The Maginot linie van de Noordzee tot de Rijn

Boeken over de beide wereldoorlogen.
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3233
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

The Maginot linie van de Noordzee tot de Rijn

Bericht door Remco de Goede »

Zag dat het nieuwe boek van Frank Philippart uit is. Zijn uitgave over de Atlantikwall van willemstad tot de somme heb ik erg veel aan gehad. Iemand enig idee of dit een zelfde soort boek is en of het de moeite waard is.

Zal dit boek net als zijn vorige boek bij bijna alle boekhandels te koop zijn (in tegenstelling tot de meeste bunkerboeken)?

Bij Fortress Books is hij € 23.00 maar denk dat hij in de winkel wel wat goedkoper zal zijn.
marinus venhuis

Re: The Maginot linie van de Noordzee tot de Rijn

Bericht door marinus venhuis »

De opzet is hetzelfde en bij mijn boekhandel kost het E 22,50.
GR., Marinus
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3233
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: The Maginot linie van de Noordzee tot de Rijn

Bericht door Remco de Goede »

marinus venhuis schreef:De opzet is hetzelfde en bij mijn boekhandel kost het E 22,50.
GR., Marinus
Marinus, welke boekhandel was dat? Neem aan dat ze m bij de bruna ofzo ook wel hebben?

Groet

Remco
Gebruikersavatar
Nathan
Berichten: 286
Lid geworden op: 12 feb 2008, 11:37
Locatie: Spijkenisse

Re: The Maginot linie van de Noordzee tot de Rijn

Bericht door Nathan »

Remco de Goede schreef:Marinus, welke boekhandel was dat? Neem aan dat ze m bij de bruna ofzo ook wel hebben?
Via internet zag ik dat het boek idd verkrijgbaar is bij Bruna, maar dat had je waarschijnlijk zelf ondertussen ook wel gezien hmmm? 8-)
Gebruikersavatar
soetrich
Berichten: 147
Lid geworden op: 25 feb 2008, 20:42
Locatie: Rilland
Contacteer:

Re: The Maginot linie van de Noordzee tot de Rijn

Bericht door soetrich »

Hmm :( ...De pagina's die ik gezien heb op de site van Fortress Books bevatten al veel onjuistheden. Als dat de tendens is voor het gehele boek is, is het een beetje jammer voor deze uitgave. Ik heb twee exemplaren bij fortress books besteld. Ik ben zeer benieuwd naar de verdere inhoud. Frank Philippart is een Atlantikwall expert en een hele goede ook. Het is dus niet eenvoudig om over twee geheel verschillende systemen ook twee goede boeken te schrijven.

hansi
Wat er ook gebeurt, doe alsof het voorzien was.
jeel

Re: The Maginot linie van de Noordzee tot de Rijn

Bericht door jeel »

Heb het boek besteld bij bol.com, maar helaas is die bestellinggeannuleerd en staat nu weer op de website dat zij het boek niet hebben. Het boek zou pas rond 15 maart leverbaar moeten zijn in Nederland.
marinus venhuis

Re: The Maginot linie van de Noordzee tot de Rijn

Bericht door marinus venhuis »

Het Maginot- boek moet via elke erkende boekhandel aan te schaffen zijn; het is ook gewoon leverbaar,ik heb het afgelopen zaterdag gekocht.
Gr., Marinus
Gebruikersavatar
soetrich
Berichten: 147
Lid geworden op: 25 feb 2008, 20:42
Locatie: Rilland
Contacteer:

Re: The Maginot linie van de Noordzee tot de Rijn

Bericht door soetrich »

Ik heb zaterdagmorgen het boek via Fortress Books ontvangen.
Ik heb het snel doorgebladerd en als kenner (als ik dat mag zeggen, want eigen roem stinkt), vind ik hier en daar wel wat uitglijders en onjuistheden. Maar ik ga dat boek eens goed bestuderen,

hans
Wat er ook gebeurt, doe alsof het voorzien was.
Annelies

Re: The Maginot linie van de Noordzee tot de Rijn

Bericht door Annelies »

soetrich schreef:Ik heb zaterdagmorgen het boek via Fortress Books ontvangen.
Ik heb het snel doorgebladerd en als kenner (als ik dat mag zeggen, want eigen roem stinkt), vind ik hier en daar wel wat uitglijders en onjuistheden. Maar ik ga dat boek eens goed bestuderen,

hans
Zou je, als je het gelezen hebt, hier nog even een berichtje willen posten of het de moeite waar is om (ondanks de fouten) aan te schaffen?
Mijn vriend en ik willen deze zomer de forten bezoeken en vragen ons af of het boek de moeite waard is om mee te nemen.

