Even voorstellen....

Overige onderwerpen aangaande het forum
ArjenS
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 sep 2022, 19:12

Re: Even voorstellen....

Bericht door ArjenS »

Hallo forumleden,

Sinds kort lid geworden van het forum. Zelf ben ik voornamelijk geïnteresseerd in de stelling bij Kornwerderzand en Den Oever. Ik ben woonachtig in Friesland, dus ook ieder andere fortificatie of overblijfsel van de oorlog in de regio spreekt mij aan. Naast dat ik verzamelaar ben van allerhande Duitse en Nederlandse militaria, heb ik de afgelopen jaren vooral papierwerk en fotomateriaal uit de regio bij elkaar gezocht.

Ik hoop nog veel informatie te kunnen lezen op het forum en hopelijk in de toekomst ook een bijdrage te kunnen leveren.
Gebruikersavatar
Dikkieturf
Berichten: 1056
Lid geworden op: 21 apr 2011, 05:52
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door Dikkieturf »

Welkom op het forum.

Dikkieturf
Foto's, tekeningen en documenten van de Waterlinie kunt u kosteloos opvragen via een PB. Stuur dan wel FFFFFFFFFFF je mailadres mee!
ArjenS
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 sep 2022, 19:12

Re: Even voorstellen....

Bericht door ArjenS »

Hartelijk dank!
BetonBijter
Donateur
Donateur
Berichten: 179
Lid geworden op: 21 okt 2015, 17:22

Re: Even voorstellen....

Bericht door BetonBijter »

Welkom, Arjan !

BetonBijter
Ik ben van na de oorlog. En wil dat zo houden.
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4102
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door AvB »

Welkom Arjen!
Nicht ärgern - Nur wundern!
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3125
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door tim »

Welkom Arjan.
Momenteel gebeurt er het een en ander bij Kornwerderzand, ben benieuwd hoe het er daar nu voor staat?
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
LennardTOW
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 sep 2022, 09:46

Re: Even voorstellen....

Bericht door LennardTOW »

Dag forumleden,

Lennard van TracesOfWar / STIWOT hier. Als voorzitter van die vrijwilligersorganisatie gooi ik graag een lijntje uit naar communities zoals deze. Daarnaast ben ik zelf ook gewoon levenslang geïnteresseerd in allerlei oorlogsgeschiedenis, dus zal ik mij prima vermaken op dit forum (vooral als lezer)!
Gebruikersavatar
Dikkieturf
Berichten: 1056
Lid geworden op: 21 apr 2011, 05:52
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door Dikkieturf »

Welkom op het forum.

Dikkieturf.
Foto's, tekeningen en documenten van de Waterlinie kunt u kosteloos opvragen via een PB. Stuur dan wel FFFFFFFFFFF je mailadres mee!
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4102
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door AvB »

Welkom Lennard!
Nicht ärgern - Nur wundern!
ArjenS
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 sep 2022, 19:12

Re: Even voorstellen....

Bericht door ArjenS »

tim schreef: 11 sep 2022, 11:41 Welkom Arjan.
Momenteel gebeurt er het een en ander bij Kornwerderzand, ben benieuwd hoe het er daar nu voor staat?
Excuus voor mijn late reactie, had wat inlogproblemen.

Afgelopen september voor het laatst het museum bezocht. Van de werkzaamheden aan de afsluitdijk is rond het museum niet veel te zien. Hooguit staan er wat materialen opgeslagen rondom de kazematten.
Geert
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mar 2023, 13:09
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door Geert »

Hallo allemaal,

Mijn naam is Geert en ik woon in Callantsoog. Mijn interesse ligt vooral bij de Koude Oorlog en hierover plaats ik af en toe wat op mijn Facebookpagina (www.coldwarholland.nl) en Instagram (@colwarholland). Daarnaast hebben overigens ook andere verdedigingswerken uit de 19e en 20e eeuw mijn belangstelling.

Ik ben als gids actief bij het Museum Bescherming Bevolking in Grou. Daarnaast ben ik betrokken bij de Stichting Menno van Coehoorn als lid van de Werkgroep Koude Oorlog en sinds november 2022 als correspondent voor het rayon Noord-Holland III (gemeenten Schagen, Den Helder, Hollands Kroon en Texel). Wat dit laatste betreft, is het mijn taak om op de hoogte te blijven van ontwikkelingen op het gebied van militair erfgoed in mijn rayon. Dus beste forumleden, als je informatie hebt die voor mij van nut kan zijn, hoor ik dat graag!

Groet,

Geert
Gebruikersavatar
Dikkieturf
Berichten: 1056
Lid geworden op: 21 apr 2011, 05:52
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door Dikkieturf »

Welkom op het forum.

Dikkieturf.
Foto's, tekeningen en documenten van de Waterlinie kunt u kosteloos opvragen via een PB. Stuur dan wel FFFFFFFFFFF je mailadres mee!
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4102
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door AvB »

Welkom Geert!
Nicht ärgern - Nur wundern!
obifort
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mar 2023, 20:27

Re: Even voorstellen....

Bericht door obifort »

Ook even voorstellen :D
Ik hou me primair met Koude Oorlog complexen bezig en maak fotoreportages van militaire onderwerpen. Met de complexen bedoel ik trouwens de MOB-complexen, magazijnen en munitie-complexen. Vanwege een stukje overlap in het complex Voorhout kwam ik hier. Erg interessant.
De grootste bunkers die ik gezien heb, staan nog in Wenen. Ik woon vlakbij de Pantherstellung.
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4102
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door AvB »

Welkom! :)
Nicht ärgern - Nur wundern!
Plaats reactie

Terug naar “Forum forums...”