Infanteriesteunpunt Landfront (W.N. 95)

De Festung IJmuiden & Freie Küste tot Castricum en Zandvoort
Gebruikersavatar
Ruud
Berichten: 2178
Lid geworden op: 18 feb 2008, 11:36
Locatie: Festung IJmuiden
Contacteer:

Re: Infanteriesteunpunt Landfront (W.N. 95)

Bericht door Ruud »

Mark89 schreef:Bedankt voor de info. Ik zit al heel lang te azen op het boek "Landfront IJmuiden" om de collectie compleet te maken, maar die dingen zijn helaas erg schaars (als iemand weet waar ik dat boek nog kan kopen dan hoor ik het graag).
Iig (nieuw) aan de kassa van het Bunker Museum IJmuiden.
g,Ruud
Bunker Archief IJmuiden
BunkerArchief.NL
Mark89

Re: Infanteriesteunpunt Landfront (W.N. 95)

Bericht door Mark89 »

Ruud schreef:Iig (nieuw) aan de kassa van het Bunker Museum IJmuiden.
g,Ruud
Ik heb contact gezocht met de stichting. Ik ga kijken of ik op een van de open dagen langs kan gaan gezien ze niet verzenden.
Gebruikersavatar
Ruud
Berichten: 2178
Lid geworden op: 18 feb 2008, 11:36
Locatie: Festung IJmuiden
Contacteer:

Re: Infanteriesteunpunt Landfront (W.N. 95)

Bericht door Ruud »

Mark89 schreef:
Ruud schreef:
Mark89 schreef:Bedankt voor de info. Ik zit al heel lang te azen op het boek "Landfront IJmuiden" om de collectie compleet te maken, maar die dingen zijn helaas erg schaars (als iemand weet waar ik dat boek nog kan kopen dan hoor ik het graag).
Iig (nieuw) aan de kassa van het Bunker Museum IJmuiden.
g,Ruud
Ik heb contact gezocht met de stichting. Ik ga kijken of ik op een van de open dagen langs kan gaan gezien ze niet verzenden.
Zie verder voor boeken: viewtopic.php?f=15&t=178" target="_blank" target="_blank" target="_blank
g,Ruud
Bunker Archief IJmuiden
BunkerArchief.NL
Gebruikersavatar
maarten-stahlbeton
Berichten: 1235
Lid geworden op: 20 feb 2008, 22:16
Contacteer:

Re: Infanteriesteunpunt Landfront (W.N. 95)

Bericht door maarten-stahlbeton »

Misschien als je Ruud zelf lief aankijkt dat ie wat voor je kan regelen ;)
Lord of the Ringstand
Mark89

Re: Infanteriesteunpunt Landfront (W.N. 95)

Bericht door Mark89 »

Zo. Ik heb m'n boek (albeit a reprint). Gisteren opgehaald in het bunkermuseum aan de badweg met een stel vrienden, alvorens deel te hebben aan de rondleiding van de stichting. Ik hou zelf altijd van rondleidingen die meerdere dagdelen beslaan, maar dit was ook erg leuk en ik heb weer dingetjes meegekregen die ik nog niet wist.
En ik heb de eer gehad om Ruud persoonlijk te ontmoeten, dus al met al een erg geslaagde dag.
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4030
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: Infanteriesteunpunt Landfront (W.N. 95)

Bericht door ducatim901 »

Aardige man hé die Ruud!
JK
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
Mark89

Re: Infanteriesteunpunt Landfront (W.N. 95)

Bericht door Mark89 »

ducatim901 schreef:Aardige man hé die Ruud!
JK
Ja, het was erg gezellig. We hebben nog zo'n 2 uur staan lullen na de rondleiding, erg tof. Wat een hobby. :D
BunkerOwner

Re: Infanteriesteunpunt Landfront (W.N. 95)

Bericht door BunkerOwner »

Mark89 schreef:
BunkerOwner schreef:Wie is eigenlijk eigenaar van de Schenllbootbunker aldaar?
Lijkt erop alsof men er niets mee doet verder en het een beetje staat weg te rotten?
D'r zit geloof ik een of ander chemisch verwerkingsbedrijf in die de boel gebruikt voor opslag (ze hebben aan de voorkant ook een heel kantoor op de bunker gebouwd). Zie hier voor meer info.

