Radio station.

De Stützpunktgruppe Delfzijl
Gebruikersavatar
wattman
Donateur
Donateur
Berichten: 1095
Lid geworden op: 25 feb 2008, 21:06
Locatie: Dutch Metro-land

Re: Radio station.

Bericht door wattman »

Stp. Nord schreef:@ wattman, zal je vraag eens voorleggen aan de beheerder.
Dank voor de moeite!

gr.
Hendrik
Stp. Nord
Berichten: 125
Lid geworden op: 04 aug 2009, 21:44
Locatie: Oost Groningen

Re: Radio station.

Bericht door Stp. Nord »

Stichting Groninger Landschap organiseerd 2 x per jaar een excursie op de Punt van Reide. Deze worden aangekondigd op de site van Groninger Landschap en in de locale weekbladen.
Een foto zegt vaak meer dan duizend woorden
Gebruikersavatar
Riccardo75
Berichten: 77
Lid geworden op: 19 jul 2008, 09:07

Re: Radio station.

Bericht door Riccardo75 »

Dat de punt van reide gesloten gebied is is algemeen bekend, vroeger vaak bij een kennis gelogeerd daar. de familie post had het huisje naast de munitie bunker, en de laatste x dat ik er was, liep er zelfs een dude met een metaal detector,
dat soort dingen kun je gewoon niet voorkomen.
Strakkere wetgeving helpt ook niets.
Mensen die met een fototoestel op de punt lopen is minder erg dan er een die er gaten graaft en herrie maakt ;)
als je met mooi weer er bent, zou er ook een verbod moeten komen op de trawlers die er met luid motorgeronk langskomen of zeilboten die afmeren bij de de punt,
maar goed, dat is mijn mening, voor de archeologen is dat ook een heel mooi gebied en zal me niets verbazen dat er ooit een onderzoek op de punt komt,
Gebruikersavatar
johannes winius
Berichten: 273
Lid geworden op: 08 mei 2010, 10:52
Locatie: Hoogezand
Contacteer:

Re: Radio station.

Bericht door johannes winius »

Ties schreef:Verboden toegang bordjes niet gezien, wij liepen beneden bij de dijk langs. Ben er één keer geweest. Er reden daar zelfs twee auto's rond. Ik was daar samen met m'n broer en hebben in alle rust richting Punt v Reide gelopen. Er waren zelfs mensen aan het zwemmen.
Als je die blauwe bordjes had verwacht heb je het mis, deze staan er:

Afbeelding

Ik heb ze overal zien staan, tenminste op de normale toegangswegen en paden.
Gebruikersavatar
Ties
Donateur
Donateur
Berichten: 1349
Lid geworden op: 10 sep 2009, 11:16
Locatie: Middelstum

Re: Radio station.

Bericht door Ties »

en daar ben ik niet langs gegaan
Een grijs verleden...
larsson

Re: Radio station.

Bericht door larsson »

er staan er nog veel meer van dit soort borden zag ik... maar het klopt als je bij het water bent langs gegaan vanaf de dijk dan staat er geen volgens mij en kun je het dus niet gezien hebben.
Gebruikersavatar
ErwinZ
Berichten: 1822
Lid geworden op: 23 apr 2008, 15:31
Locatie: AN8637
Contacteer:

Re: Radio station.

Bericht door ErwinZ »

Nu we haarfijn weten wat wel en niet mag op de Punt, kunnen we weer ontopic gaan. We weten nog steeds niet precies wat voor paal daar geeft gestaan.



Btw op 19 september is er weer een officiële excursie op de Punt.
Gebruikersavatar
ErwinZ
Berichten: 1822
Lid geworden op: 23 apr 2008, 15:31
Locatie: AN8637
Contacteer:

Re: Radio station.

Bericht door ErwinZ »

Remco de Goede schreef:
ErwinZ schreef:
Maakte de Luftnachrichtentruppe onderdeel uit van de Marine Flak of was het een op zichzelf staande eenheid?
Erwin, de Luftwaffe nachrichten zijn een apart onderdeel van de Luftwaffe dus hebben niks met de Marine te maken.
Alleen zat er hier geen Luftwaffe maar was alles Kriegsmarine. Nu kom ik wel regelmatig de Marine-Nachrichtenmittelbetrieb Groningen tegen. Is daar meer over bekend bij iemand?
Gebruikersavatar
Riccardo75
Berichten: 77
Lid geworden op: 19 jul 2008, 09:07

Re: Radio station.

Bericht door Riccardo75 »

Hey erwin,
Eerlijk gezegd geen idee. Ik weet alleen dat er in groningen op de huidige locatie van de doktersdienst aan het damsterdiep een kriegsmarine basis heeft gezeten, als ik me goed herriner iets voor snellboten er zat een soort barrakenkamp departement van de kriegsmarine.
Kan het nog wel eens aan mijn bejaarde overbuurman vragen.

Edit moderator, leestekens toegevoegd en typfouten gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Stp.Gr. Delfzijl”