Nationaal archief Den Haag.

Discussie en uitwisseling omtrent archieven en cartografie m.b.t. de Tweede Wereldoorlog en Fortificaties
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4027
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: Nationaal archief Den Haag.

Bericht door ducatim901 »

Norse bewaking?
Alleen die bij de receptie, daar heb ik verder ook geen contact mee.
Met de heren die bij de ingang van de studieruimte zitten maak ik geregeld een praatje over koetjes en kalfjes.
Moet voor hen ook een beetje leuk blijven, wat je zegt Remco je zal de hele tijd (ze worden wel geregeld afgelost voor een wandeltje en een droogje/natje/saffie) achter een bureau moeten zitten en mensen moeten checken die dan weer denken "wat moet jij in mijn spullen!"
Een beetje inlevingsvermogen is soms wel op zijn plek en even een praatje maken kan ook geen kwaad.
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
Mir
Berichten: 139
Lid geworden op: 23 feb 2008, 20:14

Re: Nationaal archief Den Haag.

Bericht door Mir »

Ik zit nu ook veel in het NA, het zit naast mijn werk (KB) en ik kan binnendoor :)
Ben bezig alles in te kijken van de Naval Disarmament Control Staff, veel over de Hoek na de oorlog, krijgsgevangenen, verzoeken om in een bunker te mogen wonen, verzoeken of men spullen uit bunkers mag hebben etc. Erg interessant allemaal.

Ben het met je eens Jack, het zijn beste lui die, als je normaal/vriendelijk tegen ze doet, ineens gaan lachen en je een fijn bezoek/weekend wensen.

Elk archief heeft zijn regels en daar moet je je maar aan houden. Wil je dat niet, dan bezoek je ze toch niet? O nee, dat kan niet, want je wilt toch dat artikel/boek schrijven :roll:

Ik heb zelf in de studiezaal van het Legermuseum gewerkt, had het hier pas nog met Jan Lugtmeijer over, het geklaag van sommige mensen....doodziek wordt je ervan: zozo, bij de AH is een kopietje goedkoper ( maar wij zijn de AH niet); Waarom moet ik een potlood gebruiken, een pen mag toch ook wel? ( u zit een boek in te kijken van 400 jaar oud, of wou u net zo dom overkomen als Mr Bean met zijn tipp-ex?); wat zijn die reproducties duur (12 euro), moet dat nou ( ik ken er waar je het driedubbele moet betalen meneer); waarom mag ik er zelf niet een foto van maken en die in mijn boek zetten? ( omdat de kwaliteit dan wel eens slecht kan zijn en dat is niet de standaard van het museum en ZO ZIJN NOU EENMAAL DE REGELS!!! :evil:) En dat allemaal van mensen die toch heel vaak in archieven komen, bekende mensen ook....

Enfin, ik heb natuurlijk niks te klagen, de archieven van de NDCS mag ik volledig fotograferen :D
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4027
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: Nationaal archief Den Haag.

Bericht door ducatim901 »

Hé Mirjam,
Ben je er morgenavond ook?
JK.
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
Mir
Berichten: 139
Lid geworden op: 23 feb 2008, 20:14

Re: Nationaal archief Den Haag.

Bericht door Mir »

Eh, duidelijk niet dus :P

Ik ga soms na mijn werk een uurtje en ik ben al om twee uur klaar :D
Heb er vanmiddag ook een tijd gezeten met Annelies. doordeweeks 's-avonds is voor mij niet te doen.

groetjes
Mirjam
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4027
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: Nationaal archief Den Haag.

Bericht door ducatim901 »

Misschien van de zomer als het slecht weer is een keer een zaterdagje meepikken.
Morgen eerst maar eens afmaken waar ik mee gestopt was....
JK.
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
Plaats reactie

Terug naar “Archieven & Cartografie”