In Memoriam: Lenco van der Weel

Overige onderwerpen aangaande het forum
Plaats reactie
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4102
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

In Memoriam: Lenco van der Weel

Bericht door AvB »

Beste forumleden,

Lenco van der Weel is op 7 mei 2022 overleden. Hij was 71 jaar oud. Velen van jullie weten het al, maar ik wil hem ook hier nog een plekje geven. Gewoon omdat het kan.

Zijn activiteit op het forum lag meer in het begin zag ik in de statistieken. In 2019 plaatste hij zijn laatste bericht. Dat was ook het moment dat zijn lichaam hem steeds meer in de steek ging laten. Het feit dat hij al ruim 25 jaar aan de zeldzame spierziekte PSMA leed, laat zijn enorme kracht zien. Uiteindelijk was het ook niet die ziekte, maar de ontdekking van kanker, die hem eronder kreeg.

Al die tijd was hij bestuurslid van Stichting Bunkerbehoud in Zeeland, waar hij penningmeester was en de vrijwilligers aanstuurde. Stichting Bunkerbehoud was de eerste winnaar van de Nationale Gouden Betonmolen, maar die begintijd was nog wat amateuristisch. Zo amateuristisch dat de winnaar zelf de 'bokaal' moest aanschaffen en goud moest spuiten. Zilver was natuurlijk geen hoofdprijs.

Ik lees terug op ons eigen forum:
In 2008 kwam de gouden betonmolen te vervallen doordat de trofee nog werd gemaakt. De winnaar en maker van deze wisseltrofee van 2007; Stichting Bunkerbehoud en lid Lenco hebben inmiddels de trofee klaar. Dat betekent dus de mogelijkheid tot een nieuwe ronde.
De Gouden Betonmolen was voor Lenco belangrijk en in de jaren erna nomineerde hij altijd een nieuw initiatief (achter de schermen in overleg :))

Samen met Lenco bouwde ik sinds 2001 aan Bunkersite.com. We gingen op bunkervakanties naar Frankrijk, samen met zijn dochters, schoonzussen en -broers en neven en nichtjes. Ook Henk Adriaanse kwam bij het team en leverde vele foto's.

'Eine Reise ans Ende des Verstandes', een reis naar de rand van de geest. Het was de ondertitel van misschien wel zijn lievelingsfilm Das Boot en zijn handtekening hier op het forum. Op diezelfde reis zat hij zelf ook, en gelukkig heeft hij nu rust.

Ik wens Ankie zijn vrouw, en zijn dochters Eva en Lea, kleinkinderen en familie en vrienden veel sterkte met dit verdriet.

Arthur

PS. Lenco hield van zijn leven en hobby's een online verslag bij. Je kunt het lezen op http://lcweel.nl/.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Nicht ärgern - Nur wundern!
Gebruikersavatar
Klaas Meijer
Berichten: 46
Lid geworden op: 31 jan 2021, 06:10

Re: In Memoriam: Lenco van der Weel

Bericht door Klaas Meijer »

Mooi memoriam. Sterkte er mee.
Is die 667 bij Dannes? Inderdaad een mooi type.
Gebruikersavatar
ErwinZ
Berichten: 1822
Lid geworden op: 23 apr 2008, 15:31
Locatie: AN8637
Contacteer:

Re: In Memoriam: Lenco van der Weel

Bericht door ErwinZ »

Sterkte aan nabestaanden!
Plaats reactie

Terug naar “Forum forums...”