Kriegsmarine in Rotterdam

Boeken over de beide wereldoorlogen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3125
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Kriegsmarine in Rotterdam

Bericht door tim »

Hallo,
Zijn er mensen die dit boek al hebben gelezen en er een review over kunnen plaatsen?

https://militaireboekencom.wordpress.co ... rotterdam/
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4102
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Kriegsmarine in Rotterdam

Bericht door AvB »

Ik heb naar aanleiding van je vraag het boek eens doorgenomen. :oops:
Over de inhoud kan ik weinig zeggen (weet er te weinig vanaf), wel een flinke (primaire) bronnenlijst. Maurice Laarman heeft veel foto's gedeeld net als Jac Baart. Boek is mooi en overzichtelijk opgemaakt, behalve die vreemde foto op de voorzijde. :lol:
Wel hier en daar een vreemde zin of spellingsfout.

En ik lees in het hoofdstuk over de Atlantikwall over Vineta
De al bestaande Nederlandse vuurleidingspost werd ingericht voor het Duitse commando. Die bunker, voorzien van een koepel met kijksleuf naar zee, werd aangeduid als Marine Artillerie Kommando Stand, afgekort Markostand.
Later volgen er nog een aantal van die kleine foutjes. Nu weet ik niet of hij het bunker gedeelte heeft afgeraffeld maar ik weet nu niet wat ik moet geloven in die andere hoofdstukken.

De schrijver was militair en mogelijk zijn die organisatorische hoofdstukken beter uitgewerkt.

Oorlogshaven Rotterdam van Jac Baart is tweede boek over Rotterdam. Maar van dat boek ken ik de inhoud niet.
Nicht ärgern - Nur wundern!
Gebruikersavatar
KWD
Donateur
Donateur
Berichten: 572
Lid geworden op: 10 apr 2011, 11:42
Locatie: Monster

Re: Kriegsmarine in Rotterdam

Bericht door KWD »

ik heb hem net een week heb er even snel doorheen gewalst.
Moet Arthur gelijk geven over de soms zijn vreemde uitleg betreffende de fortificatie die aanwezig was rondom de monding van de haven, hij schrijft dan in een wel heel beknopte stijl en moet je goed lezen wat hij nou eigenlijk bedoeld.

Omdat wij nu eenmaal ingewijden zijn in het onderwerp weten wij waarover het gaat maar als dit je eerste kennismaking zou zijn is het nogal onduidelijk en loopt het door elkaar heen precies wat Arthur bedoeld het lijkt afgerafeld eerder een opsomming van feiten die ieder al kent.

Gr Kw
Barry
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 okt 2014, 12:29

Re: Kriegsmarine in Rotterdam

Bericht door Barry »

AvB schreef: 23 mar 2017, 15:35 Oorlogshaven Rotterdam van Jac Baart is tweede boek over Rotterdam. Maar van dat boek ken ik de inhoud niet.
Voor dat boek hebben Rudi Rolf en Hans Sakkers een bijdrage geschreven over de bunkers in Rotterdam en de Festung Hoek van Holland.
Plaats reactie

Terug naar “Boeken”