Wn. 33 H (Oranjesluis)

De Festung Hoek van Holland & Freie Küste tot aan Stp.Gr. Scheveningen
Patrick

Re: Wn. 33 H (Oranjesluis)

Bericht door Patrick »

Goof schreef:Dank voor de foto Patrick! Ik denk dat je gelijk hebt wat dat gebouwtje aangaat. En de infrastructuur is wel erg modern. Niet erg verwonderlijk, want de weg naar Hoek van Holland was toen al heel belangrijk vanwege de ferry naar Harwich. Tja, een A-Ford kan ik hier niet op herkennen... ;)
haha, ik heb de foto op a4 formaat, dan is ie veel helderderderder, maar ik kon m met 600 kb niet uploaden.
Annelies

Re: Wn. 33 H (Oranjesluis)

Bericht door Annelies »

jan lugtmeijer schreef:heren (en dames natuurlijk) over welk boek hebben jullie het steeds??
Het boek waar het over gaat is: Stad binnen de Vesting, 's-Gravenzande in de 2e Wereldoorlog.

Patrick schreef:Wie dokt er mee om de foto te bestellen bij ECPAD? 8-)


Ik 8-) !
Patrick

Re: Wn. 33 H (Oranjesluis)

Bericht door Patrick »

Ik heb ECPAD in het Engels gevraagd wat de kosten van de foto zijn + of er nog meer foto's zijn. Ben benieuwd of ik nog een reactie van die jongens krijg. Meestal spreken ze alleen Frans, meer niet. Nou ja, we zien wel.
Gebruikersavatar
PdK
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 feb 2008, 16:31
Locatie: HvH

Re: Wn. 33 H (Oranjesluis)

Bericht door PdK »

Hey Patrick,

Het archief huisvest nog tientallen (zo niet honderden) foto's van HvH. En inderdaad het is over het algemeen een Franstalig archief voor zover ik weet. Wil er nog altijd eens naar toe.. Maar dan graag met iemand die de taal wat beter beheerst...?
Patrick

Re: Wn. 33 H (Oranjesluis)

Bericht door Patrick »

PdK schreef:Hey Patrick,

Het archief huisvest nog tientallen (zo niet honderden) foto's van HvH. En inderdaad het is over het algemeen een Franstalig archief voor zover ik weet. Wil er nog altijd eens naar toe.. Maar dan graag met iemand die de taal wat beter beheerst...?
Merde, je parlé un petit de peu Francais, mais c'est tres difficile. Mais peut-etre nous allons partir au France?
Gebruikersavatar
Ruud
Berichten: 2177
Lid geworden op: 18 feb 2008, 11:36
Locatie: Festung IJmuiden
Contacteer:

Re: Wn. 33 H (Oranjesluis)

Bericht door Ruud »

PdK schreef: En inderdaad het is over het algemeen een Franstalig archief voor zover ik weet. Wil er nog altijd eens naar toe.. Maar dan graag met iemand die de taal wat beter beheerst...?
Men spreekt daar Engels en je wordt prima geholpen. Kosten vallen heel erg mee (goedkoper dan menig archief), zeker als het materiaal voor een prive publicatie betreft.
g,Ruud
Bunker Archief IJmuiden
BunkerArchief.NL
Gebruikersavatar
Danny
Berichten: 1413
Lid geworden op: 11 feb 2008, 11:33
Locatie: Stützpunkt Grüppe Katwijk
Contacteer:

Re: Wn. 33 H (Oranjesluis)

Bericht door Danny »

Ik heb ook maar even een mailtje naar die lui gelanceerd. Kijken of ze nog foto's van Katwijk hebben liggen. Zou wel mooi zijn.
Katwijk in Oorlog - Wer zuerst schiesst, hat mehr vom Leben.
Patrick

Re: Wn. 33 H (Oranjesluis)

Bericht door Patrick »

O lala, een reactie in het Frans. Gelukkig hebben we world lingo ;)

Pouvez-vous me communiquer vos coordonnées complètes,afin que nos services vous répondent dans les meilleures conditions.
Cordialement **************

Établissement de Communication et de Production Audiovisuelle de la Défense
Pôle Commercial - Département Ventes
2 à 8 route du Fort
94205 Ivry-sur-Seine Cedex
tel : 00 33 1 49 60 59 52
fax : 00 33 1 49 60 58 91


