellen....

Bericht door Ronnie »

Hallo allemaal,

Ik ben Ron, 60 jaar oud. Ik woon in Amersfoort.
Ben geboren op ongeveer 100 meter afstand van de Grebbelinie in de wijk Randenbroek.
We speelden vaak op een braakliggend terrein wat we "de dijk" noemden.
Pas jaren later begreep ik dat die naam sloeg op de liniedijk die daar gelegen had.
Als klein mannetje speelden we al in de bunkers in Amersfoort en Leusden.
We hadden geen idee waar die "dingen"ooit voor gediend hadden.
Maar we vonden het toen al fascinerende bouwwerken!

groetjes, Ron
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4102
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door AvB »

Welkom theove en Ronnie! Veel plezier op het forum.
Nicht ärgern - Nur wundern!
Gebruikersavatar
maarten-stahlbeton
Berichten: 1234
Lid geworden op: 20 feb 2008, 22:16
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door maarten-stahlbeton »

theove schreef: 29 apr 2020, 14:01 Hallo Allemaal, ik ben Theo, 51 jaar en wonend inde Betuwe. Al vele jaren speur ik naar de overblijfselen van de Atlantikwall en dan met name in Frankrijk. Het gaat mij daarbij vooral om objecten die nog niet commercieel worden uitgebaat. Onderzoek doe ik vooral op basis van NARA materiaal en als grote visuele hulp de IGN website. Ik hoop op dit forum leuke zaken tegen te komen en te delen.
Welkom mede-Betuwenaar!
Lord of the Ringstand
VincentW
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 apr 2020, 23:22

Re: Even voorstellen....

Bericht door VincentW »

Hallo mede liefhebbers,

Bij deze wil ik mij voorstellen hier op het forum.
Ik ben Vincent uit Groningen en ben groot lief hebber van fortificatie uit de middeleeuwen tot de bouwsels van nu.
Vooral bunkers en verdedigingswerk uit de tweede wereld oorlog en de koude oorlog heeft mijn grote interesse.
Ik hoop hier nieuwe dingen te leren en te lezen en ook zelf info te delen.
Voor de rest hou ik mij ook erg bezig met de geschiedenis van de stad Groningen.
Gebruikersavatar
Dikkieturf
Berichten: 1056
Lid geworden op: 21 apr 2011, 05:52
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door Dikkieturf »

Welkom op het Forum.


DT
Foto's, tekeningen en documenten van de Waterlinie kunt u kosteloos opvragen via een PB. Stuur dan wel FFFFFFFFFFF je mailadres mee!
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4102
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door AvB »

Welkom, weer een noorderling erbij. :D
Nicht ärgern - Nur wundern!
arnaudinsinger
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mei 2020, 19:57

Re: Even voorstellen....

Bericht door arnaudinsinger »

Hallo vestingwerkers,

Ik zoek info over vooroorlogse landingsstrips en vroege vliegvelden van de LVA / LVB (Veldleger), artillerie luchtwaarneming.

Misschien raak ik nog eens betoverd door gewapend beton....

Groet,
Arnaud
Gebruikersavatar
Dikkieturf
Berichten: 1056
Lid geworden op: 21 apr 2011, 05:52
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door Dikkieturf »

Welkom op het forum.

DT.
Foto's, tekeningen en documenten van de Waterlinie kunt u kosteloos opvragen via een PB. Stuur dan wel FFFFFFFFFFF je mailadres mee!
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4102
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door AvB »

Welkom!
Nicht ärgern - Nur wundern!
Royk
Berichten: 25
Lid geworden op: 04 jun 2020, 09:32

Re: Even voorstellen....

Bericht door Royk »

Hallo allemaal, wat een prachtig forum. Hier ga ik nog heel wat uurtjes rondsnuffelen!

Mijn naam is Roy en middels 40 jaren oud :x In mijn jeugd veel tijd doorgebracht in de Vinetaduinen in Hoek van Holland. We stonden een paar honderd meter verderop op de camping. Ik kan me nog als gisteren herinneren hoe magisch en spannend al die bunkers waren. En we waren er van overtuigd dat er nog veel meer geheime bunkers diep onder het zand verborgen lagen. Iedere heuvel was verdacht.

De bunkers die verbonden zijn aan de commando bunker waren altijd best goed te bereiken in mijn tijd. Maar de bunkers aan de andere kant van het pad niet. Achter prikkeldraad en bosjes met nog meer prikkels lagen de lastigere bunkers. Die waren natuurlijk het allerspannendst. Misschien liggen er nog wapens, kogels of een helm.

Uiteraard niets van dat en sterker nog, we ontsnapten op het nippertje aan een ongeluk die heel slecht af had kunnen lopen. Er staan 4 bunkers (ik ben niet zo heel goed met de nummers) waar kanonnen in gepositioneerd stonden. Deze bunkers hebben een diep gat waar ze de hete hulzen in schopten. En in de jaren 80 hadden we niet van die geweldige mooie LED zaklampen.. we liepen dus bijna in het half duister zo een lelijk gat in. Ik had er niet aan moeten denken. Hoe dan ook hebben de bunkers me daar nooit meer los gelaten.

Afgelopen weekend reden we na maanden thuis te zitten weer even door de Hoek. Zag ik dat ze eindelijk een stuk hadden afgegraven voor de nieuwe Metro lijn en leek het erop dat ik een stuk bunkermuur onder het zand voorbij zag komen. En zo begon mijn zoektocht en vond ik jullie! :D

Ik wil graag een hoop informatie opsnuiven betreft de bunkers in Hoek van Holland en heb ik nog veel vragen. Ik heb de verschillende museums daar al bezocht en had ik er graag nog even naar toe gegaan maar dat gaat wat lastiger op het moment.

Zodoende mijn verhaal haha! :mrgreen:
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4102
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door AvB »

Welkom Roy!
Nicht ärgern - Nur wundern!
Gebruikersavatar
PdK
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 feb 2008, 16:31
Locatie: HvH

Re: Even voorstellen....

Bericht door PdK »

Dag Roy, welkom!

Leuk om je persoonlijke verhalen over Hoek van Holland te horen. Je bent net iets ouder, maar ik heb de zelfde periode en gelijksoortige avonturen in het Vinetaduin mogen meemaken. Stam je af van een veteraan en stond je op de Vafamil camping?

In ieder geval veel plezier hier.

Peter
Plaats reactie

Terug naar “Forum forums...”