Batterie Lindemann !! Oude Doos Fotos

Het gebied vanaf het eiland Walcheren in Nederland tot aan de rivier de Seine in Frankrijk
Gebruikersavatar
Janus X
Berichten: 714
Lid geworden op: 15 nov 2009, 02:28
Locatie: Koudekerke (zld)

Batterie Lindemann !! Oude Doos Fotos

Bericht door Janus X »

Hallo bunkervrienden even wat oude herinneringen ophalen !
Naar het scheint is het waterpeil in de spuikom aan het zakken dus misschien dat de bovenkanten van de geschutsbunkers weer eens boven water komen, mocht het zo ver zijn let me know ;)

Gr, Ramon
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Wahnsinnige Fahrt Voraus !
Gebruikersavatar
Janus X
Berichten: 714
Lid geworden op: 15 nov 2009, 02:28
Locatie: Koudekerke (zld)

Re: Lindemann !! Oude Doos Fotos

Bericht door Janus X »

Hier nog wat foto's die niet in de 1e post pasten.

Gr, Ramon
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Wahnsinnige Fahrt Voraus !
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 210
Lid geworden op: 26 feb 2008, 17:12

Re: Lindemann !! Oude Doos Fotos

Bericht door Maarten »

Nice Ramon.

Tijd om daar eens een Dijkje door te graven?
Gebruikersavatar
Janus X
Berichten: 714
Lid geworden op: 15 nov 2009, 02:28
Locatie: Koudekerke (zld)

Re: Lindemann !! Oude Doos Fotos

Bericht door Janus X »

BTW, dit zijn fotos door anderen gemaakt moet ik er wel bij zeggen !
Ik was nog een zaadje in deze tijd maar als een soort wall of fame doen ze het wel goed :mrgreen:

Maar de makers worden toch bedankt voor deze mooie kiekjes !

Ramon
Wahnsinnige Fahrt Voraus !
Gebruikersavatar
Lenco †
Berichten: 244
Lid geworden op: 20 feb 2008, 22:34
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Re: Lindemann !! Oude Doos Fotos

Bericht door Lenco † »

Ramon,
Janus X schreef:BTW, dit zijn fotos door anderen gemaakt moet ik er wel bij zeggen !
Maar de makers worden toch bedankt voor deze mooie kiekjes !
Ramon
Van de meeste foto's weet ik wel de eigenaar. Deze pics vinden we dus straks terug
op allerlei "gerespecteerde" websites of nog erger, in dik verkopende boeken (editions de France),
want de Atlantikwall is immiddels big business geworden.
D.z.z. zeker niet bedoeld als kritiek, alleen ter overpeinzing ...

Lenco,
Eine Reise ans Ende des Verstandes.
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3232
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Lindemann !! Oude Doos Fotos

Bericht door Remco de Goede »

Lenco schreef:Ramon,
Janus X schreef:BTW, dit zijn fotos door anderen gemaakt moet ik er wel bij zeggen !
Maar de makers worden toch bedankt voor deze mooie kiekjes !
Ramon
Van de meeste foto's weet ik wel de eigenaar. Deze pics vinden we dus straks terug
op allerlei "gerespecteerde" websites of nog erger, in dik verkopende boeken (editions de France),
want de Atlantikwall is immiddels big business geworden.
D.z.z. zeker niet bedoeld als kritiek, alleen ter overpeinzing ...

Lenco,
Kan er geen "watermerk" in dit soort plaatjes gezet worden. Om om bovenstaande reden geen foto's meer te plaatsen zou wel een beetje sip zijn. Ik heb in diverse boeken ook nog wel wat plaatjes van Lindemann staan maar vind het toch wel mooit om nog wat extra foto's te zien. Zolang de bron genoemd word lijkt het me toch niet zo'n probleem om al dit moois met zoveel mogelijk mensen te delen. Zonde om in een stoffige doos te laten zitten. Maar dat is mijn bescheiden mening.
Gebruikersavatar
Janus X
Berichten: 714
Lid geworden op: 15 nov 2009, 02:28
Locatie: Koudekerke (zld)

Re: Lindemann !! Oude Doos Fotos

Bericht door Janus X »

Remco de Goede schreef:
Lenco schreef:Ramon,
Janus X schreef:BTW, dit zijn fotos door anderen gemaakt moet ik er wel bij zeggen !
Maar de makers worden toch bedankt voor deze mooie kiekjes !
Ramon
Van de meeste foto's weet ik wel de eigenaar. Deze pics vinden we dus straks terug
op allerlei "gerespecteerde" websites of nog erger, in dik verkopende boeken (editions de France),
want de Atlantikwall is immiddels big business geworden.
D.z.z. zeker niet bedoeld als kritiek, alleen ter overpeinzing ...

Lenco,
Kan er geen "watermerk" in dit soort plaatjes gezet worden. Om om bovenstaande reden geen foto's meer te plaatsen zou wel een beetje sip zijn. Ik heb in diverse boeken ook nog wel wat plaatjes van Lindemann staan maar vind het toch wel mooit om nog wat extra foto's te zien. Zolang de bron genoemd word lijkt het me toch niet zo'n probleem om al dit moois met zoveel mogelijk mensen te delen. Zonde om in een stoffige doos te laten zitten. Maar dat is mijn bescheiden mening.

Vind ik ook, en je moet je voor dit forum aanmelden !

En veel van deze foto's staan ook al op internet als je gaat googlen.


