hoe zit dit en hoe werkt het

Discussie en uitwisseling omtrent archieven en cartografie m.b.t. de Tweede Wereldoorlog en Fortificaties
Plaats reactie
fortwestervoort

hoe zit dit en hoe werkt het

Bericht door fortwestervoort »

nou jullie denken vast als ik dit post: wat heeft flames of war met een archief/fortificaties te maken. eigenlijk dit. ik wil als ik fow ga spelen de aanval op fort westervoort naspelen. ik heb het ook op het orginele fow forum gepost en toen kwam dit er uit.
Absolutely possible to recreate. Since you live there you can tell exactly how many and what type of bunkers were there. Also you will have the ability to pull the actual Dutch Army records and find out what units fought there and what equipment they had. That way you don't need lists. There are several people on this site that have made lists for the Dutch and the Belgians. The EW German book Blitzkrieg is available. So have fun and if you do get the info please share it with us, as some of us also like to play small historical battles.

Chris

I will try to find the link to the list someone made for the Dutch. Hopefully sooner rather than later. If anyone finds it before me please post it.
wat ik op het neerlandse fow forum heb geplaatst is dit.
wat voor platoons and spul zou er gebruikt kunnen worden om de duitsse aanval op fort westervoort en daarmee op arnhem na te spelen? sowieso een panzerzug. is daar ook een duitse versie van? en misschien boeken erover voor fow? :ugeek:


en daar kwam dit uit
Laatst gewijzigd door fortwestervoort op 12 feb 2011, 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.
fortwestervoort

vervolg beginpost hoe zit dit en hoe werkt het

Bericht door fortwestervoort »

Nog niet, dit is de periode Early War en tot nu toe is daar nog maar een boek van (Blitzkrieg). Hier staan de lijsten in voor de Polen, Fransen, Engelsen en Duitsers.

Voor de aanval op Nederland en Belgie zijn er nog geen (officiele) regels voor. Ik heb wel geruchten gehoord dat er voor het Nederlandse leger ooit nog een PDF komt maar hoe, wat, wanneer en hoe kan ik je niks over zeggen. Zal waarschijnlijk een leger worden dat nogal lijkt op de Fransen met beperktere support opties.

De Duitsers hadden inderdaad pantser treinen maar ook hiervoor zijn er nog geen specifieke regels voor. Er zijn regels voor de pantsertreinen van de Polen dus die kun je misschien een beetje aanpassen.
na dat ik deze post op neerlands fow forum heb gekregen had ik deze beginpost op het orginele fow forum gepost.
hello everyone. i live in arnhem in the neighbourhood of fort westervoort. 0n the 10th of may 1940 came a german panzerzug to occupie arnhem. at the railwaybridge was a armored fence that was closed. now my qeustion. i would like when i start with fow to reenact this attack/battle. so is it possible to make a list of the dutch army, the german army with panzerzug and the bunkers for the fort. it would make a welcome change for the people who are interested in the war history of arnhem.

with friendly greets robin.

(p.s. excuses for any typo's)
daar op kreeg ik als antwoord de post die hier in het beginpost staat, en mijn vraag is hoe moet aan de hand van de tip in het antwoord van ga naar het lokale archief en haal daar info. hoe moet in het archief aan de info komen en is er van de aanval van fort westervoort nog uberhaupt nog een aantal archiefstukken over? en hoe werkt een archief. moet je dan betalen om er te kunnen zoeken naar info er over?

robin
Plaats reactie

Terug naar “Archieven & Cartografie”