[ Kijk even hier voor meer informatie : viewtopic.php?f=15&t=154&p=18913#p18913" target="_blank" target="_blank" target="_blank (door: Ruud)]
Dank u voor de info heren!
Gebruikersavatar
Iron
Berichten: 38
Lid geworden op: 12 nov 2009, 22:56

Re: Infanteriesteunpunt Landfront (W.N. 95)

Bericht door Iron »

Mark89 schreef:Ik weet niet zeker of het volgende W.N. 95 betreft (vermoedelijk gaat het hier om W.N. 96, maar ik weet niet precies waar die grens loopt) post ik het volgende hier: tijdens mijn laatste bezoek aan de Festung IJmuiden ben ik (vermoed ik) tegen de bunker aangelopen hieronder rood omcirkeld. Vanwege het vrij vervelende weer die dag was de grond voor de ingang veranderd in een modderpoel, dus ik heb de bunker niet van binnen kunnen zien. Ter referentie: het ding steekt net een klein beetje boven het maaiveld uit met zand bovenop de bunker. Alleen 1 ingang was uitgegraven (de enige?) met zo'n 30 cm ruimte om naar binnen te kruipen en er stond een vrij forse boom naast deze ingang die het een extra uitdaging maakte om binnen te komen. Ik ben van plan binnenkort nog maar eens een keer langs te gaan en ik wilde dus vragen welk type bunker dit was en of het ding de moeite van het naar binnen tijgeren waard is. Voor zover ik kon zien was het ding gebouwd in B en flink qua breedte. Een H621 of H622 misschien?
Ook heb ik verhalen gehoord over een speciale H134 met maar 1 munitieruimte in plaats van twee in dit gebied. Dat zou dan een van de twee bunkers linksboven op onderstaande afbeelding moeten zijn. Kan iemand mij vertellen of deze bunker toegankelijk is of dat hij weer is ondergegraven en waar het ding precies ligt via Google Earth (onderstaand kaartje is volgens mij niet geheel op schaal en de vorige keer kon ik deze bunker in ieder geval niet vinden).


Hey Mark

Heb je deze bunker inmiddels al bezocht? zoja heb je dan evt een bunker nummer voor me.
Ik zou even willen vergelijken of dat de bunker is waar ik toen ook in ben geweest.
Zoals jij het omschreef leek het wel een 502 die ik toen uit heb gegraven.
Ook ingang naast een boom, ingang zeer klein +- 40-50cm met in de bunker stukken van een geweer loop, glazen, borden, stukken laars, spelkaarten, en snippers van een handboek van een duitse soldaat enzz
IMG_0887.JPG
Gr Iron
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
u can't beat the bunker
Mark89

Re: Infanteriesteunpunt Landfront (W.N. 95)

Bericht door Mark89 »

Iron schreef: Hey Mark

Heb je deze bunker inmiddels al bezocht? zoja heb je dan evt een bunker nummer voor me.
Ik zou even willen vergelijken of dat de bunker is waar ik toen ook in ben geweest.
Zoals jij het omschreef leek het wel een 502 die ik toen uit heb gegraven.
Ook ingang naast een boom, ingang zeer klein +- 40-50cm met in de bunker stukken van een geweer loop, glazen, borden, stukken laars, spelkaarten, en snippers van een handboek van een duitse soldaat enzz
IMG_0887.JPG
Gr Iron
Helaas niet. Ook het nummer kan ik je niet geven; we kwamen er toendertijd niet in. De bunker die ik bedoelde ligt net ten noord-oosten van de open plek waar de gasleiding de antitankmuur kruist en ligt tussen deze open plek en de vf-jes (?) die je tegenkomt als je het meest zuidelijke pad neemt richting het westen vanaf het boswachtershuis (?).
Zal je overigens altijd zien dat zulks moois net weer ligt in de bunker waar we niet in konden. Verdammt noch mal. :|
Wat ben je overigens van plan te doen met de artefacten? En kun je nog meer foto's posten van al het moois?
Gebruikersavatar
Iron
Berichten: 38
Lid geworden op: 12 nov 2009, 22:56

