Even voorstellen....

Overige onderwerpen aangaande het forum
hamelzm
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 okt 2019, 21:12

Re: Even voorstellen....

Bericht door hamelzm »

Ronald0181 schreef: 07 feb 2017, 16:30 Ja zeker helaas er is in Rotterdam nog maar heel weinig te vinden, erg jammer vanuit historisch oogpunt, de Shnellboot bunker in de Waalhaven had een mooie publiekstrekker kunnen zijn maar ja helaas....ik werk er op een steenworp afstand van, maar er is dan ook helemaal niets wat nog uit die tijd resteert, ten tijde van de bouw van de kantoren was er nauwelijks iets van te zien helaas..er is zelfs geen enkele verwijzing naar, toch een beetje jammer.....

Ja ga zeker alles opzoeken over Rotterdam en hoop toch wel bekende en leuke dingen te zien, het lijkt wel of er van bunkers in die tijd weinig foto's zijn gemaakt, denk wel dat bij een hoop oud Rotterdammers op zolder misschien nog wel leuke foto's liggen, maar ja hoe kom je daar aan ;-)

Maar ook andere bunkers hebben mijn aandacht, heb het plan om met een maat van me aan de metaaldetector te gaan en dan vooral ons te richten op bunkers, al zal daar alles ondertussen al weg zijn, maar je weet maar nooit, en om de Ardennen daarmee onveilig te maken, daar zijn nog wel hier en daar wat bunkers in het wild te vinden...

Nog genoeg te ontdekken dus, ben benieuwd hier!!
De beschermingsdeuren van de Schnellbootbunkers in de Waalhaven liggen nu nog in de Roeleveense Plas bij Nootdorp (naast metrolijn E); zie: https://www.museumwaalsdorp.nl/nl/onder ... 1953-1995/
Ik zoek echter nog een of meer foto's dat (1) die zware beschermingsdeuren aan de Schnellbootbunkers hangen en/of (2) dat die deuren als vlot net na de oorlog in de Waalhaven liggen om het Nootdorpse verhaal te completeren.
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3125
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door tim »

Mooie info!
Heb je die deuren nog gezien in de huidige functie als fundering?
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
patje184
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 okt 2019, 03:51

Re: Even voorstellen....

Bericht door patje184 »

Hallo allemaal,

Ik ben Patrick 24 jaar, geboren en getogen in Rockanje. Al sinds dat ik klein ben heb ik al interesse in de eerste en tweede wereldoorlogen. In eerste instantie nooit geweten hoeveel forten stellingen en bunkers en in mijn regio nog verstopt lagen. De laatste twee jaar ben ik steeds meer op zoek naar de bunkers in mijn regio.
Nu weet ik dat er bij Oostvoorne nog een hoop bunkers en stellingen liggen. In Rockanje zijn voor zo ver ik weet bijna alle bunkers goed verborgen onder het zand. Maar volgens oude luchtfoto's van de RAF moeten er nog een hoop verstopt liggen.
In de loop van der tijd ga ik hier nog naar op zoek en zal ik jullie hier ook op de hoogte houden.


Als jullie nog leuke bunker locaties in mijn regio weten hoor ik het graag😊
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4102
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door AvB »

Welkom Patrick!
Nicht ärgern - Nur wundern!
aadjac
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 dec 2019, 18:53

Re: Even voorstellen....

Bericht door aadjac »

Beste forumleden,
Wat is dit een schatkamer aan info die mij interesseert. Naast dat ik fan ben van geschiedenis, in de breedste zin, ben ik ook fervent hardloper. Ik hou ervan routes uit te zetten met een thema, of routes te volgen met een thema. Mede hierom ben ik hier terecht gekomen. Mijn eerste doel is een route uit te zetten langs de Frieslandriegel in de omgeving Assen. Wat ik prachtig vind is dat ik hier heb geleerd dat het begrip Frieslandriegel wsl na-oorlogs is.

