Abteilungskommandeure M.Fl.A. 816

De Festung IJmuiden & Freie Küste tot Castricum en Zandvoort
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ties
Donateur
Donateur
Berichten: 1349
Lid geworden op: 10 sep 2009, 11:16
Locatie: Middelstum

Abteilungskommandeure M.Fl.A. 816

Bericht door Ties »

Hallo allen,

Twee commandanten van de Marine Flak Abteilung 816 te Ijmuiden hebben een geschiedenis in Delfzijl. De ene betreft Hans Erdmann. Hij was eerst Batteriechef in Delfzijl, vervolgens Abteilunskommandeur van de M.Fl.A. 256 en kwam vervolgens in dezelfde functie terecht bij de 816 te Ijmuiden.

De ander betreft Dr. Werner Wolter. Hij was Kommandeur van de 816 en vertrok in november 1944 naar Delfzijl om daar eveneens dezelfde functie te bekleden. Vervolgens werd Wolter ook de Kampfkommandant tijdens de slag om Delfzijl.

Nu ben ik natuurlijk benieuwd; heeft iemand van de Ijmuiden verzamelaars misschien foto's van een van de mannen terwijl ze in Ijmuiden waren?

Bij voorbaat dank!
Een grijs verleden...
BunkerKB
Berichten: 177
Lid geworden op: 06 jun 2011, 16:53

Re: Abteilungskommandeure M.Fl.A. 816

Bericht door BunkerKB »

Ties,

Ik heb niks over deze personen.

gr.Ron
Gebruikersavatar
Ties
Donateur
Donateur
Berichten: 1349
Lid geworden op: 10 sep 2009, 11:16
Locatie: Middelstum

Re: Abteilungskommandeure M.Fl.A. 816

Bericht door Ties »

Helaas. Bedankt Ron!
Een grijs verleden...
Gebruikersavatar
Ruud
Berichten: 2177
Lid geworden op: 18 feb 2008, 11:36
Locatie: Festung IJmuiden
Contacteer:

Re: Abteilungskommandeure M.Fl.A. 816

Bericht door Ruud »

Ties schreef: 14 aug 2022, 20:06 Hallo allen,

Twee commandanten van de Marine Flak Abteilung 816 te Ijmuiden hebben een geschiedenis in Delfzijl. De ene betreft Hans Erdmann. Hij was eerst Batteriechef in Delfzijl, vervolgens Abteilunskommandeur van de M.Fl.A. 256 en kwam vervolgens in dezelfde functie terecht bij de 816 te Ijmuiden.

De ander betreft Dr. Werner Wolter. Hij was Kommandeur van de 816 en vertrok in november 1944 naar Delfzijl om daar eveneens dezelfde functie te bekleden. Vervolgens werd Wolter ook de Kampfkommandant tijdens de slag om Delfzijl.

Nu ben ik natuurlijk benieuwd; heeft iemand van de Ijmuiden verzamelaars misschien foto's van een van de mannen terwijl ze in Ijmuiden waren?

Bij voorbaat dank!
Ik heb er niet direct een gezicht bij Ties, heb jij een portretje dan zoek ik dit even na voor je op 'herkenning', want er is wel aardig wat officier-volk gefotografeerd in die tijd. Mag (wellicht ook handiger en sneller) per mail.
Bunker Archief IJmuiden
BunkerArchief.NL
Plaats reactie

Terug naar “Festung IJmuiden”