Fotografie

Andere (abstracte) benaderingen van Fortificaties. Bijv. door middel van Fotografie, Beeldende kunst, en hergebruik.
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3125
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Re: Fotografie

Bericht door tim »

Dat is hoofddorp toch? Mooi ding die koepel!
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
Gebruikersavatar
Bas de Mos
Berichten: 1073
Lid geworden op: 24 feb 2008, 22:22
Contacteer:

Re: Fotografie

Bericht door Bas de Mos »

Mooi man! ND filter gebruikt?
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4102
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Fotografie

Bericht door AvB »

Ja het is de gietstallen caponniere van het Fort bij Hoofddorp. Bovenste foto is het Fort bij Vijfhuizen.
Met ND filter ja. :)
Nicht ärgern - Nur wundern!
Gebruikersavatar
Bas de Mos
Berichten: 1073
Lid geworden op: 24 feb 2008, 22:22
Contacteer:

Re: Fotografie

Bericht door Bas de Mos »

Op Facebook was ik uitgenodigd voor de groep 'bunker pictures wo2' of zoiets, ik helemaal blij en leek me een leuk excuus om weer eens door de duizende foto's op mijn HDD te spitten, maar het bleek helaas de zoveelste mengelmoes pagina te zijn waar echt van alles op wordt geplaatst. Heb nu zelf een groep gemaakt enkel en alleen voor WO2 gerelateerde fotografie! Een beetje dit topic dus, maar dan op Facebook. Wie een beetje kaas heeft gegeten van fotografie nodig ik uit om mooie foto's te delen, zo niet dan is alleen plaatjes kijken natuurlijk ook best :geek:

https://www.facebook.com/groups/832637083479043/
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3232
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Fotografie

Bericht door Remco de Goede »

Bas. Ik heb me ook alweer uitgeschreven voor de groep die je als eerste noemde. Kwam wel erg veel zooi voorbij. Ik blijf je andere groep volgen.
Gebruikersavatar
ErwinZ
Berichten: 1822
Lid geworden op: 23 apr 2008, 15:31
Locatie: AN8637
Contacteer:

Re: Fotografie

Bericht door ErwinZ »

Naarden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
ErwinZ
Berichten: 1822
Lid geworden op: 23 apr 2008, 15:31
Locatie: AN8637
Contacteer:

Re: Fotografie

Bericht door ErwinZ »

Soesterberg. Ik ging even een rondje doen daar en had wel verwacht wat leuke foto's te kunnen maken bij het nieuw museum. Zover ben ik niet eens gekomen! Indrukwekkend spul staat er nog. Komt nog een keer een vervolg aan dus.

Meer hier:
https://www.facebook.com/media/set/?set ... cation=ufi
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Bunkerfreaks
Berichten: 96
Lid geworden op: 20 jun 2015, 09:27

Re: Fotografie

Bericht door Bunkerfreaks »

sinds kort een EOS 1200D aangekocht met zalige zwart-wit functie:
IMG_2009.JPG
IMG_2016.JPG
Vesting Antwerpen: binnenfort Fort 4 (Mortsel) -- in samenwerking met de fortgidsen aldaar.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
rony
Berichten: 1783
Lid geworden op: 13 nov 2010, 16:46
Locatie: Brecht / België

Re: Fotografie

Bericht door rony »

Mooi Tom, nu het toestel met iets meer zachtheid behandelen dan die in Hürtgen :D
I'll Come Back.
Gr
rony.
Gebruikersavatar
Bas de Mos
Berichten: 1073
Lid geworden op: 24 feb 2008, 22:22
Contacteer:

Re: Fotografie

Bericht door Bas de Mos »

Mooie platen Tom!
Bunkerfreaks
Berichten: 96
Lid geworden op: 20 jun 2015, 09:27

Re: Fotografie

Bericht door Bunkerfreaks »

Ja, die van in het Hürtgenwald heeft krikkel Tommeke leren kennen als het niet macheert :p

Zal het onthouden vankeer dat ik ze wat liefdevoller moet behandelen. Nu is uitvissen wat voor soort lenzen ik allemaal kan bijkopen die op deze 1200D passen, want daar ken ik niks van (afmetingen), zou nen fisheye willen voor in kleine ruimten, maar ik zou niet weten waar ik op moet letten als ik ene aankoop (hij moet wel passen uiteraard).

Iemand sugesties? ik heb misschien al wel een half miljoen foto's getrokken in 15 jaar tijd, maar altijd met een simpel digi toestel, dit is de eerste keer dat ik iets "deftiger" van toestel heb en dus ben ik nogal een leek op dat vlak. :D
Bunkerfreaks
Berichten: 96
Lid geworden op: 20 jun 2015, 09:27

Re: Fotografie

Bericht door Bunkerfreaks »

half miljoen is beke overdreven, heb het net opgezocht, Atlantikwall alleen zit ik aan 200.000+ eigen foto's (exclusief archiefmateriaal, want dat zit in een andere map).

te hopen dat den eletriek niet uitvalt en dat ik ze moet gaan afprinten 8-)
Gebruikersavatar
Bas de Mos
Berichten: 1073
Lid geworden op: 24 feb 2008, 22:22
Contacteer:

Re: Fotografie

Bericht door Bas de Mos »

Fisheye zou ik niet doen, krijg je vieze vervorming van alle lijnen in je foto. Ik zou voor een flinke groothoek (vanaf de 10mm) gaan om bunkers op foto te zetten, een aantal suggesties:

Tokina 11-16 of 11-20 - hele mooie lichtsterke lens, dus dan kun je wat vaker uit de hand fotograferen waar je normaal al een statief nodig zou hebben. Als je dan een hoge ISO instelt zul je versteld staan hoe ver je kan gaan met in 't donker uit de hand fotograferen 8-)

Tokina 12-28 - heb zelf de 12-24 versie maar die is nu uit de verkoop, dit is volgens mij de opvolger. Ik gebruik em echter niet meer omdat ik toch méér groothoek nodig had voor onze betonnen vrienden. Voordeel is wel dat je wat verder kunt inzoomen maargoed wat heb je daar aan ondergronds :mrgreen:

Sigma 10-20 - heb ik nu in gebruik, heerlijke lens, wat minder scherp dan bovenstaande lenzen maar die 10mm heb ik vaak hard nodig ondergronds.

Canon 10-20 - grotendeels identiek aan de Sigma maar een stuk duurder, wel wat scherper en stevigere bouw.
Bunkerfreaks
Berichten: 96
Lid geworden op: 20 jun 2015, 09:27

Re: Fotografie

Bericht door Bunkerfreaks »

Bedankt Bas voor het advies, die fisheye zorgt dus voor die ronde foto's? da's indd niet mooi.

Om breed te gaan moet je dus naar het laagste nummer kijken? op mijn standaard lens staat hier "canon efs 18-55mm". dus hoe hoger het nummer, hoe verder je kan inzoomen, hoe lager het nummer hoe verder je kan uitzoomen (breed trekken)?
Gebruikersavatar
Bas de Mos
Berichten: 1073
Lid geworden op: 24 feb 2008, 22:22
Contacteer:

Re: Fotografie

Bericht door Bas de Mos »

Klopt helemaal. Als je eenmaal een groothoek hebt zul je nooit meer zonder kunnen :D Ik zou ook ff op tweedehands sites kijken, scheelt een hoop centen.
Plaats reactie

Terug naar “Creatief met Fortificaties”