Even voorstellen....

Overige onderwerpen aangaande het forum
rony

Re: Even voorstellen....

Bericht door rony »

myt1prod schreef:hoi huplahoi

Mijn naam is Jean (of Jan, u kiest maar) en ik woon in het Belgische De Panne; vlakbij de Franse grens dus en op 'wandelafstand' van de Franse stad Duinkerke(n).

Gezien mijn woonplaats groeide ik als het ware op te midden de bunkers (alhoewel; in De Panne zelf zo goed als niets overgebleven); ik trok toen ook van kindsbeen af vaak de grens over om er de vele bunkers te gaan 'exploreren' in ware Indiana-Jones-stijl, kogeltjes en andere restanten te zoeken, enz... Bunkers die als kind als indrukwekkend groot overkwamen of vaak een labyrinth van kamertjes bleken te zijn, lijken nu - na al die jaren - veel minder impressionant... toch is de passie gebleven en sinds enkele jaren terug aangewakkerd met steeds groeiende interesse.

Daar ik als kind en tot enkele jaren terug, steeds dezelfde steunpunten bezocht leek iedere bunker mij uniek in zijn soort te zijn, wist ik niets af van het doel van de verschillende bouwsels, de inplanting van het steunpunt, enz... Het was niet meer dan een avontuurlijke bezigheid. Enkele jaren terug besloot ik om toch maar eens een boek te kopen om te proberen iets meer te achterhalen over de steunpunten die ik steeds bezocht... En wat bleek; mijn 'woongebied' lag bezaaid van steunpunten die mij tot dan onbekend waren, er bestond zoiets als 'Regelbauten', enz... Ik begon te voet en per fiets alle steunpunten te bezoeken in de wijde omtrek van De Panne, steeds verder en verder, uiteindelijk raakte ik verzeild in tal van fora (sommigen onder u zullen mij dan wel reeds kennen, alvast 'sorry' dus als ik in herhaling val), en nu... beland ik uiteindelijk hier bij de Noorderburen.

Naast bunkers gaat mijn interesse ook uit naar het rijke 'oorlogsverleden' van De Panne en wijde omgeving uit beide wereldoorlogen; bv. rol van De Panne tijdens WO1, operatie Dynamo, beleg van Duinkerke ('45), verdwenen stellingen, enz...

Wat kom ik hier zoeken; antwoorden op de vragen die op andere fora onbeantwoord bleven en vanaf nu ook al mijn nieuwe vragen in mijn zoektocht naar bunkertjes en andere 'oorlogsgerelateerde' onderwerpen.
Wat hoop ik aan te brengen; mijn opgedane kennis of ervaringen in de AOK 15 KVA A3, B en C, informatie en plaatjes mbt tot Nederland die ik op mijn zoektocht tegenkom, enz...

Zo dit was hem dan mijn introductie op dit forum; zoals steeds kort en bondig :D

Alé, toet da'me mekoar no ki oarn é
Jean
Gij bent toch toevallig niet die kadé die daar een tiental jaren geleden in Nordhausen binnen is geweest ?
I'll Come Back.
Gr
rony.
myt1prod

Bericht door myt1prod »

euh... nee. Kweet ik van geen Nordhausen, Nordhausen hoe wat waar?? Is dat een gevangenis of zo?
Nee dus ik ben niet die kadée :D
rony

Bericht door rony »

myt1prod schreef:euh... nee. Kweet ik van geen Nordhausen, Nordhausen hoe wat waar?? Is dat een gevangenis of zo?
Nee dus ik ben niet die kadée :D
Erger dan een gevangenis ;)
I'll Come Back.
Gr
rony.
WimVe
Donateur
Donateur
Contacteer:

Bericht door WimVe »

Jean,

Welkom
tim
Contacteer:

Bericht door tim »

Ik heb eens foto's gezien ban kennissen die in productie grotten bij dora zijn geweest, zag er echt bizar uit!

Tegenwoordig is het heel goed afgesloten heb ik begrepen.

Oh euhh wat is een kadee?