groeten,
Annelies
Gebruikersavatar
soetrich
Berichten: 147
Lid geworden op: 25 feb 2008, 20:42
Locatie: Rilland
Contacteer:

Re: The Maginot linie van de Noordzee tot de Rijn

Bericht door soetrich »

Zou je, als je het gelezen hebt, hier nog even een berichtje willen posten of het de moeite waar is om (ondanks de fouten) aan te schaffen?
Mijn vriend en ik willen deze zomer de forten bezoeken en vragen ons af of het boek de moeite waard is om mee te nemen.

groeten,
Annelies
Dit is ook een goede suggestie om aan te schaffen..de Atlas Corf. Deze bevat een gigantische schat aan informatie en foto's.
Weliswaar in het engels, maar de moeite waard.

http://www.maginot.info/atlas/

hans
Wat er ook gebeurt, doe alsof het voorzien was.
jeel

Re: The Maginot linie van de Noordzee tot de Rijn

Bericht door jeel »

Die Atlas CORF is lastig te bestellen, tenminste voor mij dan. Ik krijg steeds foutmeldingen en de mail werkt ook niet. Hopelijk ligt dit alleen aan mijn pc en moet ik het maar eens op een andere pc proberen. Wat ik van die atlas heb gezien, vind ik overigens niet echt gedetailleerd. De locaties die zij vermelden op hun site (google earth locaties) zijn ook niet al te nauwkeurig. En er ontbreekt ook wel het een en ander. Maar iets beters ken ik zo snel niet, laat staan in het Nederlands of Engels.
Er is ook een Frans boek over de Maginotlinie, namelijk Hommes Et Ouvrages De La Ligne Maginot. Deel 3 gaat over de bunkers enz zelf (inclusief kaarten en plaatsen).
Afbeelding

Kent iemand dit boek en wat zijn de bevindingen hierover?
Gebruikersavatar
soetrich
Berichten: 147
Lid geworden op: 25 feb 2008, 20:42
Locatie: Rilland
Contacteer:

Re: The Maginot linie van de Noordzee tot de Rijn

Bericht door soetrich »

jeel schreef:Die Atlas CORF is lastig te bestellen, tenminste voor mij dan. Ik krijg steeds foutmeldingen en de mail werkt ook niet. Hopelijk ligt dit alleen aan mijn pc en moet ik het maar eens op een andere pc proberen. Wat ik van die atlas heb gezien, vind ik overigens niet echt gedetailleerd. De locaties die zij vermelden op hun site (google earth locaties) zijn ook niet al te nauwkeurig. En er ontbreekt ook wel het een en ander. Maar iets beters ken ik zo snel niet, laat staan in het Nederlands of Engels.
Er is ook een Frans boek over de Maginotlinie, namelijk Hommes Et Ouvrages De La Ligne Maginot. Deel 3 gaat over de bunkers enz zelf (inclusief kaarten en plaatsen).
Afbeelding

Kent iemand dit boek en wat zijn de bevindingen hierover?
Ik ben familie van de maker van de site en bedenker van dit systeem. Ik heb zojuist (zondag 16:15) een test gedaan en die verliep prima. Ik vermoed dat de hosting server niet altijd even snel is. Dus nog maar eens proberen.

Noem eens wat locaties die op Google niet nauwkeurig zijn. Ook Google Earth slaat de plank wat positionering betreft wel eens mis.
Dat er wat ontbreekt, zal best waar zijn. Maar een groot aantal zaken worden toch wel aangeduid. Helaas is Frankrijk op Google Earth slecht tot middelmatig.

De serie Hommes & Ouvrage de La Ligne Maginot is een schitterende serie, die heel gedetailleerd in drie delen de geschiedenis, de bouw en de hele infrastructuur van linie beschrijft. De boeken zijn redelijk aan de prijs, maar zeker de moeite waard. Als introductie (beschrijving per ouvrage en opsomming van de kazematten) is deel 3 aan te raden; voor wat meer techniek (bewapening, bouw,soorten kazematten) is deel 2 een goede. Deel 1 beschrijft wat het onstaan en alles wat daarmee samenhangt. Een groot deel van de pagina's is gewijd aan de opbouw en samenstelling van de vestingtroepen. Wat minder interessant dan 1 en 2.

