Festungsantenne
- Danny
- Contacteer:
Re: Festungsantenne
Dit topic bevat ook wat informatie en foto's met betrekking tot de Festungsantenne.
edit door PdK: Deze onderwerpen zijn nu samengevoegd.
edit door PdK: Deze onderwerpen zijn nu samengevoegd.
Katwijk in Oorlog - Wer zuerst schiesst, hat mehr vom Leben.
Beste mensen,
Mijn nieuwste model is van de Festungsantenne. Dit was mogelijk door de tekeningen van Wim. Nog bedankt daarvoor Groeten Mart
Mijn nieuwste model is van de Festungsantenne. Dit was mogelijk door de tekeningen van Wim. Nog bedankt daarvoor Groeten Mart
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
"Absence of evidence is no evidence of absence."
Mooi model! Dat dit vernuftige ding in die vieze nisjes hing die je tegenwoordig tegenkomt..
Nicht ärgern - Nur wundern!
I.d.d. er mooi, vind het altijd bijzonder dat je eerst naar buiten moet om het dopje van de pijp te halen, om daarna 'veilig' de antenne naar buiten te steken ... maar goed het Duitse fortificatie-ontwerp levert wel meer vraagtekens
g,Ruud
g,Ruud
Bunker Archief IJmuiden
BunkerArchief.NL
BunkerArchief.NL
Allez jom, das een tweede hobby van mij, Spinnetjes fotograferen die je het meeste in die nisjes tegenkomtAvB schreef:Mooi model! Dat dit vernuftige ding in die vieze nisjes hing die je tegenwoordig tegenkomt..
Mart,
Mooi gedaan !
Mooi gedaan !
jan lugtmeijer schreef:Deze had ik een poos geleden al online gezet.
Zal even moeten zoeken naar de rest van de boekjes.
http://www.atlantik.nl/festungsantenneaa.pdf
Was dat een normale zaak dat een Gerätegruppe zomaar aangesloten werd
door een schietgat ?
I'll Come Back.
Gr
rony.
Gr
rony.
In die pdf kan je lezen dat het gaat om de Festungsantenne alter Art die je kon gebruiken als de nissen voor de neuer Art (model van scolty) niet aanwezig waren. Dus het is tijdelijke opstelling die je snel kon op- en afbouwen.
Nicht ärgern - Nur wundern!
Bedankt voor de uitleg.AvB schreef:In die pdf kan je lezen dat het gaat om de Festungsantenne alter Art die je kon gebruiken als de nissen voor de neuer Art (model van scolty) niet aanwezig waren. Dus het is tijdelijke opstelling die je snel kon op- en afbouwen.
I'll Come Back.
Gr
rony.
Gr
rony.
Sommige antennenissen hebben toch een kabelbuis die van het bereitschaftsraum (of elders) afkomstig is om die antenne aan te sluiten?!
Weikich schreef:Sommige antennenissen hebben toch een kabelbuis die van het bereitschaftsraum (of elders) afkomstig is om die antenne aan te sluiten?!
Ja dat kan ook, maar ik denk dat in de duitse tekening even van het ergste geval word uitgegaan.
Dus dat die buizen ook niet aanwezig zijn, dan zou je het in principe door de ingangsverdediging kunnen doen.
Wahnsinnige Fahrt Voraus !
Weet iemand het formaat van de antenne dop? Ik heb er een op een 3D model maar die lijkt me kleiner dan op de foto's. Of waren er verschillende maten?
ErwinZ schreef:Weet iemand het formaat van de antenne dop? Ik heb er een op een 3D model maar die lijkt me kleiner dan op de foto's. Of waren er verschillende maten?
Welke Dop ?
Die om de antenne buis van de bunker op het dak af te sluiten ?
Zo ver ik weet is er maar 1 model van, als ze überhaupt geplaatst waren die pantser onderdelen
Wahnsinnige Fahrt Voraus !