In memoriam: Jan Lugtmeijer

Overige onderwerpen aangaande het forum
Gebruikersavatar
PdK
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 feb 2008, 16:31
Locatie: HvH

Re: In memorian: Jan Lugtmeijer

Bericht door PdK »

Heel mooi om te lezen hoe men hier de ervaringen met Jan deelt.
Jan voelde zich uitermate thuis in afgesloten duisternis. Ergens is het mooi dat hij daar juist nu zijn rust vind.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Bunkertju
Berichten: 878
Lid geworden op: 12 feb 2008, 15:56
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: In memorian: Jan Lugtmeijer

Bericht door Bunkertju »

Rust zacht Jan ...

Altijd een gewaardeerd bunker collega die graag zijn kennis en informatie deelde.
Inderdaad niet zo spraakzaam maar het hart op de goede plaats.

We zullen je missen .. familie , kennissen en bunker collega's :

Veel sterke met het verwerken
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4027
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: In memorian: Jan Lugtmeijer

Bericht door ducatim901 »

Nou Jan,
Dat was het dan.
Ik ben blij je gekend te hebben.
Het was wel veel te kort.
Het is wel erg snel gegaan hoor jongen.
Mijn hoop is niet verhoord.
Ik wens je familie en vrienden veel steun toe.
We zullen je niet vergeten.
JK.
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
Jeroen R.
Donateur
Donateur
Berichten: 164
Lid geworden op: 16 apr 2008, 12:45

Re: In memorian: Jan Lugtmeijer

Bericht door Jeroen R. »

1999. We kennen elkaar al een klein jaar via de telefoon. Dan staat Jan voor mijn deur in Rotterdam. Hij komt voor foto's van het eiland De Beer van de sloopfirma Lekkerkerker. Met de sloop van dit bunkerwalhalla was hij toen bezig. Na de paar foto's gezien te hebben was hij stil(ler...), maar op zijn manier wel laaiend enthousiast. Hij had een grote passie voor zijn bunkerhobby. Dat was op de eerste plaats gericht op het eiland Schouwen. Ik citeer Jan: "Ik ben namelijk op Schouwen voor het eerst met bunkers in aanraking gekomen. De commandopost (R117a) boven een heuvel was de eerste Duitse bunker die ik in het 'echt' gezien heb. Daar is het allemaal mee begonnen". Ook gingen we naar Hoek van Holland, spraken af in het NIMH, bij hem thuis in Zwolle, op de camping in Schouwen waar hij toen zo vaak kwam, en ook een tripje Freiburg. Nadien hadden we minder contact en ging het vooral via de mail. Humor had hij ook via de mail. Ik ben blij met de foto's nr. 2, 3 en 4 van de Gouden Betonmolen 2011. http://www.atlantik.nl/Betonmolen/album/
Zo herinner ik me hem graag.
Een ieder in zijn directe omgeving het beste gewenst, Jan was een bijzondere kerel,

Jeroen
Gebruikersavatar
ErwinZ
Berichten: 1822
Lid geworden op: 23 apr 2008, 15:31
Locatie: AN8637
Contacteer:

Re: In memorian: Jan Lugtmeijer

Bericht door ErwinZ »

Rust zacht Jan.
Veel sterkte aan naasten en familie.


Misschien een idee om een forum afdeling naar hem te vernoemen? Zoals ook gebeurd op AHF.
Panzerwerk
Berichten: 233
Lid geworden op: 21 feb 2008, 19:13

Re: In memorian: Jan Lugtmeijer

Bericht door Panzerwerk »

Hoi,

Ben er stil van. Was vanavond gaan zitten om een kaart te schrijven en precies op dat moment komt een mail van Jack binnen dat Jan overleden is. Wat is het snel gegaan zeg. Ook ik denk met goede gevoelens terug de verschillende ontmoetingen en aan het gezamenlijke archiefbezoek in Freiburg. Lekker met een biertje erbij..... Ik wens Jan's vriendin en kinderen veel sterkte toe bij dit verlies.

Peter
Gebruikersavatar
wattman
Donateur
Donateur
Berichten: 1095
Lid geworden op: 25 feb 2008, 21:06
Locatie: Dutch Metro-land

Re: In memorian: Jan Lugtmeijer

Bericht door wattman »

Jan, rust zacht.
BunkerKB
Berichten: 177
Lid geworden op: 06 jun 2011, 16:53

Re: In memorian: Jan Lugtmeijer

Bericht door BunkerKB »

Familie, vrienden heel veel sterkte toegewenst met dit enorme verlies.
Jan,
Heb ik ervaren als een goed mens met een groot hart. Om nu even snel een herinnering naar boven te halen dan kom ik op de allereerste openstelling van de 608, van de Stichting Atlantikwall Museum Scheveningen. Daar heb ik geruime tijd een fijn gesprek gehad met Jan. En dan niet alleen over bunkers maar ook over dagelijkse zaken. Jan, deed dit met een zekere nonchalance, droge humor en toch met een heldere kijk op de wereld.
Ondanks dat je iemand niet vaak tegen kwam maar toch heel veel jaren kent was het altijd weer fijn om Jan, te ontmoeten.
Zal Jan, blijven herinneren als een fijne persoonlijkheid.
----
Arthur,
Heb je mogelijk al informatie over de uitvaart.