Ramon
Wahnsinnige Fahrt Voraus !
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4102
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Lindemann !! Oude Doos Fotos

Bericht door AvB »

De bron staat er niet per foto bij, dat is het minste wat je kan doen.
Nicht ärgern - Nur wundern!
Gebruikersavatar
Janus X
Berichten: 714
Lid geworden op: 15 nov 2009, 02:28
Locatie: Koudekerke (zld)

Re: Lindemann !! Oude Doos Fotos

Bericht door Janus X »

Tja als je de bron weet, deze foto's komen van internet en axis history forum van ongeveer een jaar terug ofzo ;)

Gr, Ramon

AvB schreef:De bron staat er niet per foto bij, dat is het minste wat je kan doen.
Wahnsinnige Fahrt Voraus !
Gebruikersavatar
+AW+
Berichten: 522
Lid geworden op: 03 jan 2009, 12:57
Locatie: Germany

Re: Lindemann !! Oude Doos Fotos

Bericht door +AW+ »

... what is a year compared to 65 year old bunkers that we are talking and studying about.
One should always note the exact source, this should be a must!

btw.: nice pics

gruß

Alex
btw.: please feel free to write in dutch because I can read it well.
Tom Oliviers

Re: Lindemann !! Oude Doos Fotos

Bericht door Tom Oliviers »

Hoi,

Je kan op de MKB Lindemann alles buiten de geschutskazematten nog bezoeken, twee van de geschutskazematten liggen al lang niet meer in het water, maar zijn bedekt door meters zand... begin maar te graven, ik heb hier ook al over gedroomd maar verder dan een droom gaat het niet worden tenzij je de lotto wint.

Ook de 118 hebben we al terug gevonden (het dak), dus deze is nog het meest realistisch om te heropenen.

Verder kan je hier nog devolgende bunkers en bouwwerken vinden, genoeg om 2 dagen te vullen !!
Thuis heb ik al het onderstaand op foto (ben momenteel bij men vriendin en heb hier geen fotos.)

1x S100
1x 118 (met onderliggend verdiep)
2x munitiebunkers SK type, zwaar geëxplodeerd, je kan ze beiden door het dak nog betreden
1x M 151
1x observatiebunker SK
1x observatiebunker wellblech
2x ringstanden (er zijn er meer, maar wij vonden er maar twee)
6x verblijven (ontspanningsruimte van de batterij, meerendeel zijn enkel nog funderingen)
1x bakkerij-oventje
4x open bedding voor Flak, elke open bedding heeft een achterliggende wellblech in FA
1x kantine met fresco's
1x buro-bunker (naar verluid van het voormalige franse fort)
1x höhlgang (van het franse fort)
2x höhlgang (Duits, beiden niet afgewerkt)
2x verblijven in beton, met scherfmuur en schietgaten
1x betonnen opslag (8-hoekig)
1x wasserbehälter
2x wachtpostjes (wegneembare versie)

verder vind je nog panzergraben en een lang stuk panzermauer, ook vind je er nog verschillende betonnen tetraeders.

er zou daar nog ergens een 658 en twee manschappenbunkers ST moetten steken, maar die hebben we zelf nog niet gevonden.

en inderdaad over het gebruik van foto's, zeker de speciale zoals die van de lindemann, vernoem op zijn minst de naam van de eigenaar erbij, anders moet je die foto's enkel voor jezelf houden en niet posten om ruzie te vermijden.

met vriendelijke groet,

Tom
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4027
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: Lindemann !! Oude Doos Fotos

Bericht door ducatim901 »

De 658 ligt als ik de tekeningen van de Engelse Engineers mag geloven die in de "Toen en nu" staan dan ligt hij nu ook onder de omringende zandwal waarin de blubber van de kanaaltunnel is gemikt (het zwembadje van de geschutsbunkers).
De 118 is trouwens een 118b.
Groeten Jack.
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
Harras

Re: Lindemann !! Oude Doos Fotos

Bericht door Harras »

Zoals me al eerder aangaf is de Atlantikwall big business geworden. Batterie Lindemann tot de verbeelding sprekende locaties geworden. Ik denk zelf dat er respect behouden moet blijven op het moment dat men foto's op willekeurige forums neerzet om een ieder te laten genieten van bunkers die niet meer te bezoeken zijn. Gaat men het ooit gebruiken voor andere doeleinden zoals publicaties dan is er een kleine moeite om de rechtmatige eigenaar van de gemaakte foto's te benaderen. Zelf beleef ik het ( helaas) dat foto's van mij met een andere naamdrager op websites komen te staan. Heb geregeld medewerking gegeven aan schrijvers van boeken die een foto van mij wilden plaatsen. En netjes wordt er je naam bijgezet als eigenaar. Zo moet het zijn. Kleine moeite groot gebaar.
Verders blijft Batterie Lindemann ook voor mij een bijzondere plek waar ik gelukkig nog wel in de geschutsbunkers ben geweest.
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3232
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Lindemann !! Oude Doos Fotos

Bericht door Remco de Goede »

Harras schreef: Verders blijft Batterie Lindemann ook voor mij een bijzondere plek waar ik gelukkig nog wel in de geschutsbunkers ben geweest.
Maar jij bent ook al een oude man ;) :lol:
Gebruikersavatar
Janus X
Berichten: 714
Lid geworden op: 15 nov 2009, 02:28
Locatie: Koudekerke (zld)

Re: Lindemann !! Oude Doos Fotos

Bericht door Janus X »

Misschien een vaag plan bedenken voor ons jongeren :lol:
Zijn we nederlanders of niet, als we de dijk nou eens door steken, het gat vreet zichzelf wel uit, en met een beetje mazzel loopt het de zee in :mrgreen:

Gr, Ramon
Wahnsinnige Fahrt Voraus !
Plaats reactie

Terug naar “AOK 15”