R 600 site specific kunst project

Krantenknipsels, TV-tips, websites
pauldijkstra

Re: R 600 site specific kunst project

Bericht door pauldijkstra »

Auw. Er bestaat ook van die tunnelverf waar dit soort graffiti niet op wil hechten. Persoonlijk vind ik het pijnlijke plaatjes...
Groet,
Paul
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3125
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Re: R 600 site specific kunst project

Bericht door tim »

om eens binnen de vaktermen te blijven, als je zo'n grote graffity zet op een plek waar de pakkans nihil is, ben gewoon een ''toy tagger''.
het zelfde geld voor die gasten die in een bunker een piece zetten.

als ze ballen hadden, hadden ze wel op het politiebureau of het stadhuis gaan spuiten!

gr, tim
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
Gebruikersavatar
Bas de Mos
Berichten: 1073
Lid geworden op: 24 feb 2008, 22:22
Contacteer:

Re: R 600 site specific kunst project

Bericht door Bas de Mos »

Het ziet er ook echt niet uit. Hadden ze nog iets moois gemaakt dan had ik het nog niet eens erg gevonden (hij gaat tog weer onder de grond).
Deze jongens hebben beter geoefend:
Afbeelding

(en deze is gewoon grappig :D )
Afbeelding
Gebruikersavatar
maarten-stahlbeton
Berichten: 1234
Lid geworden op: 20 feb 2008, 22:16
Contacteer:

Re: R 600 site specific kunst project

Bericht door maarten-stahlbeton »

Daarom vind ik het ook eeuwig zonde dat V 143 onder het zand vandaan gehaald is. Er bestaat geen goede (goedkope) conserverings-methode die het behoud van de camouflage en opschriften bewaard. Nu is het nog betrekkelijk schoon, maar 1 zo'n piece en het is afgelopen. Het afgelopen jaar heb ik al gezien dat er dingen bijgezet zijn. Om maar niet te spreken over de weersinvloeden op de verf. Archeologische resten laten ze tegenwoordig al onder de grond liggen ivm conservering, waarom zouden we bunkers niet hetzelfde behandelen?

Er zijn natuurlijk goede redenen voor en ik waardeer de inzet van alle vrijwilligers absoluut, maar ik vind de V 143 zo'n unieke bunker dat het waard is om deze zo oorspronkelijk mogelijk te behouden tot er de middelen zijn om deze bunker te beheren en conserveren. Dit geldt wat mij betreft niet alleen tot de V 143 maar alle bunkers met oorspronkelijke opschriften/camouflage. Behoud van alle restanten is natuurlijk onrealistisch, maar zeker unieke en objecten met een hoog monumentaal gehalte dienen wat mij betreft zo oorspronkelijk behouden te worden, zelfs al betekend dat zand erover....
Lord of the Ringstand
klaasa

Re: R 600 site specific kunst project

Bericht door klaasa »

Zie mijn bezoek aan de opgegraven bunker, weblog delfzijl e.o.:

http://www.volkskrantblog.nl/bericht/249638" target="_blank
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3125
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Re: R 600 site specific kunst project

Bericht door tim »

Cyprien Gaillard Wint de grootste franse kunstprijs ''Prix Marcel Duchamp'' op FIAC.

op deze kunstbeurs, waar tienduizenden mensen vanuit de hele wereld op af komen, was Cyprien vertegenwoordigd met video van ''dunepark''.
dat wil dus zeggen dat de bunker op de hoge nol, en de bunkergekken uit scheveningen een dagje in parijd te bewonderen waren:lol:

tevens wint de kunstenaar met deze benoeming een geldprijs van 35000 euro!

http://www.stroom.nl/index.php" target="_blank

gr, tim
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
Gebruikersavatar
wattman
Donateur
Donateur
Berichten: 1095
Lid geworden op: 25 feb 2008, 21:06
Locatie: Dutch Metro-land

Re: R 600 site specific kunst project

Bericht door wattman »

Het zou leuk zijn als we die video ook nog eens zouden kunnen bewonderen. Tim of Robin, zou dat te regelen zijn?
Gebruikersavatar
Bas de Mos
Berichten: 1073
Lid geworden op: 24 feb 2008, 22:22
Contacteer:

Re: R 600 site specific kunst project

Bericht door Bas de Mos »

http://www.blip.tv/file/3505534" target="_blank" target="_blank
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4027
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: R 600 site specific kunst project

Bericht door ducatim901 »

En hoe voelt dat nu?
Om daar deel van te hebben uitgemaakt.
JK.
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
Gebruikersavatar
Robin de Goede
Berichten: 376
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:20
Locatie: STP Gruppe Scheveningen

Re: R 600 site specific kunst project

Bericht door Robin de Goede »

blut ;)
The fortification, once an object, tended to become a "subject".
Boszee
Berichten: 53
Lid geworden op: 19 aug 2017, 12:47

Re: R 600 site specific kunst project

Bericht door Boszee »

Scheveningen in de Tweede Wereldoorlog

https://www.facebook.com/groups/950598175282914

Deze groep is voor iedereen die geïnteresseerd is in wat zich tijdens de Tweede Wereldoorlog in Scheveningen heeft afgespeeld. Hierover verschijnt in 2020 het boek 'Het verhaal van de oorlog'. De auteur is Danny Verbaan, tevens de beheerder van deze groep.
Voor tips: info@dannyverbaan.nl

Mogelijk ten overvloede:

Met daarin dit filmpje en tekst van andere leden van deze groep:

https://www.youtube.com/watch?v=IrIgvlGzX_8

Op de plek van de Lindoduinflats bevond zich een duin (de 'Hoge Nol') dat in de oorlog is gebruikt voor de bouw van een knots van een bunker·
Lindoduin, Duitse bunkers tevoorschijn gekomen bij het afgraven van het duin (foto: Stokvis, 1964)

Kan een afbeelding zijn van de tekst '49 medisch officier verplegers 44 douche 286. Lindoduin, de sloop van de, tot observatiepost ver- bouwde, open geschutsopstelling van het type 600 .6) op 1964. Sij-Schim Op basis van het BRV BRV-materiaal bestond deze stelling in hoofdzaak uit een zestal St-bunkers. Op en het Lindoduin lagen er vier (P.3-6). In de omgeving de kruising Doornstraat-Johan van Oldenbarneveltlaan De vier groepsschuilplaatsen van het type 502 (P.3, 4,5 4,5en 7) waren standaardtypen. Het telefoonschakelstation van het type 616 (P.1) had een functie het militair telefoon- verkeer. Het object P.8 was een forse verbandplaats van'
Met vriendelijke groet,

BOSZEE
Gebruikersavatar
wattman
Donateur
Donateur
Berichten: 1095
Lid geworden op: 25 feb 2008, 21:06
Locatie: Dutch Metro-land

Re: R 600 site specific kunst project

Bericht door wattman »

Al weer 12 jaar geleden. Ik heb sinds eind 2009 geen contact meer gehad met Cyprien. Zie dat de Nederlandse wiki pagina sinds 2010 ook niet echt bijgewerkt is.

Dit is trouwens de link naar de Dunepark video die destijds te zien was.
https://youtu.be/pPdgs7NOZtA
Plaats reactie

Terug naar “Oorlogen en Fortificaties in de media”