Even voorstellen....
-
Landy101fc
Re: Even voorstellen....
Eerst even voorstellen,
ik ben Arjan.
niet geheel onbekend op het fort eiland, ik heb daar het vak restauratie metselen geleerd.
voordat ik een bak narigheid over mij heen krijg, de vloer velden en restauratie ronddegedenk stenen waren leuker dan de waterbak er uit slopen(waar ik fel tegen was) maar de planning riep over het moet , ruimte is ruimte.
dat de dag kwam dat Metzing Alt tegen de vlakte ging, iets waar ik ook tegen was... geschiedenis moet je koesteren... hoe zwart ook. heb ik door de bunkers gekropen, de keuken bunker bewonderd met de Haas hout gestookte oven/kookplaat.
een liefde bloeide op, werd lid van de wovij totdat de boekjes stopte door mijn brievenbus te komen.
nu, na mijn einde carriere zit ik in engeland, kijk daar bij de bunkertjes en soms op het oeven terrein van de RAF met oefeningen met betonnen bommen.
vandaar mijn vraag, gevoed met nostalgie van het fort eiland ijmuiden... wie heeft foto's van voor en tijens de restauratie?
mvg,
Arjan
ik ben Arjan.
niet geheel onbekend op het fort eiland, ik heb daar het vak restauratie metselen geleerd.
voordat ik een bak narigheid over mij heen krijg, de vloer velden en restauratie ronddegedenk stenen waren leuker dan de waterbak er uit slopen(waar ik fel tegen was) maar de planning riep over het moet , ruimte is ruimte.
dat de dag kwam dat Metzing Alt tegen de vlakte ging, iets waar ik ook tegen was... geschiedenis moet je koesteren... hoe zwart ook. heb ik door de bunkers gekropen, de keuken bunker bewonderd met de Haas hout gestookte oven/kookplaat.
een liefde bloeide op, werd lid van de wovij totdat de boekjes stopte door mijn brievenbus te komen.
nu, na mijn einde carriere zit ik in engeland, kijk daar bij de bunkertjes en soms op het oeven terrein van de RAF met oefeningen met betonnen bommen.
vandaar mijn vraag, gevoed met nostalgie van het fort eiland ijmuiden... wie heeft foto's van voor en tijens de restauratie?
mvg,
Arjan
Welkom Arjen, in de tijd van de restauratie was ik niet erg actief op het bunkergebied, forteiland was toen ook min of meer onbereikbaar. Foto's uit die tijd kan ik je dan ook niet mee helpen, maar ik weet zeker dat er leden van het forum deze mogelijkheid wel gehad hebben .... Mensen help Arjen en post je materiaal (onder forteiland, festung ijmuiden). Wel was ik eens een van de twee drijvende krachten achter de bewuste boekjes, het was leuk deze te maken. Het goede nieuws: de stichting WN2000 geeft vanaf 2005 prachtige bulletins uit voor donateurs, deze maand een Seehund special geheel in kleur. Geen idee of deze ook naar Engeland worden verzonden, informeer eens! (website http://www.bunkermuseum.nl).
G,Ruud (mod. Festung IJmuiden)
G,Ruud (mod. Festung IJmuiden)
Bunker Archief IJmuiden
BunkerArchief.NL
BunkerArchief.NL
-
bt2
Hello, mijn naam is Thomas. En ik ben ontzettend geïnteresseerd in de Tweede Wereldoorlog. Daar horen fortificaties bij. Ik vind het belangrijk, voor mezelf, dat ik zoveel mogelijk van de Tweede Wereldoorlog weet. Lid geworden van dit forum om wat meer over fortificaties te weten te komen.
- ducatim901
Dag Thomas,
Welkom op ons forum.
Als je vragen hebt, schroom niet ze te stellen, of we samen een antwoord erop hebben is afwachten.
Knowhow hebben we genoeg op het forum.
JK
Welkom op ons forum.
Als je vragen hebt, schroom niet ze te stellen, of we samen een antwoord erop hebben is afwachten.
Knowhow hebben we genoeg op het forum.
JK
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
-
chrismouthaan
Even voorstellen....
Hallo allemaal,
Mijn naam is Chris Mouthaan en mijn interesse ligt in WW2.
Vooral vliegtuigen en forten/bunkers gaat mijn voorkeur naar uit.
Vorige week bij Fort Bakkerskil geweest wat nu Bed and Breakfast is.
Aanleiding om er naar toe te gaan is ook mijn interesse in spionage en
wat name gebeurde in de koude oorlog, Gladio.
Groet,
Chris
Mijn naam is Chris Mouthaan en mijn interesse ligt in WW2.
Vooral vliegtuigen en forten/bunkers gaat mijn voorkeur naar uit.
Vorige week bij Fort Bakkerskil geweest wat nu Bed and Breakfast is.
Aanleiding om er naar toe te gaan is ook mijn interesse in spionage en
wat name gebeurde in de koude oorlog, Gladio.
Groet,
Chris
- ducatim901
Dag Chris,
Welkom op het FF.
We hebben wel enkele forumleden die ook interesse of kennis hebben van Gladio.
