Lw.Nachr.Anl.'Knickeb.V.

Duitse stellingen in het achterland als versterkte steden, Stp.Gr. Moerdijk, De Vordere en Hintere Wasserstellung, Eendrachtstellung, Pantherstelllung en radarlocaties
Regreb
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 feb 2018, 11:35

Re: Lw.Nachr.Anl.'Knickeb.V.

Bericht door Regreb »

Afgelopen weekend bij de Knickebein in Bergen-op-Zoom geweest. Een hele bijzondere locatie, zo bovenop de Brabantse wal.
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3232
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Lw.Nachr.Anl.'Knickeb.V.

Bericht door Remco de Goede »

Wat is er nog van te zien?
Regreb
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 feb 2018, 11:35

Re: Lw.Nachr.Anl.'Knickeb.V.

Bericht door Regreb »

niet bijzonder veel. Het aggregaat huisje staat er nog en de betonnen plaats die erbij ligt. Verder is er niets te zien, ook niet van de cirkel van de knickebein zelf. Samen met twee collega's heb ik toestemming gehad om met een metaaldetector op het akker te zoeken. Vonden heel erg veel 2 cm FLAK hulzen, nog wat Franse hulzen, maar Duitse hulzen, veel kogelpunten, een Duits scheermes uit WO2 en een Duitse 5 Reichs pfenning munt uit 1936. Gaan zeker nog eens terug. Het uitzicht is prachtig vanaf de Brabantse wal
LJ-63
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 aug 2020, 16:33

Re: Lw.Nachr.Anl.'Knickeb.V.

Bericht door LJ-63 »

Klasio † schreef: 26 mar 2008, 09:29 Hallo David,

Zie bijlage voor een tekening van de L413A.

Op Google Earth is er (iets westelijk van het overgebleven gebouw) in het veld iets te zien wat op een cirkel lijkt. Lijkt me de locatie van de Knickebein? Weet jij of hier nog (ondergrondse) resten zijn van de draaicirkel van de Knickebein antenne?

Groeten, Klaas
Hoi Klaas, ja zeker de betonnen ring is indertijd inderdaad bij de aanleg van de pijpleiding straat in de grnd gezakt. Is dus niet (geheel) afgebroken maar verder in de grond verzonken. En daarover ligt nu de huidige pijpleidingstraat.
LJ-63
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 aug 2020, 16:33

Re: Lw.Nachr.Anl.'Knickeb.V.

Bericht door LJ-63 »

Regreb schreef: 24 feb 2018, 20:26 niet bijzonder veel. Het aggregaat huisje staat er nog en de betonnen plaats die erbij ligt. Verder is er niets te zien, ook niet van de cirkel van de knickebein zelf. Samen met twee collega's heb ik toestemming gehad om met een metaaldetector op het akker te zoeken. Vonden heel erg veel 2 cm FLAK hulzen, nog wat Franse hulzen, maar Duitse hulzen, veel kogelpunten, een Duits scheermes uit WO2 en een Duitse 5 Reichs pfenning munt uit 1936. Gaan zeker nog eens terug. Het uitzicht is prachtig vanaf de Brabantse wal
Hoi Regreb,
Heb je wat foto's vna de vondsten? Ik woon direct bij de Lindonk/Woesndrecht Knickenbein en zou het leuk vinden om wat fotos te hebben van die vondsten.
LJ-63
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 aug 2020, 16:33

Re: Lw.Nachr.Anl.'Knickeb.V.

Bericht door LJ-63 »

Hallo, volgt nog iemand de discussie hier over de Knickebein op Lindonk (Woensdrecht / Bergen op Zoom)?
ik heb na heel lang zoeken een luchtfoto gevonden waar de Knickebein op staat !!!!!!
Plaats reactie

Terug naar “Overige Duitse stellingen in Nederland”