A'wall Den Haag

Boeken over de beide wereldoorlogen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ruud
Berichten: 2177
Lid geworden op: 18 feb 2008, 11:36
Locatie: Festung IJmuiden
Contacteer:

A'wall Den Haag

Bericht door Ruud »

Is dit boek door iemand gekocht, wat kan ik er van verwachten?
g,Ruud
Onlangs heeft de Stichting Atlantikwall Museum Scheveningen een boek uitgegeven met daarin doelstellingen, plannen en achtergrondinformatie over de Atlantikwall in Den Haag. Het boek is te bestellen via het secretariaat van de stichting door € 45,- over te maken op banknr. 114417822 tnv Stichting Atlantikwall Museum Scheveningen te Den Haag ovv "boek". (Indien via girotel: vermeld dan tevens uw adres zonder naam.)
[Bron: Atlantikwall Museum Scheveningen ]
Bunker Archief IJmuiden
BunkerArchief.NL
Gebruikersavatar
Bunkertju
Berichten: 878
Lid geworden op: 12 feb 2008, 15:56
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: A'wall Den Haag

Bericht door Bunkertju »

Ruud schreef:Is dit boek door iemand gekocht, wat kan ik er van verwachten?
g,Ruud
Onlangs heeft de Stichting Atlantikwall Museum Scheveningen een boek uitgegeven met daarin doelstellingen, plannen en achtergrondinformatie over de Atlantikwall in Den Haag. Het boek is te bestellen via het secretariaat van de stichting door € 45,- over te maken op banknr. 114417822 tnv Stichting Atlantikwall Museum Scheveningen te Den Haag ovv "boek". (Indien via girotel: vermeld dan tevens uw adres zonder naam.)
[Bron: Atlantikwall Museum Scheveningen ]

Girotel huh ??

Jan :)
Gebruikersavatar
Ruud
Berichten: 2177
Lid geworden op: 18 feb 2008, 11:36
Locatie: Festung IJmuiden
Contacteer:

Re: A'wall Den Haag

Bericht door Ruud »

Bunkertju schreef:
Girotel huh ??

Jan :)
8-)
Girotel is een elektronische bankiersdienst voor particulieren en bedrijven van de Postbank. De dienst is begonnen in 1986, met een offline-programma, dat tot medio 2008 gebruikt kan worden. De Postbank was de eerste bank in Nederland die betalingen via een computer mogelijk maakte. De betalingen worden eerst off-line aangemaakt. Vervolgens wordt er via de telefoon verbinding gemaakt met de Girotelcomputer, de betalingen worden opgestuurd en de bijboekingen en afboekingen alsmede de saldo's worden automatisch opgehaald. Met Girotel is het mogelijk dat financiële informatie op orde is. Dat wil zeggen dat in Girotel het overzicht van de financiële transacties vanaf 1986 overeenkomt met de papieren rekeningafschriften van de Postbank (authentiek zijn).

De beveiliging van de boekingen is o.a. gebaseerd op een Girotel Identificatienummer (GIN) en een Transactie Acceptatienummer (TAN-code). Het toepassen van TAN-codes is gecontinueerd bij de opvolging van Girotel, namelijk Mijn Postbank. Er zijn daarbij geen code-apparaten nodig (zogenaamde token).

In 1986 werden de eerste Girotelprogramma's aangeboden via het viditelsysteem, en kenden een teletekstachtige bediening. Later kwam er een offline-DOS-programma en een Windows-uitvoering van het offlineprogramma uit. In 1997 werd Girotellen via ISDN mogelijk. In 1998 heeft de Postbank een internetbankierversie uitgebracht. Door de populariteit van de nieuwe internetbankierdienst van de Postbank, Mijn Postbank, die meer functionaliteiten voor de actuele boekingen kent (7 x 24 uur toegang en het gebruik van iDEAL voor internetbetalingen), is Girotel via internet voor particulieren per 1 oktober 2005 gestopt en later ook voor bedrijven.

