Trein

Krantenknipsels, TV-tips, websites
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3125
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Re: Trein

Bericht door tim »

Hoi Wim, niet dat het het verhaal geloofwaardiger maakt, maar die persoon loopt door een ander deel van Riese. Een andere tunnel dus..

Dat artikel met die vondsten slaat ook nergens op. Een duitse helm op een stuk smalspoor..

Als die pantsertrein er echt staat, zou dat wel gaaf zijn. Er zijn verder geen Duitse pantsertreinen bewaard gebleven? Het zal eerder een goederen trein zijn, ze gingen vast geen belangrijk wapen wegstoppen met het rode leger op de hielen.
Als je veel goederen wil vervoeren is een pantsertrein overigens niet echt praktisch. Je kunt hooguit de munitiewagons vol stoppen.
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
Gebruikersavatar
WimVe
Donateur
Donateur
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 aug 2009, 09:00
Contacteer:

Re: Trein

Bericht door WimVe »

Hoi Tim,

Dat dat niet dezelfde locatie was had ik ook in gedachten.
Maar waarom zien wij dit wel en iemand anders niet ?

Zou allemaal heel mooi zijn maar als je logisch nadenkt klopt het verhaal niet.

Wat voor trein je ook wilt verstoppen: de tunnel moet groot genoeg zijn en het spoor er al liggen. Dus al van te voren bedacht als plan en uitgevoerd. Als je tijd hebt dan kan je na het plaatsen van de trein alle sporen letterlijk wissen. Maar dat is iets anders dan : we hebben haast, de russen zitten achter ons aan en we komen niet weg. O, he, we hebben nog wat tunnels in een berg :mrgreen: :geek:
BunkerOwner

Re: Trein

Bericht door BunkerOwner »

Gebruikersavatar
ErwinZ
Berichten: 1822
Lid geworden op: 23 apr 2008, 15:31
Locatie: AN8637
Contacteer:

Re: Trein

Bericht door ErwinZ »

Genoeg over Polen! We gaan de sensatie dichter bij huis zoeken,... in mijn achtertuin om precies te zijn.

http://www.zwollenu.nl/nieuws/mysterieu ... gravingen/
Gebruikersavatar
maarten-stahlbeton
Berichten: 1234
Lid geworden op: 20 feb 2008, 22:16
Contacteer:

Re: Trein

Bericht door maarten-stahlbeton »

Vreselijk hoe journalisten tegenwoordig meer in spannende kopteksten denken, dan aan gedegen onderzoek doen.
Lord of the Ringstand
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4027
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: Trein

Bericht door ducatim901 »

Das nog niks vergeleken wat ik vandaag meemaakte, word ik daar vanmorgen wakker is het gewoon Donderdag!
Moest niet gekker worden.......Stel je voor dat het morgen Vrijdag (pre-weekend) is.
Ik denk dat de schrijver van het artikel op een komkommer is gaan zitten (ik spreek niet uit ervaring maar daar ga je wel spectaculaire verhalen van schrijven) en dat terwijl de komkommertijd er (als ik naar het weer kijk) er al weer even op zit.
JK
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3125
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Re: Trein

Bericht door tim »

Lijkt me sowieso lastig schrijven met een komkommer in je..
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
Gebruikersavatar
ErwinZ
Berichten: 1822
Lid geworden op: 23 apr 2008, 15:31
Locatie: AN8637
Contacteer:

Re: Trein

Bericht door ErwinZ »

maarten-stahlbeton schreef:Vreselijk hoe journalisten tegenwoordig meer in spannende kopteksten denken, dan aan gedegen onderzoek doen.
Klopt. Is mij al heel lang een doorn in het oog, maar dat mag je hier niet zeggen over artikelen die over bunkers gaan (pun intended). Je zou er bijna Nederlands en journalistiek voor gaan studeren om het goede voorbeeld te geven. Nu zou ik dat kunnen doen aan het Windesheim, even verderop, maar laat nou nét die school bekend zijn om zijn ondermaatste diploma's.
Gebruikersavatar
maarten-stahlbeton
Berichten: 1234
Lid geworden op: 20 feb 2008, 22:16
Contacteer:

Re: Trein

Bericht door maarten-stahlbeton »

ErwinZ schreef:Je zou er bijna Nederlands en journalistiek voor gaan studeren om het goede voorbeeld te geven.
Het erge is dat veel journalisten dat ook gedaan hebben. Ik schrijf geen foutloos Nederlands en grammaticaal zal er ook wel eens foutje insluipen, maar ik lees het nog wel een keer door voordat ik iets publiceer. Helaas is het snel brengen van nieuws belangrijker dan brengen van goed nieuws waardoor de meeste nieuwssites volstaan met rare zinnen en google translate artikelen. Zeker na 18:00 merk je gewoon dat de nachtploeg aanwezig is. Om nog maar te zwijgen over het klakkeloos overnemen van ANP berichten.

En dan hebben we het nog niet eens gehad over de continue agitprop die je door de keel word geduwd. Maar dan gaan we wel heel erg off-topic. :mrgreen:
Lord of the Ringstand
Bunkerfreaks
Berichten: 96
Lid geworden op: 20 jun 2015, 09:27

Re: Trein

Bericht door Bunkerfreaks »

las net ergens via smoelenboek: "100m onder de grond".

