Even voorstellen....

Overige onderwerpen aangaande het forum
BetonBijter
Donateur
Donateur
Berichten: 179
Lid geworden op: 21 okt 2015, 17:22

Re: Even voorstellen....

Bericht door BetonBijter »

Welkom, Velo !!
Ik ben van na de oorlog. En wil dat zo houden.
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4102
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door AvB »

Welkom Velo!
Nicht ärgern - Nur wundern!
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3125
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door tim »

Welkom op het forum..
Ik ben 2 jaar terug een paar dagen in de omgeving Ieper geweest, heel indrukwekkend.
Vooral het feit dat een hoekje van het pretpark Bellewaarde gebouwd is op grond waar vreselijk veel bloed is vergoten vond ik heel indrukwekkend en dubbel.
Life goes on zullen we maar zeggen :roll:
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
Nicow
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 nov 2021, 20:20

Re: Even voorstellen....

Bericht door Nicow »

Mijn naam is Nico,
In mijn diensttijd bij de Marine heb ik van 1968 tot 1969 een aantal zendinstallaties beheerd in een bunker (AB15) in Dishoek bij Koudekerke. Het was, naar ik meen, onderdeel van het oorlogshoofdkwartier Walcheren tijdens de koude oorlog.
Er waren meerdere bunkers door de Marine in gebruik. Ik ben op zoek naar iemand die mij meer over het naoorlogs gebruik van deze bunkers kan vertellen. Ik ben vooral op zoek naar technische informatie zoals telexstation, in en externe verbindingen, zendinstallaties.
Gebruikersavatar
ErwinZ
Berichten: 1822
Lid geworden op: 23 apr 2008, 15:31
Locatie: AN8637
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door ErwinZ »

Ik kijk nooit in dit topic. Maar welkom iedereen die ik gemist heb :D
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4102
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door AvB »

Welkom Nico! Heb je nog foto's uit deze periode?
Nicht ärgern - Nur wundern!
MvP
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 nov 2021, 08:58

Re: Even voorstellen....

Bericht door MvP »

Mannen,

Mijn naam is Martijn uit Scheveningen. Voor sommige hier wel een bekende. Met een grote voorliefde voor bunkers en de tweede wereldoorlog vraag ik me eigenlijk af waarom ik me hier nooit eerder heb aangemeld. Maar goed, wat in het vat zit verzuurd niet. Ik hoop hier een leuke bijdrage te kunnen hebben en uiteraard zelf ook nog het een en ander bij te leren over fortificaties en bunkers. En, niet onbelangrijk een beetje gezelligheid en slap te taaier over deze geweldige hobby.
Gebruikersavatar
Dikkieturf
Berichten: 1056
Lid geworden op: 21 apr 2011, 05:52
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door Dikkieturf »

Welkom op het Forum.

Dikkieturf
Foto's, tekeningen en documenten van de Waterlinie kunt u kosteloos opvragen via een PB. Stuur dan wel FFFFFFFFFFF je mailadres mee!
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4102
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door AvB »

Welkom Martijn!
Nicht ärgern - Nur wundern!
Gebruikersavatar
floriskok
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 nov 2021, 18:38
Locatie: België
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door floriskok »

Hey iedereen,
Ik ben nieuw op dit forum maar ben erg blij jullie gevonden te hebben!
Ik verzamel al +- 20j en sinds een aantal jaar ook bunkeronderdelen omdat het mijn
droom is een bunker te maken in ons klein museum.
Ik hoop stukken van mijn verzameling te kunnen delen en vooral bij te leren maar
dat zal zeker wel lukken als ik de onderwerpen zie die hier besproken worden!
Groet,
Floris
Gebruikersavatar
Dikkieturf
Berichten: 1056
Lid geworden op: 21 apr 2011, 05:52
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door Dikkieturf »

Welkom op het Forum,

Dikkieturf
Foto's, tekeningen en documenten van de Waterlinie kunt u kosteloos opvragen via een PB. Stuur dan wel FFFFFFFFFFF je mailadres mee!
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4102
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door AvB »

Welkom Floris.
Mooi als verzamelde bunkeronderdelen ook daadwerkelijk tentoongesteld worden. Teveel eindigt op zolders van verzamelaars waar niemand het ziet. Tegelijkertijd zijn er in het 'wild' geen bunkers meer over waar iets origineels te zien is.
Nicht ärgern - Nur wundern!
Mroz49
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 dec 2021, 19:26

Re: Even voorstellen....

Bericht door Mroz49 »

Ha Forumleden, mijn naam is Bart Belonje en ik ben momenteel bezig met een onderzoek naar een Poolse militair die gedwongen in de Kriegsmarine is beland. Zijn Poolse familie is zeer geïnteresseerd in m.n. de tijd die hij in Nederland heeft doorgebracht.
Joseph Redlin is op 16 augustus 1943 in Nederland bij 34.Minensuchflottille, met als basis Maassluis, terecht gekomen.
Op 21 december 1943 is hij gedeserteerd vanuit IJmuiden en heeft zich bij de Ondergrondse in Beverwijk gemeld. Na de bevrijding is Joseph nog tot half november 1945 in Velsen gebleven, alvorens hij op 21 november afreist naar Polen. Joseph overlijdt op 3 september 1983 op 68 jarige leeftijd te Gdynia Redłowo, Polen. Met behulp van enige documenten en hulp van diverse mensen uit de omgeving van IJmuiden, heb ik een redelijk globaal beeld kunnen maken, maar om zijn tijd bij 34.Minensuchflottille goed in beeld te brengen, ben ik op zoek naar de Kriegstagebucher van deze eenheid [periode augustus 1943 - januari 1944] Zeker benieuwd op welk schip hij zat en waar in de haven van IJmuiden zijn schip aangemeerd lag, op het moment dat hij deserteerde. Ook ben ik op zoek naar info over zijn periode bij de ondergrondse in Beverwijk en Velsen. Op zijn Nederlandse persoonsbewijs [uitgifte datum; 17 juli 1945] staat als adres vermeld; Velsen, Heidestraat school D 3, in dit schoolgebouw, wat nog steeds bestaat, zat toen ook een kantoor van de Nederlandse Binnenlandse Strijdkrachten; gewest 12, Noord-Holland West. Alle informatie hierover is uiteraard bijzonder welkom en wordt door de familie in Polen zeer op prijs gesteld.
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4102
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door AvB »

Welkom Bart,

We hebben hier ook nog wat IJmuidenaren zitten die je mogelijk verder kunnen helpen.
Nicht ärgern - Nur wundern!
Mroz49
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 dec 2021, 19:26

Re: Even voorstellen....

Bericht door Mroz49 »

Ik heb inmiddels al contact met een aantal mensen uit IJmuiden e.o. heel blij met alle hulp om de nodige puzzelstukjes te verzamelen.
Plaats reactie

Terug naar “Forum forums...”