Antenne doorvoering

Zend- en Ontvangmiddelen gebruikt in de Altlantikwall
Plaats reactie
Gebruikersavatar
KWD
Donateur
Donateur
Berichten: 572
Lid geworden op: 10 apr 2011, 11:42
Locatie: Monster

Antenne doorvoering

Bericht door KWD »

Tijdens een proef vaart voor de hernieuwde boottocht bezochten wij de onlangs uitgegraven 625 van W.N 45 die op privé terrein ligt en alleen is te bezoeken tijdens de boven genoemde boottocht waar wij van het Atlantikwall-Musem in Hoek van Holland eerdaags weer mee van start gaan.
IMG_6217.jpg
Troffen wij in de tobruk een uitsparring in de keelwand van de 625 aan voor een extra Antenne doorvoering.
IMG_6221.jpg
IMG_6297.jpg
Deze extra antenne doorvoering zit ook in de 621 van W.N. 49 welke mij nog niet eerder was opgevallen.

Wat is de reden dat deze extra antenne doorvoering vanuit de Tobruk er zit en komt dit alleen voor langs de Tankgracht ?
Groet Klaas-Willem
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
KWD
Donateur
Donateur
Berichten: 572
Lid geworden op: 10 apr 2011, 11:42
Locatie: Monster

Re: Antenne doorvoering

Bericht door KWD »

KWD schreef: 20 jul 2018, 23:03 Tijdens een proef vaart voor de hernieuwde boottocht bezochten wij de onlangs uitgegraven 625 van W.N 45 die op privé terrein ligt en alleen is te bezoeken tijdens de boven genoemde boottocht waar wij van het Atlantikwall-Musem in Hoek van Holland eerdaags weer mee van start gaan.

IMG_6217.jpg
Troffen wij in de tobruk een uitsparring in de keelwand van de 625 aan voor een extra Antenne doorvoering.
IMG_6221.jpg
IMG_6297.jpg
Deze extra antenne doorvoering zit ook in de 621 van W.N. 49 welke mij nog niet eerder was opgevallen.

Wat is de reden dat deze extra antenne doorvoering vanuit de Tobruk er zit en komt dit alleen voor langs de Tankgracht ?
Groet Klaas-Willem
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4027
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: Antenne doorvoering

Bericht door ducatim901 »

Bij bunkers die als Gef.Std. (commandoposten) werden gebruikt werd het geregeld gedaan.
Ik kan me voorstellen dat de tobruk van de 625 mogelijk ook werd gebruikt als vorgeschobene beobachter voor de artillerie in de Festung.
JK
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
Gebruikersavatar
KWD
Donateur
Donateur
Berichten: 572
Lid geworden op: 10 apr 2011, 11:42
Locatie: Monster

Re: Antenne doorvoering

Bericht door KWD »

JK schreef
Bij bunkers die als Gef.Std. (commandoposten) werden gebruikt werd het geregeld gedaan
Maar hoe zit het dan bij de 621 in W.N. 49 die heeft ook zo'n uitsparing in de Tobruk die in de linker keelwand zit
werd deze dan ook als commandopost gebruikt ?

Kw
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4027
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: Antenne doorvoering

Bericht door ducatim901 »

Dat zou kunnen maar het kan ook zijn dat die ook voor observatie van de artillerie batterijen is gebruikt. De 625 is ook niet echt een commandopost.
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3125
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Re: Antenne doorvoering

Bericht door tim »

Als ik het me goed herinner, zaten er in die 621 veel resten van communicatie apparatuur? Misschien dat dat de verbindingspost/ befehlsstand was van het widerstandsnest. In Scheveningen werden aan het landfront de 622 als zodanig gebruikt.
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
Plaats reactie

Terug naar “Zend en Ontvang”