Oftewel: aub even uw adresgegevens doorgeven. 8-)
kippie
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 feb 2008, 21:20
Locatie: s-gravenzande

Re: Wn. 33 H (Oranjesluis)

Bericht door kippie »

Hoi,

Men is bezig met een nieuwe weg , de 2e ontsluitingsweg naar Hoek van Holland. Achter de reseternde bunkers bij de ornajesluis zijn inmiddels kassen en huizen gesloopt. Moeten de bunkers alhier ook verdwijnen voor deze nieuwe weg ? Wellicht heeft iemand een trace tekening van de weg ?

nb ben komende weken niet veel online, maar ik wilde de vraag toch even stellen

Groeten,

Koos
Gebruikersavatar
PdK
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 feb 2008, 16:31
Locatie: HvH

Re: Wn. 33 H (Oranjesluis)

Bericht door PdK »

Hallo Koos,

Het is momenteel een lastige kwestie omtrent die weg.. Het trace van de nieuwe ontsluitingsweg loopt in principe over diverse bunkers (621 en kantinebunker). Maar de daadwerkelijke sloop van deze werken hangt af van de nog te bepalen breedte van de weg. Zo was men er nog niet over uit of het een vier of twee baans weg zal worden. Dit in verband met het idee van een tunnel onder het kanaal.

Toch ziet het er naar uit dat de 621 en de kantinebunker (huisvesting Palingboer) zal moeten wijken. De andere laatst resterende bunkers, 2 maal een 134 lopen waarschijnlijk geen gevaar.
De stichting Vesting Hoek van Holland heeft een bestemmingsplan voor de bunkers ingediend en is in gesprek. Maar er blijken helaas geen alternatieven voor de loop van de weg beschikbaar.

Ik hoop dat er snel zekerheid is over deze zaak.
Gebruikersavatar
Danny
Berichten: 1413
Lid geworden op: 11 feb 2008, 11:33
Locatie: Stützpunkt Grüppe Katwijk
Contacteer:

Re: Wn. 33 H (Oranjesluis)

Bericht door Danny »

Patrick schreef:O lala, een reactie in het Frans. Gelukkig hebben we world lingo ;)

Pouvez-vous me communiquer vos coordonnées complètes,afin que nos services vous répondent dans les meilleures conditions.
Cordialement **************

Établissement de Communication et de Production Audiovisuelle de la Défense
Pôle Commercial - Département Ventes
2 à 8 route du Fort
94205 Ivry-sur-Seine Cedex
tel : 00 33 1 49 60 59 52
fax : 00 33 1 49 60 58 91


Oftewel: aub even uw adresgegevens doorgeven. 8-)
Haha ik had ze ook gemailed. Ik kreeg een brief thuisgestuurd. Moest maar naar Fort d'Ivry komen om in de ongeidentificeerde foto's te kijken. :P (Tenminste.... dat is wat ik eruit opmaakte)
Katwijk in Oorlog - Wer zuerst schiesst, hat mehr vom Leben.
Patrick

Re: Wn. 33 H (Oranjesluis)

Bericht door Patrick »

Affijn. Een paar maandjes later en wat euro's lichter zou ik de foto van de Maasdijk en die koepelbunker nu moeten krijgen van Ecpad. Toch maar eens een vakantie plannen daar volgend jaar. :roll:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Jeroen R.
Donateur
Donateur
Berichten: 164
Lid geworden op: 16 apr 2008, 12:45

Re: Wn. 33 H (Oranjesluis)

Bericht door Jeroen R. »

Gewoon naar toe gaan, er ligt nogal wat.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3125
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Re: Wn. 33 H (Oranjesluis)

Bericht door tim »

mooi hoor!
lijkt me eerder de SK voor 5 cm kwk en 4,7 cm pak in kernwerk HvH?
maar dan zou de foto spiegelbeeld moeten zijn?

iemand daar eens foto's van scheveningen gezien?
gr, tim
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
Gebruikersavatar
PdK
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 feb 2008, 16:31
Locatie: HvH

Re: Wn. 33 H (Oranjesluis)

Bericht door PdK »

Ha tim,

Het is zelfs de 625b van Nordmole (de scheefgezakte). Hij komt ook voor in de Atlantikwall Propaganda films vanuit het zelfde standpunt, incl draaiend kanon.

Let ook op de ondergestoven prikkeldraad versperring onderaan de tankmuur...
Plaats reactie

Terug naar “Festung Hoek van Holland”