Misschien heb je er wat aan!
JK
Welkom op het FF.
We hebben wel enkele forumleden die ook interesse of kennis hebben van Gladio.
Misschien heb je er wat aan!
JK
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
-
Arabesk
Hallo allemaal,
Ik ben een vrouw van 34 en ben geïnteresseerd geraakt in bunkers en forten. Op het weiland waar mijn paarden staan zijn vondsten gedaan uit de oorlog van 1799, mbv een metaaldetector. En bij het wandelen in de duinen kwam ik een merkwaardig bunkertje tegen (Bergen aan Zee) waarvan gezegd wordt dat het een drinkplaats voor paarden was, wat mij onwaarschijnlijk lijkt, geen enkel paard zal daar in lopen. Even verderop viel ons een plat stuk duin op en toen we dichterbij gingen kijken stak er nog nét een betonnen rand onder het mos vandaan, we hebben dat mos opzij gelegd en onder de betonnen rand zitten bakstenen. Is dit een platform of de bovenkant van een bunker? Ik ben vergeten foto's te maken, stom....
Op mijn zoektocht naar meer info kwam ik hier terecht. Ook ben ik geinteresseerd in de Atlantikwall, ik kom vaak genoeg resten tegen in de duinen (muur bij castricum en bergen) en van die 'nopjes' bij camperduin.
Ook de stelling van Amsterdam vind ik leuk, in eentje zit nu een sauna en laatst was ik een ander fort ivm een BHV training
Ik ben een vrouw van 34 en ben geïnteresseerd geraakt in bunkers en forten. Op het weiland waar mijn paarden staan zijn vondsten gedaan uit de oorlog van 1799, mbv een metaaldetector. En bij het wandelen in de duinen kwam ik een merkwaardig bunkertje tegen (Bergen aan Zee) waarvan gezegd wordt dat het een drinkplaats voor paarden was, wat mij onwaarschijnlijk lijkt, geen enkel paard zal daar in lopen. Even verderop viel ons een plat stuk duin op en toen we dichterbij gingen kijken stak er nog nét een betonnen rand onder het mos vandaan, we hebben dat mos opzij gelegd en onder de betonnen rand zitten bakstenen. Is dit een platform of de bovenkant van een bunker? Ik ben vergeten foto's te maken, stom....
Op mijn zoektocht naar meer info kwam ik hier terecht. Ook ben ik geinteresseerd in de Atlantikwall, ik kom vaak genoeg resten tegen in de duinen (muur bij castricum en bergen) en van die 'nopjes' bij camperduin.
Ook de stelling van Amsterdam vind ik leuk, in eentje zit nu een sauna en laatst was ik een ander fort ivm een BHV training
Welkom op het forum Arabesk!
Nopjes! Die had ik nog niet eerder gehoord, maar ik vind hem leuk. Ze worden ook wel drakentanden genoemd, of in het Duits Höcker.
Als je nog een keer langs Bergen komt, maak dan foto's. Zie dit topic waarin mogelijk jouw waterbak staat.
http://fortificatieforum.nl/viewtopic.php?f=13&t=1047
Nopjes! Die had ik nog niet eerder gehoord, maar ik vind hem leuk. Ze worden ook wel drakentanden genoemd, of in het Duits Höcker.
Als je nog een keer langs Bergen komt, maak dan foto's. Zie dit topic waarin mogelijk jouw waterbak staat.
http://fortificatieforum.nl/viewtopic.php?f=13&t=1047
Nicht ärgern - Nur wundern!
-
Arabesk
Ja ik zal zeker foto's maken. De foto's uit dat topic wat je noemt, die plek ken ik niet.
Wat ik gezien heb is een soort koepelbunkertje. En bovenaan de duinen is ook een merkwaardige krater (kuil met munitie?). Ik zal er allemaal foto's van maken
Wat ik gezien heb is een soort koepelbunkertje. En bovenaan de duinen is ook een merkwaardige krater (kuil met munitie?). Ik zal er allemaal foto's van maken
Welkom Arabesk !
-
Arabesk
Ik heb wel een foto van het koepelbunkertje, moet eve kijken hoe ik die moet plaatsen
Hallo, ik ben Ford en woon op een steenworp afstand van een atoombunker die dateert uit de koude oorlog, maar nog goed onderhouden wordt. De bunker was bedoeld voor sluis/brugwachters, en natuurlijk voor de locale overheden en is nu regelmatig open voor bezoek.
Naast de charme van oude fortificatiewerken, ben ik benieuwd of er op het forum ook veel kennis en animo is voor moderne bunkers, panic rooms, particuliere schuilkelders. Of ligt de focus vooral op historisch erfgoed?
groet! Ford
Naast de charme van oude fortificatiewerken, ben ik benieuwd of er op het forum ook veel kennis en animo is voor moderne bunkers, panic rooms, particuliere schuilkelders. Of ligt de focus vooral op historisch erfgoed?
groet! Ford
- Remco de Goede
- Contacteer:
Welkom Ford. Er is op het forum ook kennis en interesse voor koude oorlogS bunkers.
Welkom Ford.