631 Le Portel

Het gebied vanaf het eiland Walcheren in Nederland tot aan de rivier de Seine in Frankrijk
Gebruikersavatar
Janus X
Berichten: 714
Lid geworden op: 15 nov 2009, 02:28
Locatie: Koudekerke (zld)

631 Le Portel

Bericht door Janus X »

ducatim901 schreef:Ik ken nog wel een Ramon die zo'n ding zoekt......;-)
JK

Whaaaa MG 37 :lol: kwijl kijk mijn lip :mrgreen: haha
Indd zoek ik zo'n ding diverse 631 om hem te stallen maar ik zoek nog meer !

So info may be apriciated ;)

Gr, Ramon
Wahnsinnige Fahrt Voraus !
Tom Oliviers

Re: 631 Le Portel

Bericht door Tom Oliviers »

Heb thuis nog een foto van een skoda die los in de geschutsopening van een 612 staat, zonder zware pantserplaat.. die kan je gewoon losvijzen van de grond en dan heb je gelijk een skoda voor je 631... maaar natuurlijk hou ik de plaats daarvan strikt geheim 8-) want als die amateurs die plaats weten breken ze daar ook misschien de gehele bunker af om de losse skoda mee te kunnen nemen...

Nee die Fransmannen moeten er niet op rekenen dat ze die MG 37(t) nog terugkrijgen, die hou ik mooi voor men eigen collectie. Ik geef hem nog liever "spoorloos" weg dan dat ie terug naar die amateurs zou gaan.

Greetz,
Bunkerfreak
Gebruikersavatar
Janus X
Berichten: 714
Lid geworden op: 15 nov 2009, 02:28
Locatie: Koudekerke (zld)

Re: 631 Le Portel

Bericht door Janus X »

Tom Oliviers schreef:Heb thuis nog een foto van een skoda die los in de geschutsopening van een 612 staat, zonder zware pantserplaat.. die kan je gewoon losvijzen van de grond en dan heb je gelijk een skoda voor je 631... maaar natuurlijk hou ik de plaats daarvan strikt geheim 8-) want als die amateurs die plaats weten breken ze daar ook misschien de gehele bunker af om de losse skoda mee te kunnen nemen...

Nee die Fransmannen moeten er niet op rekenen dat ze die MG 37(t) nog terugkrijgen, die hou ik mooi voor men eigen collectie. Ik geef hem nog liever "spoorloos" weg dan dat ie terug naar die amateurs zou gaan.

Greetz,
Bunkerfreak

Uhhmh ja ik ken die Festungspak, maar die is helaas ook dit jaar of voorigjaar weg gejat :(
Nu was dit ook een te mooi exemplaar om weg te nemen !
Kijk ik moet zo'n pak hebben, maar dan niet zo als die Fransen, hij moet netjes gedemonteerd worden, de bunker mag niet worden beschadigd, anders laat ik de hele handel gewoon zitten ;)
Tis voor in een muzeum, dus om dan een ander Historisch object er voor te moeten slopen, en de opstelling in de 612 was toch wel een van de meest bijzonderste voorbeelden van Duitse vernuftigheid :lol:

P.s. De foto van de betreffende pak staat hierbij
Deze foto komt van internet.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Janus X op 31 dec 2009, 11:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Wahnsinnige Fahrt Voraus !
Gebruikersavatar
Janus X
Berichten: 714
Lid geworden op: 15 nov 2009, 02:28
Locatie: Koudekerke (zld)

Re: 631 Le Portel

Bericht door Janus X »

Tom Oliviers schreef:Heb thuis nog een foto van een skoda die los in de geschutsopening van een 612 staat, zonder zware pantserplaat.. die kan je gewoon losvijzen van de grond en dan heb je gelijk een skoda voor je 631... maaar natuurlijk hou ik de plaats daarvan strikt geheim 8-) want als die amateurs die plaats weten breken ze daar ook misschien de gehele bunker af om de losse skoda mee te kunnen nemen...

Nee die Fransmannen moeten er niet op rekenen dat ze die MG 37(t) nog terugkrijgen, die hou ik mooi voor men eigen collectie. Ik geef hem nog liever "spoorloos" weg dan dat ie terug naar die amateurs zou gaan.

Greetz,
Bunkerfreak

MG 37 is toch ook best schaars mag ik aannemen, tenminste die op de 4,7 past, of past elke MG37 op dit geschut ?

Gr, Ramon
Wahnsinnige Fahrt Voraus !
Tom Oliviers

Re: 631 Le Portel

Bericht door Tom Oliviers »

Ik denk niet dat elke MG 37 op de festungspak past, ik heb er al wat research naar gedaan, maar de uitvoering voor de festungspak is een beetje aangepast (die zware ijzeren houder rond de loop zit anders gedraaid) dan de gewone tjechische "ZB 37 - Besa" of MG 37(t).

