Dieppe

Het gebied vanaf het eiland Walcheren in Nederland tot aan de rivier de Seine in Frankrijk
michel
Berichten: 47
Lid geworden op: 18 nov 2008, 21:24

Dieppe

Bericht door michel »

Middag Bunkeraars,

Zijn hier mensen die enigszins op de hoogte zijn van AW bunkers rond Dieppe?

Zijn daar nog interesseante zaken terug te vinden?

Groet,
Michel
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4029
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: Dieppe

Bericht door ducatim901 »

Ondanks dat er veel onder de grond zit zijn er iig nog drie bunkers met een koepel te vinden, twee SK's met een kleine observatiekoepel (type 89P9) ze staan op de kliffen aan de uiteinden van Dieppe en één van de drie 632's in de AW die zijn koepel nog heeft (Mont Robin), verder enkele 630's (Mont Robin), een L485 (Mont Robin), een paar 621's (o.a. Mont Robin) en we hebben ook twee 634's (een op Mont Robin en een bij Neuville) gevonden maar wel zonder koepel, verder een 677 ook bij Neuville, een 612 (Pourville),een 636 (op de kliffen bij Pourville), L430 (zonder zoeklichtgarage maar wel met naast gelegen bedding/ Pourville) verder zijn hier een L479 en L412 gebouwd hier schijnt nog steeds een museum in te zitten maar volgens mij is het dicht, ze hebben er iig een 5cmKwK buiten staan.
Helaas zitten veel bunkers er nog wel maar dan wel onder de grond en het onder de grond werken gaat nog steeds door, zo zijn bij Mont Robin een 607 en een Vf 2 of 1 ondergewerkt, volgens het laatste boek van A. Chazette (Atlantikwall Mythe ou Realité) moeten er op Mont Robin ook nog een 660 hebben gestaan maar deze ligt op het terrein van de golfbaan en we hebben hem niet gevonden, op de golfbaan staan nog wel twee 630's.
Op Mont Robin staat verder ook nog een aparte waterbunker,
Op het Atlantikwall superforum staan diverse topics over stellingen bij Dieppe, meestal echter dat er weer wat dicht is gemaakt of ondergewerkt.
We hebben natuurlijk wel aardig wat gezien maar lang niet alles.
Op veel plaatsen in Dieppe staan nog bunkers, er is veel Vf en nonregelbau bij.
Groeten Jack.
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4103
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Dieppe

Bericht door AvB »

Vergeet niet de Hohlgangsanlagen in zowel de noordelijke als zuidelijke kliffen bij Dieppe.
Met een 608 en gevechtsposities (4.7cm Festung Pak en MG).
Nicht ärgern - Nur wundern!
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4029
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: Dieppe

Bericht door ducatim901 »

Tsja Arthur,
Het museum was dicht en daar zit volgens mij de ingang.
Groeten Jack.
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4103
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Dieppe

Bericht door AvB »

Volgens mij kan je (in ieder geval bij de noordkant) op slinkse wijze het gangenstelsel betreden.
Even zoeken op atlantikwall.superforum.fr
Nicht ärgern - Nur wundern!
Tom Oliviers

Re: Dieppe

Bericht door Tom Oliviers »

Dat gaat ook al lang niet meer hoor, die slinkse wijze 8-)

Wij zijn er drie keer gaan kijken en drie keer was ie afgesloten (de nooduitgang)
Wel vonden we een gat in de buurt van dat hohlgang met de 608, en blijkbaar was dit nog een ander gangenstelsel
(dus er zitten daar twee naast elkaar welke niet met elkaar verbonden zijn)

groet,

Tom Oliviers, BFA
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3233
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Dieppe

Bericht door Remco de Goede »

Bevind me nu in Dieppe (lekker in mn Formule 1 hoteletje) ben net nog even langs deze locatie geweest om te kijken of ik naar binnen kon komen, maar kon nergens een opening ontdekken. Helaas zit het weer niet echt mee, morgen maar weer verder richting Fecamp en Le Havre :)
Harras

Re: Dieppe

Bericht door Harras »

Veel plezier.
Tom Oliviers

Re: Dieppe

Bericht door Tom Oliviers »

Le Havre, prachtige sector met veel tunnels en mooie speciale bunkers !!
daar zal ik nog wel het één en 't ander van posten ;)

veel plezier daar, het weer is daar meestal slecht hoor, heb er ook al een paar keer gestaan in dat mooi haute-normandisch weer.

groetjes
Tom
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3233
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Dieppe

Bericht door Remco de Goede »

He die tunnels heb ik geen plannetje van bij me, kan je die niet even posten :D
Tom Oliviers

Re: Dieppe

Bericht door Tom Oliviers »

Hoi Remco, in Le havre heb ik gewoon teveel om even snel op te noemen, enkele interessante punten zijn:

HAKO
twee-verdieps observatiebunker, in privé gebruik, met toestemming bezoekbaar

L 408
Sebastien Haule informeren (van het Atlantikwall-superforum) om deze te bezoeken, zeer mooi!

Ecqueville
Onder de leitstand van HKAR 1.1254 zit een overdekt loopgravenstelsel, de leitstand is zeer knap, maar wel toestemming bij de boer daar vragen aangezien die op z'n erf ligt. verder vind je hier nog 4x 671 terug en een duitse oefenschietstand.

Fevretot
Dit is een mooie batterij met grote gangenstelsels achter de geschutsbunkers. De gangenstelsels sluiten aan aan de open beddingen achter de geschutsbunkers. Wij vonden 3 stelsels, met geïntegreerde munitie en manschappenbunkers. mét fresco's ! (bunkernamen)
meer info: http://atlantikwall.superforum.fr/haute ... 004-30.htm" target="_blank

verder hebben we daar heel veel mooie leitstanden en speciale bunkertypes gevonden (rond dat landfront), maar mijn foto's zijn nog niet gesorteerd van le havre, ik heb hier geen duitse stützpunktkaarten van, ik weet de helft van de bunkers gewoon niet meer staan. We hebben alles bezocht met Sebastien Haule, een bunkerliefhebber van Le havre.

Tom
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3233
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Dieppe

Bericht door Remco de Goede »

Tom,

Bedankt! Een tweetal had ik al opstaan om te bezoeken (niet wetende dat hier ook tunnels waren :) ) ik ga morgen vroeg op pad om te kijken of ik ze kan vinden.
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4029
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: Dieppe

Bericht door ducatim901 »

Vooral Fevretot dan even meenemen, Ik begreep dat er weer bouwplannen zijn en het is een mooie stelling.
Groeten Jack.
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
Gebruikersavatar
rony
Berichten: 1783
Lid geworden op: 13 nov 2010, 16:46
Locatie: Brecht / België

Dieppe 09

Bericht door rony »

Betrefd het souterains,
Is er hier al iemand binnen geweest ?

rony
I'll Come Back.
Gr
rony.
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3233
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Dieppe 09

Bericht door Remco de Goede »

Verplaatst naar AOK 15, ik ben hier tevens niet geweest, weet zo ook even niet waar dit precies is?
Plaats reactie

Terug naar “AOK 15”