Re: Infanteriesteunpunt Landfront (W.N. 95)

Bericht door Iron »

Hey Mark
Ik weet ongeveer wel welke plek je bedoelt, maar Ik zit zelf iets meer noordelijker.
De spullen die ik vind leg ik meestal bij elkaar op 1 vierkante meter en maak er een paar foto,s van.
Meestal verstop ik de spullen die ik vind in verband met plunderaars.
Deze bunker was trouwens zeer moelijk in te komen! bij de begraving van deze bunker hebben ze allemaal metalen kisjes opgestapelt voor de ingang.
Daardoor moest ik eerst graven en toen door beschimmelde en zwaar doorgeroeste kisten heen beuken.... het resultaat, een prachtige bunker met een zeer mooi camouflage patroon bij de ingangen (foto komt nog).
Na een ruime 40min in deze bunker geweest te zijn hebben we de ingang weer goed dichtgemaakt.
Over een paar weken ben ik weer op deze locatie.
Zodra ik wat leuks tegen kom laat ik het jullie weten.

Gr Iron

Aangepast op verzoek van Moderator
Laatst gewijzigd door Iron op 19 jan 2011, 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.
u can't beat the bunker
Mark89

Re: Infanteriesteunpunt Landfront (W.N. 95)

Bericht door Mark89 »

Is natuurlijk altijd een heikele kwestie of je de spullen moet laten liggen voor het nageslacht of mee moet nemen om het 'veilig te stellen'. Misschien had je in dit geval beter het laatste kunnen doen of de spullen aan WN2000 kunnen schenken omdat er nu geheid mensen zijn die dit gelezen hebben en de spullen gaan proberen op te halen.
Valt me overigens wel mee dat de HBP de locatie dan nog niet heeft bezocht.
Laatst gewijzigd door Mark89 op 19 jan 2011, 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ruud
Berichten: 2178
Lid geworden op: 18 feb 2008, 11:36
Locatie: Festung IJmuiden
Contacteer:

Re: Infanteriesteunpunt Landfront (W.N. 95)

Bericht door Ruud »

Beste Mensen,

Leuke vondsten, dat na ruim 65 jaar.
Ik denk ook dat het Bunker Museum IJmuiden of één van de andere clubs in IJmuiden, erg blij zal zijn met dergelijke spulletjes. Zo wordt het ook nog eens goed bewaard terwijl iedereen het kan komen bekijken.

Maar nu graag even terug naar het Topic, discussies over Bunkers in W.N. 95. Discussies over bunkergraverij en piepstokken in de betonnen-bar of onder algemene vragen aub.


g,Ruud

Moderator
Bunker Archief IJmuiden
BunkerArchief.NL
Gebruikersavatar
Iron
Berichten: 38
Lid geworden op: 12 nov 2009, 22:56

Re: Infanteriesteunpunt Landfront (W.N. 95)

Bericht door Iron »

Mark89 schreef:Is natuurlijk altijd een heikele kwestie of je de spullen moet laten liggen voor het nageslacht of mee moet nemen om het 'veilig te stellen'. Misschien had je in dit geval beter het laatste kunnen doen of de spullen aan WN2000 kunnen schenken omdat er nu geheid mensen zijn die dit gelezen hebben en de spullen gaan proberen op te halen.
Valt me overigens wel mee dat de HBP de locatie dan nog niet heeft bezocht.

Het laatste wat ik er nog over kwijt wilde, dat bij nader inzien ik alles wat ik tot nu toe gevonden heb in en rond W.N 95 tot W.N 98
Graag wil doneren aan WN2000
Als iemand mij een bericht kan sturen bij wie ik moet zijn... graag

Gr Iron
u can't beat the bunker
Gebruikersavatar
Ruud
Berichten: 2178
Lid geworden op: 18 feb 2008, 11:36
Locatie: Festung IJmuiden
Contacteer:

Re: Infanteriesteunpunt Landfront (W.N. 95)

Bericht door Ruud »

Bunker Archief IJmuiden
BunkerArchief.NL
Plaats reactie

Terug naar “Festung IJmuiden”