Die MG 37 dat ik heb past wel op de festungspak, maarja die is ook niet meer helemaal intact he...
maareuhm, hij is niet te koop, ben er zelf te fier op en ja ik weer dat ie redelijk zeldzaam is :geek:

is die skoda in die 612 ook al weg? ik ben er dit jaar (2009) in maart nog geweest !!!! WHAAAAAAAAA :evil:
gelukkig weet ik er nog zijn, maar die zullen dan ook al wel weg zijn zeker...
Tom Oliviers

Re: 631 Le Portel

Bericht door Tom Oliviers »

Heeft die van de MKB Todt geen skoda meer liggen? Daarbuiten tussen al dat ander "oud-ijzer"?

die verkoopt ook vantijd materiaal, dus misschien die skoda ook wel als je zegt dat het om een skoda-bunker terug op te knappen is...

het is allemaal begonnen met die skoda van die VF-bunker van StP Zolhaus in KVA D1. die lag gewoon op het strand en opeens was ie weg... nu ik eraan denk, onderaan cap blanc nez ligt er ook nog één onder een ingestorte VF-bunker... ze hebben die stranden daar wel met kranen aan het opkuisen geweest, maar ik weet niet of ze ook die bunker weggedaan hebben. die ligt aan de meest linkse kant van de Baai van Wissant (tegen cap blanc nez)... volgende week ben ik daar toch in de buurt, dan checken we wel even.

cheerz

Tom
Gebruikersavatar
Janus X
Berichten: 714
Lid geworden op: 15 nov 2009, 02:28
Locatie: Koudekerke (zld)

Re: 631 Le Portel

Bericht door Janus X »

Tom Oliviers schreef:Heeft die van de MKB Todt geen skoda meer liggen? Daarbuiten tussen al dat ander "oud-ijzer"?

die verkoopt ook vantijd materiaal, dus misschien die skoda ook wel als je zegt dat het om een skoda-bunker terug op te knappen is...

het is allemaal begonnen met die skoda van die VF-bunker van StP Zolhaus in KVA D1. die lag gewoon op het strand en opeens was ie weg... nu ik eraan denk, onderaan cap blanc nez ligt er ook nog één onder een ingestorte VF-bunker... ze hebben die stranden daar wel met kranen aan het opkuisen geweest, maar ik weet niet of ze ook die bunker weggedaan hebben. die ligt aan de meest linkse kant van de Baai van Wissant (tegen cap blanc nez)... volgende week ben ik daar toch in de buurt, dan checken we wel even.

cheerz

Tom

Oke dan !
Ja idd, batterie todt zou een optie kunnen wezen, dat strand klinkt ook wel leuk :lol:
Ik hoor er nog wel van dan, maar die zal dan wel crunchy wezen van het zoute water, maarja iets is beter dan niets, en dan heb je ook wat om te ruilen he ;)
Gr, Ramon en alvast succes op de komende trip
Wahnsinnige Fahrt Voraus !
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4103
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: 631 Le Portel

Bericht door AvB »

He Ramon, nogmaals. 'van het internet' is geen bronvermelding. Deze komt van Bunkersite.com of je hebt hem op bunkerblog.eu gezien.
Nicht ärgern - Nur wundern!
Tom Oliviers

Re: 631 Le Portel

Bericht door Tom Oliviers »

Hier wat leuke plaatjes van deze bunker.

om het hergebruik van mijn foto's een beetje te "beschermen" zet ik er voortaan mijn naam op, ik zou er ook niet mee kunnen lachen als ik mijn eigen foto's op het net tegenkom met als bronvermelding "ergens van het internet"...

De 612 met 4.7cm festungspak in de buurt van Lorient:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Tom Oliviers

Re: 631 Le Portel

Bericht door Tom Oliviers »

Afbeelding

tekst in dezelfde bunker. Vind het weer mega jammer dat deze skoda ook weer weg is. iemand er meer info over? staat dit op een ander forum ofzo?

Groetjes
Tom "Bunkerfreak" Oliviers
Tom Oliviers

Re: 631 Le Portel

Bericht door Tom Oliviers »

zouden er in Tjechië nog skoda's staan? of heeft den Duits ze allemaal meegenomen?

Cheerz

Tom "Bunkerfreak"
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4103
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: 631 Le Portel

Bericht door AvB »

Ik denk dat er nog een stuk of drie Festungpak terug in Tsjechië zijn.
Eentje is vorig jaar nog opgehaald van Guernsey. Opgehaald in 1938, vervoerd naar Duitsland en Guernsey, en 70 jaar later weer terug waar hij vandaan kwam. :)
Nicht ärgern - Nur wundern!
Gebruikersavatar
Janus X
Berichten: 714
Lid geworden op: 15 nov 2009, 02:28
Locatie: Koudekerke (zld)

Re: 631 Le Portel

Bericht door Janus X »

Tom Oliviers schreef:Afbeelding

tekst in dezelfde bunker. Vind het weer mega jammer dat deze skoda ook weer weg is. iemand er meer info over? staat dit op een ander forum ofzo?

Groetjes
Tom "Bunkerfreak" Oliviers

Heej Tom, ik las volgensmij op bunkerblog dat deze pak weg is!
En idd, je naam in de foto zou al veel schelen :lol:
Dan is de bron gelijk duidelijk :mrgreen:

Gr, Ramon
Wahnsinnige Fahrt Voraus !
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3233
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: 631 Le Portel

Bericht door Remco de Goede »

Lezers,

De discussie omtrent copyright is verplaatst naar: viewtopic.php?f=53&t=1410&p=15532#p15532" target="_blank
In dit topic kunt u verder discuseren over de 631 van Le Portel, en in het bovenstaande topic kunt u de discussie over copyright voeren/volgen
Plaats reactie

Terug naar “AOK 15”