3D in realtime ?

Andere (abstracte) benaderingen van Fortificaties. Bijv. door middel van Fotografie, Beeldende kunst, en hergebruik.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
WimVe
Donateur
Donateur
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 aug 2009, 09:00
Contacteer:

3D in realtime ?

Bericht door WimVe »

Al sind het 3D modelleren zoek ik een oplossing om door het model heen te kunnen lopen. En zelfs van model naar model.

Één optie is om iemand te vinden die een 3D engine heeft voor één van de vele shooter games die er zijn. > Nog niet gevonden.

2de optie is mischien deze: Walkabout3D
Download de gratis viewer en probeer de keuken van de Beer eens door te lopen.

Ik moet nog een optie vinden om de deuren te openen maar het lopen gaat redelijk, wel helm opzetten ivm mogelijk (virtueel) hoofdletsel.

Keukenfile, is een zip file, uitpakken en laden in de viewer :
DeBeer_A17.zip
Have fun !
Hopenlijk...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Danny
Berichten: 1413
Lid geworden op: 11 feb 2008, 11:33
Locatie: Stützpunkt Grüppe Katwijk
Contacteer:

Re: 3D in realtime ?

Bericht door Danny »

He Wim,

Is inderdaad erg gaaf. Ik ben nogsteeds op zoek naar een manier om online door gebouwen heen te lopen. Ik ga misschien zelf een engine hiervoor scripten met een klasgenoot van me. Zodra er iets staat laat ik het je weten!
Katwijk in Oorlog - Wer zuerst schiesst, hat mehr vom Leben.
Gebruikersavatar
Danny
Berichten: 1413
Lid geworden op: 11 feb 2008, 11:33
Locatie: Stützpunkt Grüppe Katwijk
Contacteer:

Re: 3D in realtime ?

Bericht door Danny »

Kun jij eens een model van een bunker naar mij mailen in DAE formaat? Als het goed is kun jij dat op die manier exporten. Ik ben even iets aan het proberen...
Katwijk in Oorlog - Wer zuerst schiesst, hat mehr vom Leben.
Gebruikersavatar
WimVe
Donateur
Donateur
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 aug 2009, 09:00
Contacteer:

Re: 3D in realtime ?

Bericht door WimVe »

Danny schreef:He Wim,
Is inderdaad erg gaaf. Ik ben nogsteeds op zoek naar een manier om online door gebouwen heen te lopen. Ik ga misschien zelf een engine hiervoor scripten met een klasgenoot van me. Zodra er iets staat laat ik het je weten!
Danny,
Er zijn (gratis ?) 3D engines om je eigen battleground te maken in de meeste shooter games. Probleem is dat ze dan een sketchup of ander universeel format (colada) moeten kunnen importeren.
Ik moet ook nog even kijken naar WAT er allemaal geexporteerd wordt. Blijkbaar gaan de doorsnedes ook mee en dan loop je ineens tegen een muur aan die er toch echt niet is.
Hopenlijk blijft de viewer in de demo stand gewoon actief. De demo van het programma werkt maar 12uur....

Nu kan ik natuurlijk in die 12uur alle modellen converteren maar zo zal het wel niet werken....
Gebruikersavatar
Danny
Berichten: 1413
Lid geworden op: 11 feb 2008, 11:33
Locatie: Stützpunkt Grüppe Katwijk
Contacteer:

Re: 3D in realtime ?

Bericht door Danny »

Voor hetgeen ik wil proberen heb ik DAE nodig (Collada).
Katwijk in Oorlog - Wer zuerst schiesst, hat mehr vom Leben.
Gebruikersavatar
ErwinZ
Berichten: 1822
Lid geworden op: 23 apr 2008, 15:31
Locatie: AN8637
Contacteer:

Re: 3D in realtime ?

Bericht door ErwinZ »

Daar zijn heel veel opties voor. QuickTime kan ook 3D en je kan zelfs tegenwoordig 3D in PDFs stoppen.

De Source engine van Valve (half-life 2) kun je gratis modden, maar er zijn wel meer engines in omloop.
Gebruikersavatar
WimVe
Donateur
Donateur
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 aug 2009, 09:00
Contacteer:

Re: 3D in realtime ?

Bericht door WimVe »

Update:
Ik kan een wat langer durende testtijd krijgen en daarom wat/nog meer tijd er in steken......

3D kan ook:
Snapshot_1.jpg
Snapshot_2.jpg
Snapshot_3.jpg
Verder kunnen de deuren open en dicht gedaan worden !
Dwz de 2 het dichts bij de ingang van de open hoofdruimte van deze keuken test. De derde deur doet iets vreemds.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie

Terug naar “Creatief met Fortificaties”