Jean welkom op het forum.. praat makkelijker dan engels
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
myt1prod

Bericht door myt1prod »

tim schreef:Oh euhh wat is een kadee?
west-vlaams voor gevorderden;
ik weet niet of er een correcte nederlandse term voor bestaat maar 'kadée' is van toepassing op een persoon van wie je in het nederlands zou zeggen 'je bent er me ééntje hoor' vanwege een dommigheid/grappigheid/gewaagdheid van die persoon.
bv. in de zin; 'mô gie zie nogol e bitje e kadée wi' = 'maar jij bent nogal een kadée hoor' = 'jij bent er me ééntje hoor'

:D :D :D :D

jean
rony

Bericht door rony »

west-vlaams voor gevorderden; :D
I'll Come Back.
Gr
rony.
wiert

Bericht door wiert »

Dag fortificateurs,
mijn naam is Wiert, geboren in 1948, dus 65+ en niet meer actief in beroepsmatig werken, maar verder druk bezig met allerlei vrijwilligersfuncties.
In 1968 opgekomen in militaire dienst in Appingedam. Vlakbij het bunkercomplex Marssum .
In 1975 de militaire dienst weer verlaten en in de tussenliggende tijd als chauffeur trekker/oplegger zwaar transport, erg veel kazernes en mobilisatiecomplexen bezocht, waaronder oud forten.
Ik ben woonachtig in Groningen.
Ik hoop op dit forum toch meer te weten te komen over bunkers en forten. Het heeft ook een tweeledige werking bij mij, want ik hou me ook bezig met genealogie. En mijn voorouders, in het bijzonder mijn grootvader, had een ruim militair verleden achter de rug!
AvB
Contacteer:

Bericht door AvB »

Welkom Wiert! Genoeg Groningers op het forum ook! 8-)
Nicht ärgern - Nur wundern!
Remco de Goede
Contacteer:

Bericht door Remco de Goede »

Welkom Wiert!
piet71

Bericht door piet71 »

Beste Beton en staal liefhebbers,

Bij toeval kwam ik hier, ben zolang ik kan herinneren geïnteresseerd in Bunkers en wat daar bij hoort, ben een fervent modelbouwer in de schaal 1/35.

Mvg,
Piet
AvB
Contacteer:

Bericht door AvB »

Welkom Piet op het forum! Kijk ook nog even de Algemene richtlijnen door! :)

http://fortificatieforum.nl/viewtopic.php?f=53&t=2790
Remco de Goede
Contacteer:

Bericht door Remco de Goede »

Welkom Piet!
rammsander

Bericht door rammsander »

Beste Iedereen,

Ik zal me even netjes voorstellen. Mijn naam is Sander, ben woonachtig in Zeeland om precies te zijn in Goes. Mijn interesse in de WO2 en in al haar facetten is onder ander gekomen door de verschillende Duitse (betonnen) versterkingen in de omgeving! Ik heb zelf ook een redelijke collectie kunnen opbouwen over de tweede wereldoorlog. Mijn interesse gaat vooral uit naar de Luchtbeschermingsdienst of te wel veel vergeten Organisaties die hebben bestaan in de periode van 1939 tot en met 1944!

Misschien kennen sommige mensen mij via andere forums of via mijn site:
http://oorlogsleven.jimdo.com/

Mijn interesse en waar ik nu vooral mee bezig ben met het uitzoeken is de Fliegerhorst Haamstede. Of te wel het Vliegveld van haamstede tijdens en na de mobilisatie en de doorgebruik door de Duitsers.

Daar door ben ik hier op dit mooie forum terecht gekomen!

Als mensen het interessant vinden? Hier is mijn rubriek over het Fliegerhorst Haamstede:
http://oorlogsleven.jimdo.com/geschiede ... haamstede/

Ik heb zeer mooie en interessante informatie en beeldmateriaal gevonden wat ik zelf kan gebruiken voor mijn research!

Ik hoop een leuke tijd tegemoet te gaan!

Vriendelijke groeten,
Sander
AvB
Contacteer:

Bericht door AvB »

Dank voor je uitgebreide introductie en welkom op het forum Sander!
Plaats reactie

Terug naar “Forum forums...”