Groeten uit..

Overige onderwerpen aangaande het forum
jan lugtmeijer †

Re: Groeten uit..

Bericht door jan lugtmeijer † »

Vogelsang is inderdaad een heel mooi stukje om te bekijken. Nog steeds geen spijt van gehad
Rob Mans

Re: Groeten uit..

Bericht door Rob Mans »

Afgelopen week even een bunkertourtje gedaan.
DSC_0001.JPG
DSC_0002.JPG
DSC_0003.JPG
DSC_0004.JPG
Groetjes,
Rob
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mir
Berichten: 139
Lid geworden op: 23 feb 2008, 20:14

Re: Groeten uit..

Bericht door Mir »

Hey Arthur,

Bedankt!
Als je gaat, zorg dan wel dat het droog is...ik ben weggespoeld, en omdat het hard waaide hielp de paraplu ook niet :x
Ik had daardoor geen zin om alles te bekijken.
Hier nog wat plaatjes, ik ben niet naar beneden gegaan om naar de barakken, sportplaats, Thingplatz en beelden te kijken.
Nog een tip, zorg dat je vroeg in de middag komt, kun je nog met een rondleiding mee..... :D
adler.jpg
appélplaats.jpg
barakken.jpg
eetzaal.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Danny
Berichten: 1413
Lid geworden op: 11 feb 2008, 11:33
Locatie: Stützpunkt Grüppe Katwijk
Contacteer:

Re: Groeten uit..

Bericht door Danny »

Rob Mans schreef:Afgelopen week even een bunkertourtje gedaan.
Groetjes,
Rob
Geweldige foto die eerste Rob! Schitterend met die dreigende wolken.
Katwijk in Oorlog - Wer zuerst schiesst, hat mehr vom Leben.
Annelies

Re: Groeten uit..

Bericht door Annelies »

Danny schreef:
Rob Mans schreef:Afgelopen week even een bunkertourtje gedaan.
Groetjes,
Rob
Geweldige foto die eerste Rob! Schitterend met die dreigende wolken.
Prachtige foto's Rob!!
Waar heb je deze gemaakt?
Rob Mans

Re: Groeten uit..

Bericht door Rob Mans »

Hoi Annelies,

De eerste foto heb ik genomen bij Fort-Mahon-Plage naast een 671 met op de achtergrond een andere 671-ger.

Tweede foto in Le Bout d'Airon, nabij het plaatsje Merlimont, met de 689. Deze was moeilijk om te vinden met al die bomen en struiken en andere begroeiingen.

De derde is van de 688 in Bihen...ligt bij Saint-Firmin. Deze bunker staat in een ontzettend rommelige tuinserre. Dit terrein is s' morgens en alleen doordeweeks toegankelijk.

De vierde met die houtskooltekening is gemaakt in de 608 in het gehucht Colline Beaumont. De bunker is geheel begroeit en ook deze was even zoeken. Je kan de ingang van de bunker alleen maar betreden via de tobruk.

Groetjes,
Rob
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3232
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Groeten uit..

Bericht door Remco de Goede »

Rob,

Bij de 689 in Merlimont geen wilde zwijnen gezien? Toen Nathan en ik daar waren werden we hiervoor gewaarschuwd. We hebben overigens maar 1 van de 689's gevonden. Moet ik dus nog steeds een keer naar toe.
Rob Mans

Re: Groeten uit..

Bericht door Rob Mans »

Remco de Goede schreef:Rob,

Bij de 689 in Merlimont geen wilde zwijnen gezien? Toen Nathan en ik daar waren werden we hiervoor gewaarschuwd. We hebben overigens maar 1 van de 689's gevonden. Moet ik dus nog steeds een keer naar toe.
Remco, ik heb geen zwijnen gezien. Dit was overigens ook de enige 689 die ik daar vond. Ik ben helemaal naar het achterliggende gedeelte gelopen maar kwam de andere 689-gers niet tegen. Het probleem van dat gebied is dat het behoorlijk heuvelig is en het kan zo gebeuren dat je er zo langs loopt en de begroeiing aldaar werkt ook al niet mee.
Bij Etaples is het gewoon nog een groter probleem met de totale begroeiing en heb de 688-gers dan ook niet kunnen vinden. Gelukkig dan toch wel twee van dat type kunnen bewonderen bij Bihen.

Groetjes,
Rob
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3232
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Groeten uit..

Bericht door Remco de Goede »

Rob de 688 bij etaples liggen er een links en een rechts (de mooiste) van de weg. De derde heb ik ook niet kunnen vinden. Je was ook niet echt in het gunstigste jaargetijde mbt begroeiing ;)
Rob Mans

Re: Groeten uit..

Bericht door Rob Mans »

Vorige week nog langs de voormalige V3 basis geweest in Mimoyecques. Ik stond voor een dicht hek met een infobord ernaast waarop staat vermeld dat de site word gerestaureerd, en dat volgend jaar 2010 het complex weer te bezichtigen is voor het publiek. Ben sowieso maar even het dak op geweest.
DSC_0060.JPG
DSC_0064.JPG
Groetjes,
Rob
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4027
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: Groeten uit..

Bericht door ducatim901 »

Ha die Rob,
De metalen afdekplaten die op de bunker zaten (of er op moesten komen...) liggen nog naast de Dombunker in de steengroeve van Marquise.
Ze zijn gemaakt van Pantserplaten voor MG die bv. in een 630 geplaatst konden worden.
Groeten Jack.
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
Gebruikersavatar
Nathan
Berichten: 286
Lid geworden op: 12 feb 2008, 11:37
Locatie: Spijkenisse

Re: Groeten uit..

Bericht door Nathan »

Vorige week weer wat beton bekeken in Frankrijk en wilde nog even de groeten doen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Danny
Berichten: 1413
Lid geworden op: 11 feb 2008, 11:33
Locatie: Stützpunkt Grüppe Katwijk
Contacteer:

Re: Groeten uit..

Bericht door Danny »

Best uitzicht daar Nathan! Waar sta je precies op?
Katwijk in Oorlog - Wer zuerst schiesst, hat mehr vom Leben.
Gebruikersavatar
Nathan
Berichten: 286
Lid geworden op: 12 feb 2008, 11:37
Locatie: Spijkenisse

Re: Groeten uit..

Bericht door Nathan »

De locatie is Batterie de Peyras, wat aan de Middellandse Zee gelegen is. Ligt vlak onder Toulon. Mooie omgeving, maar het mooiste is dat het fort een viertal 10.5 cm flak huisvest, samen met een Entfernungsmesser 41.

Het fort is op afspraak te bekijken en men heeft hier een aardige expositie ingericht van ander wapentuig en uniformen uit verschillende periodes.

Wbt de kanonnen en de afstandsmeter, deze zijn verhuist na de oorlog vanuit Lorient door de Fransen. Hier zijn de kanonnen gebruikt als deel van de opleiding voor de Franse marine. Grappig detail is dat aan de binnenzijde van de koepel schootsvelden en afstanden zijn terug te vinden, maar dit is uiteraard de "skyline" van Lorient anno '40-'45.

Wel een stukje rijden, maar heel erg de moeite waard om te bezichtigen.
BunkerOwner

Re: Groeten uit..

Bericht door BunkerOwner »

Nathan schreef:De locatie is Batterie de Peyras, wat aan de Middellandse Zee gelegen is. Ligt vlak onder Toulon. Mooie omgeving, maar het mooiste is dat het fort een viertal 10.5 cm flak huisvest, samen met een Entfernungsmesser 41.
Zo'n ding?:

Afbeelding

Of grote versie?
Entfernungsmesser.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie

Terug naar “Forum forums...”