Hoe dan ook: ik hou me aanbevolen voor suggesties over interessante hardloop/wandelroutes. Zijn er misschien al dergelijke initiatieven waar jullie van weten?
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3232
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door Remco de Goede »

Welkom Aad, er is een boekje met wandelroutes in Zuid Holland. Geschreven door een aantal leden van dit forum.

https://www.gegarandeerdonregelmatig.nl ... id-holland
Gebruikersavatar
Ties
Donateur
Donateur
Berichten: 1349
Lid geworden op: 10 sep 2009, 11:16
Locatie: Middelstum

Re: Even voorstellen....

Bericht door Ties »

Hallo Aad,

Ik heb voor 2,5 jaar een wandelroute uitgezet in het Balloërveld in samenwerking met Dagblad van het Noorden. Begin dit jaar is dit gepubliceerd in een boekje.

Zelf heb ik het boek niet, maar hij is via onderstaande link te krijgen:
https://www.bol.com/nl/p/mijn-streek-hi ... 077966022/
Een grijs verleden...
erik ijskes
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mar 2017, 17:22

Re: Even voorstellen....

Bericht door erik ijskes »

Hallo, ik ben Erik.
Als gevolg van een paar beroertes ben ik een tijd offline geweest en weet niet meer of ik mij al had voorgesteld dus bij deze.
Mijn interesses liggen bij de 2e wereldoorlog en de koude oorlog.
Gebruikersavatar
svdb10
Donateur
Donateur
Berichten: 834
Lid geworden op: 20 jan 2009, 10:54
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door svdb10 »

Welkom Erik,
Hoop dat het inmiddels met de gezondheid al weer wat beter gaat.

Mvrgr, Sander
https://3dfort.wordpress.com: Forten, bunkers en historisch geschut getekend
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4027
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: Even voorstellen....

Bericht door ducatim901 »

Dag Erik,
Welkom op het forum.
Fijn om te horen dat het weer beter gaat.
Nog het beste met aansterken.
JK
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
Firepol
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jan 2020, 09:37

Re: Even voorstellen....

Bericht door Firepol »

Hallo mede geïnteresseerde,

Mijn naam is Rick afkomstig uit Rotterdam en ik ben zeer geïnteresseerd in alles wat met de tweede wereldoorlog te maken heeft.
Zelf ben ik nu al diverse malen naar Normandië afgereisd om daar de nodige fortificaties te bezichtigen.
Ik hoop hier op dit forum extra informatie op te doen en veel interessante verhalen te lezen.

met vriendelijke groet
Rick
Laatst gewijzigd door Firepol op 29 jan 2020, 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dikkieturf
Berichten: 1056
Lid geworden op: 21 apr 2011, 05:52
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door Dikkieturf »

Welkom op het forum

DT
Foto's, tekeningen en documenten van de Waterlinie kunt u kosteloos opvragen via een PB. Stuur dan wel FFFFFFFFFFF je mailadres mee!
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4102
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door AvB »

Welkom Erik en Rick! :D
Nicht ärgern - Nur wundern!
jpellicaan
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 feb 2020, 10:07

Re: Even voorstellen....

Bericht door jpellicaan »

Hallo allemaal,

In het kader van mijn afstudeerproject van de opleiding Architectuur in Maastricht, heb ik mij aangemeld op dit forum.
De focus van het project ligt op de Groepsschuilplaatsen (type P) uit 1939-1940. Ik zal veel onderzoek gaan doen en hopelijk helpt dit forum mij hierbij!

Groet,

Judith
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4027
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: Even voorstellen....

Bericht door ducatim901 »

Welkom op ons forum.
Ik denk dat je wel een goed plekje hebt gevonden voor aanvullingen op je onderzoek.
Er loopt al een project, https://www.arcgis.com/apps/Cascade/ind ... 3673468a0d
JK
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
Plaats reactie

Terug naar “Forum forums...”