Luftschutz-Vorrat

Door de Duitsers gebruikte eigen wapens en veroverd materiaal (Beute).
Plaats reactie
tom123

Luftschutz-Vorrat

Bericht door tom123 »

Deze kist trof ik aan in een van de overgebleven bouwwerken in de Fliegerhorst Venlo met de tekst : Gasschutz-Vorrat. Wie denkt het te weten ? Na-oorlogs of .................
Ik gok op na-oorlogs en zo niet dan heb ik pech want ik heb de kist laten liggen.
Zaten hier dan wellicht gasmaskers in ?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3124
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Re: Luftschutz-Vorrat

Bericht door tim »

Hoi Tom,
Ik ben geen expert, maar de kist ziet er niet wo2 uit..

gr, Tim
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3124
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Re: Luftschutz-Vorrat

Bericht door tim »

Wow dat is bijzonder!
Vast hergebruikt na de oorlog..
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
Kugelblitz
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 sep 2014, 19:25

Re: Luftschutz-Vorrat

Bericht door Kugelblitz »

Lijkt me een goede kist, tekst is in het typische lettertype aangebracht dat je ook op andere soorten kisten, blikken en dozen vindt. Beslag en binnenkant ziet er ook goed uit, al lijkt het erop dat de tussenschotten/vakken eruit gehaald zijn.
Deze kisten zijn niet super zeldzaam, maar toch wel een model dat je niet veel ziet. Waren gevuld met losse maskers, filterbussen en gasmaskerblikken. Wellicht nog eens teruggaan om hem op te halen? ;)
tom123

Re: Luftschutz-Vorrat

Bericht door tom123 »

Toch even op internet gezocht. En dat had ik natuurlijk ter plekke ook even kunnen doen; gewoon niet aan gedacht. Trouwens wat moet ik met zo'n kist ? .................. toch wel leuk om wat in te bewaren. Bijvoorbeeld de uitdijende hoeveelheid bunkerboeken.
En jawel het blijkt een echte te zijn. Stom, stom !
Zie foto's.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie

Terug naar “Wapens”