Maginot highlights

Algemene discussie over Franse fortificaties
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3232
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Maginot highlights

Bericht door Remco de Goede »

Jo_123 ik wil binnenkort op pad naar de Maginotlinie, ben benieuwd welke tips je hebt.
Gebruikersavatar
bram
Berichten: 190
Lid geworden op: 11 jan 2009, 20:52
Locatie: Hellevoetsluis
Contacteer:

Re: Maginot highlights

Bericht door bram »

Ik ben ooit in fort Fermont geweest. Ik vond dat heel bijzonder. Mooi dus. Als je binnen bent ga je eerst de nodige meters met een lift de diepte in en dan met een treintje langs kazerne naar de geschutopstellingen.
Bram
Jo_123
Berichten: 70
Lid geworden op: 15 okt 2016, 17:34

Re: Maginot highlights

Bericht door Jo_123 »

Binnenkort zal lastig worden ivm corona, maar er zijn nog altijd forten open. (geen musea)
Er wordt in de regio Thionville wel meer gecontroleerd, ook met wildcamera's (zoals bijvoorbeeld bij GO Mont des Welches), dus daar zul je rekening mee willen houden, als je die omgeving wilt bekijken.
Hoe dat na Coronabeperkingen zal zijn, weet ik niet. En Maginot is nogal breed, welke regio wil je bezoeken?
BetonBijter
Donateur
Donateur
Berichten: 179
Lid geworden op: 21 okt 2015, 17:22

Re: Maginot highlights

Bericht door BetonBijter »

In de media al ruim uitgemeten, maar je kunt momenteel vanuit geen enkel buurland
naar Frankrijk reizen. Tenzij je een zeer dringende reden hebt, dit ter beoordeling
door de Franse overheid. Fortenbezoek valt daar niet onder. De Gendarmerie controleert
zeer intensief, neemt bij overtredingen voertuigen met buitenlands kenteken in beslag
en deze worden verbeurd verklaart. Daarnaast deelt men zeer hoge boeten ( > 4k) uit.
Ben je met meerdere personen dan wordt je gerechterlijk vervolgd voor het opzettelijk
in gevaar brengen van de volksgezondheid. Dan kun je een hele poos niet meer inloggen
op het forum, want ook in afwachting van je proces wordt je ingesloten. En dit jaar dient
zo'n zaak zeker niet meer want alle rechtbanken werken momenteel noodgedwongen op
halve kracht.
Ik ben van na de oorlog. En wil dat zo houden.
Gebruikersavatar
soetrich
Berichten: 147
Lid geworden op: 25 feb 2008, 20:42
Locatie: Rilland
Contacteer:

Re: Maginot highlights

Bericht door soetrich »

Je kunt vanuit Nederland niet eens België in. Je hebt een schriftelijke toestemming van je baas nodig als je vanuit Nederland naar België moet als grensarbeider. Grensovergangen zijn of afgesloten of er zijn controles. Betonbijter heeft gelijk, Frankrijk is nog strenger. Een nederlands kenteken in het buitenland is momenteel vragen om problemen.
Wat er ook gebeurt, doe alsof het voorzien was.
Jo_123
Berichten: 70
Lid geworden op: 15 okt 2016, 17:34

Re: Maginot highlights

Bericht door Jo_123 »

Dat weet ik allemaal, woon zelf vlakbij Frankrijk. En ook ik kom Frankrijk niet in zonder goede reden. Heb ik in mijn post ook genoemd, dat het nu lastig is ivm Corona.
Maar de grenzen zullen eens weer open gaan en dan is fortenbezoek wel weer mogelijk. Zelf zou ik (na Corona, voor de duidelijkheid!) de regio Thionville niet bezoeken als je de niet-museaforten wilt bezoeken.

Bezoek nu dus "noodgedwongen" Westwalltunnels, ook interessant. Maar Maginotwerken vind ik interessanter, want daar is veel meer in te zien.
Maar goed, welk gebied wil je bezoeken?
Plaats reactie

Terug naar “Frankrijk”