Groetjes
Ron Bakker
Mir
Berichten: 139
Lid geworden op: 23 feb 2008, 20:14

Re: In memorian: Jan Lugtmeijer

Bericht door Mir »

Ik heb contact gehad met Moira (is NIET de partner van Jan voor de duidelijkheid)
Men kan een kaartje sturen naar de school waar hij werkte:

Vrije School Michaël
Bachlaan 8,
8031 HL Zwolle

Zet er bij dat het een rouwkaart voor Jan is, condeoleance oid, zodat ze daar weten dat het voor hem is.

Voor wat betreft de uitvaart, kun je het beste even contact op nemen met Nathan.
Gebruikersavatar
Nathan
Berichten: 286
Lid geworden op: 12 feb 2008, 11:37
Locatie: Spijkenisse

Re: In memorian: Jan Lugtmeijer

Bericht door Nathan »

Beste forumleden,

Om verwarring te voorkomen en jullie alvast een beetje op de hoogte te stellen.

Gisteravond zijn de naasten van Jan bij elkaar gekomen om hun verdriet te delen, maar misschien nog veel belangrijker... Het delen van mooie momenten die zij hebben beleefd met Jan en de goede herinneringen die zij aan hem hebben. Tijdens hun samenkomen is ook de laatste hand gelegd aan de rouwkaart.

De rouwkaart verwacht ik vandaag, anders morgen te ontvangen per email. Het was mijn voornemen deze hier te plaatsen met alle verdere details van zijn uitvaart, zodat de mensen die Jan persoonlijk gekend hebben in de gelegenheid zijn om afscheid te kunnen nemen van hem.

Nadere info van mijn kant volgt zsm.
Gebruikersavatar
MM 305
Berichten: 192
Lid geworden op: 27 mar 2008, 16:36

Re: In memorian: Jan Lugtmeijer

Bericht door MM 305 »

Ik heb Jan nooit gekend, maar ik lees zo veel goeds over hem. Een man naar mijn hart. Ik had van hem nog veel kunnen leren, vooral het gedeelte dat hij zo veel info met iedereen deelde.
Ik wens iedereen, familie, vrienden en naasten heel veel sterkte toe.

Andreas
Mascha
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 nov 2013, 21:04

Re: In memorian: Jan Lugtmeijer

Bericht door Mascha »

Ik heb me even aangemeld om jullie een berichtje te geven. De uitvaart is nl as zaterdag, om 10 30 in uitvaartcentrum Kranenburg in Zwolle. Na afloop vindt er op zijn werkplek, Vrije School Michael, een herdenking plaats. Ik heb de rouwkaart digitaal, maar ik heb geen idee hoe ik hem hier kan plaatsen. Er staat ook nog een heel mooi afscheidsbericht in van Jan. We zullen hem allemaal ontzettend missen...
Gebruikersavatar
Danny
Berichten: 1413
Lid geworden op: 11 feb 2008, 11:33
Locatie: Stützpunkt Grüppe Katwijk
Contacteer:

Re: In memorian: Jan Lugtmeijer

Bericht door Danny »

Woorden schieten tekort.
Katwijk in Oorlog - Wer zuerst schiesst, hat mehr vom Leben.
Gebruikersavatar
+AW+
Berichten: 522
Lid geworden op: 03 jan 2009, 12:57
Locatie: Germany

Re: In memorian: Jan Lugtmeijer

Bericht door +AW+ »

... ich habe gerade erst, nach meiner Rückkehr aus Dänemark von diesem unglaublichen/überraschendem Umstand erfahren.

Ich bringe Jan seid meiner frühsten Interesse für Bunker, stets mit bestem Wissen in Verbindung.
Schon in der früheren "Newsliste" tauchten viele wertvolle Infos unter seinem Namen auf.

Zu unser aller Glück, machte es ihm sehr viel Freude sein Wissen mit uns zu teilen... vor allem seine Homepage brachte mein Herz oft zum Überschlagen.

Ich hatte mich wohl sehr gewundert, das er einen Teil seine Buchsammlung vor einiger Zeit verkaufte und das es in letzter Zeit recht ruhig um ihn wurde.

Ich hätte mir gewünscht ihn als "Campingnachbarn" in Renesse einmal getroffen zu haben.

Mit großem Dank für alle Tips die ich in den Jahren erhalten habe,sage ich... Adieu!

Alex
btw.: please feel free to write in dutch because I can read it well.
Gebruikersavatar
Nathan
Berichten: 286
Lid geworden op: 12 feb 2008, 11:37
Locatie: Spijkenisse

Re: In memorian: Jan Lugtmeijer

Bericht door Nathan »

Jan Lugtmeijer - rouwkaart.pdf
Hierbij de beloofde kopie van de rouwkaart die voor Jan gemaakt is. De tekst van Jan zelf behoeft geen uitleg.
Het zijn woorden die mij raken en stuk voor stuk raak zijn.

Jan, ik zal je missen. De (telefoon)gesprekken, emails , forumuitjes en bunkertrips waarbij het vaak helemaal niet alleen ging over die ouwe meuk. Het zijn allemaal stuk voor stuk goeie herinneringen...
Maar nu de tijd is gekomen dat het nooit meer anders wordt, ben ik alleen maar blij om je gekend te hebben en je als een verre, maar goede vriend te hebben ervaren. Je haalde ooit het citaat aan van Bram Vermeulen...en daarmee laat ik graag het laatste woord aan jou.

“Dood ben ik pas als jij mij bent vergeten”
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie

Terug naar “Forum forums...”