Moet dan toch al een lange hellende tunnel zijn om die diepte te halen. Er word daar weer ferm met spek geschoten.
Zoals eerder gezegd, het zal wel een kleine zijtunnel zijn met wat goederen wagonnetjes, ALS het verhaal waar moest zijn.

maar dan zie ik nog niet in waarom er nou net daar kunstschatten en goud aanwezig zouden zijn. Heb hier een boek liggen "Hitler in Argentinië" en daarin beweert men dat er een "Unternehmen weltbrand" (oid) zou gepland geweest zijn in 1945 waarbij alle kunstschatten opgeslagen werden in (zout)mijnen. Den Dolf en bijhorende SS zouden met behulp van de amerikanen vervolgens naar Argentinië overgebracht zijn en in ruil kregen de amerikanen dan het gros van de militaire technologie en kunstschatten terug, Argentinië, een arm land, zou veel geld krijgen van den Duits. wanneer ze zouden weigeren zouden die (zout)mijnen opgeblazen worden waarbij het merendeel van de Europese kunstschatten verloren zouden gegaan zijn.

Volgens dat boek zouden er ook bewijzen zijn dat den Dolf effectief in Argentinië geleefd heeft tot ettelijke jaren na den oorlog.

In elk geval, dat er oud SS-ers in Argentinië zaten is weldegelijk geweten, en we hebben onze kunstschatten terug... dus is unternehmen weltbrand daadwerkelijk uitgevoerd? wie zal het zeggen... in dat geval denk ik niet dat er nog vermiste treinen met kunstschatten zijn.
BunkerOwner

Re: Trein

Bericht door BunkerOwner »

Waarschijnlijker is de dikte van de berg boven de tunnel 100 meter... Iets logischer.
Het kan nog van alles zijn qua inhoud, maar de (een-) trein staat er.

Over een Adolf levend in Argentinië kunnen we denk ik vrij snel klaar zijn. Complottheorieën zijn niet voor niets theorieën ;)
Gebruikersavatar
ErwinZ
Berichten: 1822
Lid geworden op: 23 apr 2008, 15:31
Locatie: AN8637
Contacteer:

Re: Trein

Bericht door ErwinZ »

Bunkerfreaks schreef: In elk geval, dat er oud SS-ers in Argentinië zaten is weldegelijk geweten, en we hebben onze kunstschatten terug... dus is unternehmen weltbrand daadwerkelijk uitgevoerd? wie zal het zeggen... in dat geval denk ik niet dat er nog vermiste treinen met kunstschatten zijn.
Er mist nog heel veel kunst. Er zal wel een groot deel vernietigd zijn maar er is vast nog iets verstopt. Er komt regelmatig weer wat boven drijven. Maar een complete trein vol zal wel erg uniek zijn.
Gebruikersavatar
WimVe
Donateur
Donateur
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 aug 2009, 09:00
Contacteer:

Re: Trein

Bericht door WimVe »

ErwinZ schreef:
Bunkerfreaks schreef: In elk geval, dat er oud SS-ers in Argentinië zaten is weldegelijk geweten, en we hebben onze kunstschatten terug... dus is unternehmen weltbrand daadwerkelijk uitgevoerd? wie zal het zeggen... in dat geval denk ik niet dat er nog vermiste treinen met kunstschatten zijn.
Er mist nog heel veel kunst. Er zal wel een groot deel vernietigd zijn maar er is vast nog iets verstopt. Er komt regelmatig weer wat boven drijven. Maar een complete trein vol zal wel erg uniek zijn.
Er was toch vorig jaar nog een Oostenrijker opgepakt die een huis vol had hangen voor z'n oude dag voorziening ?

Overigens is het de vraag of je wilt dat de trein gevonden wordt. Als er ook belastende documentatie in ligt dan kan ik me zo maar voorstellen dat er ook krachten aan het werk gaan om e.e.a. te voorkomen.

Sloeg overigens die 100m niet op de lengte van de trein ?
Volgens mij kan je met radar wel holtes binden maar niet de inhoud van die holtes. En een metaaldetector die door een berg kijkt is er volgens mij ook nog niet. Een berg is meestal ook niet massief dus radar lijkt mij ook een uitdaging.
Gebruikersavatar
ErwinZ
Berichten: 1822
Lid geworden op: 23 apr 2008, 15:31
Locatie: AN8637
Contacteer:

Re: Trein

Bericht door ErwinZ »

WimVe schreef:Er was toch vorig jaar nog een Oostenrijker opgepakt die een huis vol had hangen voor z'n oude dag voorziening ?

Overigens is het de vraag of je wilt dat de trein gevonden wordt. Als er ook belastende documentatie in ligt dan kan ik me zo maar voorstellen dat er ook krachten aan het werk gaan om e.e.a. te voorkomen.
Om maar een voorbeeld te noemen, en hij maakte deel uit van een hele bende.

Hoe kan informatie uit die tijd nu nog belastend zijn? De grootste genocide uit onze tijd is wel bewezen, een beetje meer of minder kan er dan ook wel bij.
Plaats reactie

Terug naar “Oorlogen en Fortificaties in de media”