Wolfschlucht 2

Algemene discussie over de Führerhauptquartiere.
Tom Oliviers

Re: Wolfschlucht 2

Bericht door Tom Oliviers »

Hallo Wim,

Zo zijn wij ook begonnen (nu ruim 10 jaar geleden)
eerst die "sterretjes" opzoeken op de kaarten, daar staan inderdaad steeds bunkers. Wel snap ik niet hoe IGN de term "bunker" bepaald. zo zal je zien dat de sterretjes gaan van kleine ringstanden (tobruks) tot grote regelbauten. De hele grote bunkers worden niet met een sterretje weergegeven, maar met een zwart of wit rechthoekje (naargelang de vorm van de bunker).

Soms is het zelfs zo dat IGN een sterretje geeft voor een ringstand, en dan die grote bunker aan de overkant van de weg, staat er niet op... Je ondervind snel dat bijlange niet alle bunkers aangeduid zijn met een sterretje. in het geval van Wolfschlucht 2 denk ik zelfs dat maar 2% van de aanwezige bunkers aangeduid is met zo'n sterretje.

Soms staan ze er allemaal op, en soms staan duidelijk zichtbare bunkers in het midden van een weiland er niet op, en dan bunkers temidden van oude bossen wel, etc etc...

Dus om kort op je vraag te antwoorden: Ja dit zijn steeds bunkers, maaar ga er niet op voort dat dat alle bunkers zijn he.

met vriendlijke groet
Tom Oliviers, BFA

PS: knappe bunkertekeningen op je website !! welk programma gebruik je hiervoor? :o :o :o
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4102
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wolfschlucht 2

Bericht door AvB »

Tom die Grossbunker bij Mailly was een jaar geleden nog vrij toegankelijk. Even ingang aan de lange kant inglippen.
Nicht ärgern - Nur wundern!
Tom Oliviers

Re: Wolfschlucht 2

Bericht door Tom Oliviers »

Allright :mrgreen:

thnx!
Tom
Gebruikersavatar
PdK
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 feb 2008, 16:31
Locatie: HvH

Re: Wolfschlucht 2

Bericht door PdK »

Dit onderwerp is nu (voorlopig) gehuisvest in het gloednieuwe forum "Führerhauptquartiere (FHQ)" onder "Duitse fortificaties".
Tom Oliviers

Re: Wolfschlucht 2

Bericht door Tom Oliviers »

Wauw! een hele eer :D

PS: bedankt allemaal voor de informatie, maar wij zijn vorig weekend helaas niet kunnen gaan, ik zat thuis met de europese griep :(

Dus de foto's van de nieuwe ondervindingen komen later wel hoor.

Tom
Annelies

Re: Wolfschlucht 2

Bericht door Annelies »

Zohoho... die prijs :shock:

http://www.fortress-books.com/uk/fortre ... 7347&page=" target="_blank" target="_blank
Gebruikersavatar
PdK
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 feb 2008, 16:31
Locatie: HvH

Re: Wolfschlucht 2

Bericht door PdK »

Hoi Annelies,

Blijkbaar wel meteen verkocht. Wat was de prijs?
Gebruikersavatar
MM 305
Berichten: 192
Lid geworden op: 27 mar 2008, 16:36

Re: Wolfschlucht 2

Bericht door MM 305 »

Ik dacht in de 90 euros.

Groeten Andreas
Rob Mans

Re: Wolfschlucht 2

Bericht door Rob Mans »

PdK schreef:Hoi Annelies,

Blijkbaar wel meteen verkocht. Wat was de prijs?
95 euro, heb net het boek besteld ;)

Groetjes,
Rob
Gebruikersavatar
PdK
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 feb 2008, 16:31
Locatie: HvH

Re: Wolfschlucht 2

Bericht door PdK »

Rob Mans schreef:
PdK schreef:Hoi Annelies,

Blijkbaar wel meteen verkocht. Wat was de prijs?
95 euro, heb net het boek besteld ;)

Groetjes,
Rob
Haha, prachtig! Mooi boek Rob. Hij blijkt onmisbaar en hopelijk ook het geld waard wanneer je de locatie gaat bezoeken.
Rob Mans

Re: Wolfschlucht 2

Bericht door Rob Mans »

PdK schreef:
Rob Mans schreef:
PdK schreef:Hoi Annelies,

Blijkbaar wel meteen verkocht. Wat was de prijs?
95 euro, heb net het boek besteld ;)

Groetjes,
Rob
Haha, prachtig! Mooi boek Rob. Hij blijkt onmisbaar en hopelijk ook het geld waard wanneer je de locatie gaat bezoeken.
Mijn planning was al om in juli een week te bivakeren in de omgeving van Margival. Ik zag het boek te koop staan en dacht gelijk van....Bestellen!! :D

Groetjes,
Rob
Gebruikersavatar
maarten-stahlbeton
Berichten: 1234
Lid geworden op: 20 feb 2008, 22:16
Contacteer:

Re: Wolfschlucht 2

Bericht door maarten-stahlbeton »

95 euro, heb net het boek besteld ;)

Groetjes,
Rob
Ben jij even opgelicht!

http://wehrtechnikmuseum.de/Verlag/verlag.html
Lord of the Ringstand
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3232
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Wolfschlucht 2

Bericht door Remco de Goede »

Het boek is alleen nog maar leverbaar op CD bij de schrijver, dus opzich is het papieren exemplaar wel interessant maar ook wel erg duur, helemaal daar je gratis van mij een copietje van de cd had kunnen krijgen ;)
Rob Mans

Re: Wolfschlucht 2

Bericht door Rob Mans »

Remco de Goede schreef:Het boek is alleen nog maar leverbaar op CD bij de schrijver, dus opzich is het papieren exemplaar wel interessant maar ook wel erg duur, helemaal daar je gratis van mij een copietje van de cd had kunnen krijgen ;)
Hey Remco,

Ik vind het zelf nooit zo prettig om alles te lezen vanaf een pc-scherm. Daarom kies ik maar uiteindelijk altijd voor het boek zelf ;)
95 euro is misschien wel wat veel, maar een mooi en goed boek die niet meer wordt uitgegeven heeft nu eenmaal zijn prijs. Wat betreft het boek Margival heb ik het er wel voor over :)

Groetjes,
Rob
Annelies

Re: Wolfschlucht 2

Bericht door Annelies »

Rob Mans schreef: Ik vind het zelf nooit zo prettig om alles te lezen vanaf een pc-scherm. Daarom kies ik maar uiteindelijk altijd voor het boek zelf ;)
Daar komt je printer mooi van pas, blaadjes in een mapje stoppen en je kunt het meenemen naar Margival zonder bang te zijn dat je dure boek beschadigd raakt of vies wordt ;)

Gr.
Annelies
Plaats reactie

Terug naar “Führerhauptquartiere (FHQ)”