Intrigerend verhaal! Heb de LBD rapporten en dagmeldingen uit die periode erop nageslagen. Er is inderdaad gebombardeerd, sowieso was er ontzettend veel activiteit boven IJmuiden in de meidagen. Maar deze schade is niet gemeld op 12 mei, terwijl deze mi. behoorlijke omvang had. Het is natuurlijk ook mogelijk dat ik net dit (stukje) rapport misBunkerKB schreef:Ruud, volgens de documentatie die ik gelezen heb is er op 12mei 1940, een Duits bombardement geweest. Tenminste zo staat dit beschreven. Ik denk zelf aan mijnen die afdwaalde tijdens het mikken op het kanaal. Schade werd gemeld Prins hendrikstraat Ericsonstraat. meer ken ik er tot zover niet van maken.
[EDIT] En inderdaad ik mis een essentieel rapport. Zie onder de welkome aanvulling uit het archief van Hans N.
Ron, klasse voor de aanzet tot het ontrafelen van dit raadsel, het plaatje blijkt idd correct en het is inderdaad IJmuiden! Hoewel het qua architectuur en uiterlijk veel gelijkenis vertoond met het gebouw van het Gasbedrijf is dit het niet, maar daar waren we ook wel uit. [EDIT]
g,Ruud