Hans
Wat er ook gebeurt, doe alsof het voorzien was.
jeel

Re: The Maginot linie van de Noordzee tot de Rijn

Bericht door jeel »

Bedankt voor de informatie Hans.
Ik zal zeker de atlas proberen te bestellen, want deze lijkt mij zeker de moeite waard. zelf heb ik tot nu toe vooral delen van de Maginotlinie in de Alpen bekeken. Op Google staan die toch wel een aantal keren verkeerd aangeduid (een berg verderop of verschoven) en er ontbreken kleinere locaties. Vind ik zelf niet zo'n probleem en voor de mensen die vaker opzoek zijn naar bunkers enz ook niet lijkt mij. In april vertrek ik ook een lang weekend naar het noorden van Frankrijk om daar de linie (en nog een aantal bezienswaardigheden uit WO2) te bekijken. Dat zal voor mij voor het eerst zijn dat ik een deel van de noordelijke kant van de Maginotlinie bezoek, dus daar kan ik nu nog niets over zeggen.
Gebruikersavatar
soetrich
Berichten: 147
Lid geworden op: 25 feb 2008, 20:42
Locatie: Rilland
Contacteer:

Re: The Maginot linie van de Noordzee tot de Rijn

Bericht door soetrich »

jeel schreef:Bedankt voor de informatie Hans.
Ik zal zeker de atlas proberen te bestellen, want deze lijkt mij zeker de moeite waard. zelf heb ik tot nu toe vooral delen van de Maginotlinie in de Alpen bekeken. Op Google staan die toch wel een aantal keren verkeerd aangeduid (een berg verderop of verschoven) en er ontbreken kleinere locaties. Vind ik zelf niet zo'n probleem en voor de mensen die vaker opzoek zijn naar bunkers enz ook niet lijkt mij. In april vertrek ik ook een lang weekend naar het noorden van Frankrijk om daar de linie (en nog een aantal bezienswaardigheden uit WO2) te bekijken. Dat zal voor mij voor het eerst zijn dat ik een deel van de noordelijke kant van de Maginotlinie bezoek, dus daar kan ik nu nog niets over zeggen.
Ik heb op Google wat meegekeken. Je hebt wel gelijk wat de Alpen betreft. Hier en daar zijn missers en zelfs doublures in de file.
Maar de file komt van internet en is niet door de maker van maginot.info geschoond.

Ik wens je een goed bezoek toe aan het Noorden. Heb je nog vragen over zaken, stel ze. Mogelijk kunnen we (drie deskundigen in de familie) wat verder helpen.

hans
Wat er ook gebeurt, doe alsof het voorzien was.
Annelies

Re: The Maginot linie van de Noordzee tot de Rijn

Bericht door Annelies »

soetrich schreef:
jeel schreef:Die Atlas CORF is lastig te bestellen, tenminste voor mij dan. Ik krijg steeds foutmeldingen en de mail werkt ook niet. Hopelijk ligt dit alleen aan mijn pc en moet ik het maar eens op een andere pc proberen. Wat ik van die atlas heb gezien, vind ik overigens niet echt gedetailleerd. De locaties die zij vermelden op hun site (google earth locaties) zijn ook niet al te nauwkeurig. En er ontbreekt ook wel het een en ander. Maar iets beters ken ik zo snel niet, laat staan in het Nederlands of Engels.
Er is ook een Frans boek over de Maginotlinie, namelijk Hommes Et Ouvrages De La Ligne Maginot. Deel 3 gaat over de bunkers enz zelf (inclusief kaarten en plaatsen).


Kent iemand dit boek en wat zijn de bevindingen hierover?
Ik ben familie van de maker van de site en bedenker van dit systeem. Ik heb zojuist (zondag 16:15) een test gedaan en die verliep prima. Ik vermoed dat de hosting server niet altijd even snel is. Dus nog maar eens proberen.




Hans
Ook ik heb (vorige week en nu ook) problemen met het bestellen van de corf atlas. Ook contact opnemen lukt niet zelfs na herhaaldelijk proberen :(
Plaats reactie

Terug naar “Boeken”