Girotel stopt per 27 juni 2008. Er komt geen vervangend programma om offline mee te bankieren. Er zijn enkele programma's die geexporteerde data uit Girotel offline en Mijnpostbank.nl kunnen importeren om die te kunnen bewaren en overzichten mee te maken. Mijnpostbank.nl bewaart de gegevens slechts 16 maanden en heeft niet de mogelijkheid om uitgavenposten te koppelen aan overschrijvingen.
[Bron Wikipedia]
Bunker Archief IJmuiden
BunkerArchief.NL
Gebruikersavatar
Bunkertju
Berichten: 878
Lid geworden op: 12 feb 2008, 15:56
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: A'wall Den Haag

Bericht door Bunkertju »

Ruud de opmerking was dat girotel niet meer bestond :D


Dus moeilijk bestellen dan he :D

Groetjes Jan
Gebruikersavatar
Ruud
Berichten: 2177
Lid geworden op: 18 feb 2008, 11:36
Locatie: Festung IJmuiden
Contacteer:

Re: A'wall Den Haag

Bericht door Ruud »

Ben ik nog steeds wel benieuwd naar de inhoud vh boek, zien we wel weer hoe we het krijgen ;)
g,Ruud
Bunker Archief IJmuiden
BunkerArchief.NL
pauldijkstra

Re: A'wall Den Haag

Bericht door pauldijkstra »

Laten we der Bunkermann even vragen. Misschien kan hij een pdf versie ritselen? ;) (a)
jan lugtmeijer †

Re: A'wall Den Haag

Bericht door jan lugtmeijer † »

Ik heb het boekje. Ziet er gelikt uit maar voor de "kenner" staat er niets nieuws in. Staan een aantal varianten in aangegeven m.b.t. een eventueel museum. Is oblongformaat met ringband.
Zal later meer een collectorsitem worden.
Mijn advies is:
Gewoon kopen, is namelijk voor een goed doel :mrgreen:
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3125
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Re: A'wall Den Haag

Bericht door tim »

hoi guys, ik sluit me aan bij jan's bericht.
en ik heb helaas geen pdf versie ....

het boekje schetst een duidelijk beeld van den haag in de 2e wereldoorlog, en toont de verschillende plannen rondom scheveningen nord.
het is geen ''bunkerboek'' zoals wij het kennen... dat heeft henk ambachtsheer al voor ons gedaan ;)
grafisch zit het heel netjes in elkaar, echter door het oblonge formaat zijn de druk en verzend kosten wat hoog uitgevallen.

het is nu al een collectorsitem, en op is op..
de opbrengsten komen natuurlijk ten goede van de stichting.

gr, tim
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3125
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Re: A'wall Den Haag

Bericht door tim »

kan er iemand al een goed (kritisch) woordje zeggen over chazette's laatste boek?
ik twijfel nog..

gr, tim
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4027
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: A'wall Den Haag

Bericht door ducatim901 »

Ik heb een exemplaar door mogen kijken en het komt iig bij mij in de kast te staan, nieuwe duidelijke kaartjes en lijsten met wat waar is gebouwd, Duitse overzichtskaarten en er staan ook weer nieuwe foto's in uit den ouden doosch.
En dan te bedenken dat ik 170 Eu neertel voor een boek (de blauwe van Chazette) terwijl het ook voor de helft minder kan.....dat noem ik progressie....
Groeten Jack.
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
Gebruikersavatar
Ruud
Berichten: 2177
Lid geworden op: 18 feb 2008, 11:36
Locatie: Festung IJmuiden
Contacteer:

Re: A'wall Den Haag

Bericht door Ruud »

der bunkermann schreef:kan er iemand al een goed (kritisch) woordje zeggen over chazette's laatste boek?
ik twijfel nog..

gr, tim


viewtopic.php?f=34&t=560&p=5288&hilit=bekende#p5288" target="_blank
g,Ruud
Bunker Archief IJmuiden
BunkerArchief.NL
Gebruikersavatar
bunkerpictures
Berichten: 287
Lid geworden op: 14 feb 2008, 14:41
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: A'wall Den Haag

Bericht door bunkerpictures »

Ik heb het boek van Chazette deze week mogen ontvangen. Het is een echte Chazette uitvoering, veel foto's waarbij je goed moet opletten welke dat hij beschrijft, zeker met beperkte franse taal vaardigheid...., maar mooie overzichten van wat waar is gebouwd. Het is naar mijn idee zeker de moeite waard.

Raphael
Plaats reactie

Terug naar “Boeken”