Luchtzuiverings- en ventillatieapparatuur
Re: Luchtzuiverings- en ventillatieapparatuur
Volgens mij bedoelt Joop meer of je een laatste wens hebt als er zich gekke dingen voor gaan doen, zoals elektrocutie, brand, ontploffingen etc.
Maar veel succes iig Paul en ben benieuwd wat het resultaat wordt.
Groeten Nathan
Maar veel succes iig Paul en ben benieuwd wat het resultaat wordt.
Groeten Nathan
- Danny
- Berichten: 1413
- Lid geworden op: 11 feb 2008, 11:33
- Locatie: Stützpunkt Grüppe Katwijk
- Contacteer:
Re: Luchtzuiverings- en ventillatieapparatuur
Ik hoop voor je dat het lukt. Zoiezo een filmpje plaatsen. (Dus ook als er een geweldige ontploffing plaatsvind )
Katwijk in Oorlog - Wer zuerst schiesst, hat mehr vom Leben.
Re: Luchtzuiverings- en ventillatieapparatuur
Zo lui, ik leef nog:
Nathan, dat had ik wel begrepen, maar ik wilde van deze mogelijkheid nog 'even' gebruik maken... Niets mooier dan een complete motor toch? Of heb jij nog de betreffende onderdelen in de aanbieding...
Vanmiddag kon ik het niet laten om al even in een werkplaats de boel te testen. Daar was ook een transformator aanwezig waarmee ik diverse testen gedaan heb. Eerst een schakeling gemaakt naar 127 Volt voor het geval de motor toch niet helemaal geschikt zou zijn voor 220 Volt (of 230).
Wat blijkt nou, de trafo was niet meer helemaal 100% waardoor er wel een voltage gemeten kan worden, maar niet de daarbij behorende Ampére die veel belangrijker is. De trafo was dus niet goed en daar kwamen we (lees mijn vader en ik) thuis gekomen pas achter (we wisten het eigenlijk wel, maar waren het 'even' vergeten).
Dinsdagavond gaan we poging twee wagen. Het was een té vlug projectje op de warme middag, dus op naar de sequel of hoe je het maar wilt noemen!
Groet,
Paul
Nathan, dat had ik wel begrepen, maar ik wilde van deze mogelijkheid nog 'even' gebruik maken... Niets mooier dan een complete motor toch? Of heb jij nog de betreffende onderdelen in de aanbieding...
Vanmiddag kon ik het niet laten om al even in een werkplaats de boel te testen. Daar was ook een transformator aanwezig waarmee ik diverse testen gedaan heb. Eerst een schakeling gemaakt naar 127 Volt voor het geval de motor toch niet helemaal geschikt zou zijn voor 220 Volt (of 230).
Wat blijkt nou, de trafo was niet meer helemaal 100% waardoor er wel een voltage gemeten kan worden, maar niet de daarbij behorende Ampére die veel belangrijker is. De trafo was dus niet goed en daar kwamen we (lees mijn vader en ik) thuis gekomen pas achter (we wisten het eigenlijk wel, maar waren het 'even' vergeten).
Dinsdagavond gaan we poging twee wagen. Het was een té vlug projectje op de warme middag, dus op naar de sequel of hoe je het maar wilt noemen!
Groet,
Paul
Re: Luchtzuiverings- en ventillatieapparatuur
Paul,
Als je de eerste testen hebt overleefd heb ik nog een uitdaging voor je. zie onderstaande. Succes!
Als je de eerste testen hebt overleefd heb ik nog een uitdaging voor je. zie onderstaande. Succes!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Luchtzuiverings- en ventillatieapparatuur
Richtlinien für die Uberprüfung von Belüftungseinrichtungen in Befestigungsanlagen, in PDF op mijn site:
http://www.atlantik.nl/beluftung.pdf
http://www.atlantik.nl/beluftung.pdf
Re: Luchtzuiverings- en ventillatieapparatuur
Dank voor de pdf, informatief!
Nicht ärgern - Nur wundern!
Overdruk
Hallo,
Om vervuilde lucht uit een bunker te krijgen werden H.E.S. ventilatoren gebruikt. Hierbij werd een overdruk gecreeerd in de ruimte waar de ventilator stond. De schone overdruk lucht werd door middel van overdrukventielen verddel naar de overige ruimten.
Nu de vragen : hoeveel verschillende afmetingen (aanluiting pijp diam.) overdrukventielen bestaan er ? (Als er al verschillende modellen in omloop waren ...)
En hoe zag de andere kant eruit ? Zaten daar roosters op ?
Om vervuilde lucht uit een bunker te krijgen werden H.E.S. ventilatoren gebruikt. Hierbij werd een overdruk gecreeerd in de ruimte waar de ventilator stond. De schone overdruk lucht werd door middel van overdrukventielen verddel naar de overige ruimten.
Nu de vragen : hoeveel verschillende afmetingen (aanluiting pijp diam.) overdrukventielen bestaan er ? (Als er al verschillende modellen in omloop waren ...)
En hoe zag de andere kant eruit ? Zaten daar roosters op ?
Re: Luchtzuiverings- en ventillatieapparatuur
Hoi Wim,
Misschien heb je hier wat aan?
Groeten, Jan
Misschien heb je hier wat aan?
Groeten, Jan
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Luchtzuiverings- en ventillatieapparatuur
Jan, Je bent geweldig !jan lugtmeijer schreef:Hoi Wim,
Misschien heb je hier wat aan?
Groeten, Jan
Chapeau
- ducatim901
- Berichten: 4035
- Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52
Re: Luchtzuiverings- en ventillatieapparatuur
Zoeneh, zoeneh, zoeneh!!!!
JK
JK
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
Frisse lucht
Voor de virtuele inrichting van een 501 te Hanstholmkreeg ik van Jens Andersen bijgevoegde foto.
Het is het einde van de verse lucht leiding komende van de H.E.S. Op dit eidne zit dus een soort verdeeldinges. Omdat dit exemplaar wat lang onder invloed van zout water heeft geleden is nu mijn vraag of iemand een paar fotos of tekening heeft van een wat beter uitziend exemplaar.
Ik gok erop dat er in het midden een soort brug zit met een draadeind waarop de deksel heen en weer bewogen kan worden.
Bij voorbaat dank.
Wim
Het is het einde van de verse lucht leiding komende van de H.E.S. Op dit eidne zit dus een soort verdeeldinges. Omdat dit exemplaar wat lang onder invloed van zout water heeft geleden is nu mijn vraag of iemand een paar fotos of tekening heeft van een wat beter uitziend exemplaar.
Ik gok erop dat er in het midden een soort brug zit met een draadeind waarop de deksel heen en weer bewogen kan worden.
Bij voorbaat dank.
Wim
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Frisse lucht
Wat er achter zit zal zo'n constructie zijn, denk ik (pijp zonder afdekking in Fl250 in Den Helder).
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Frisse lucht
Bedankt !wattman schreef:Wat er achter zit zal zo'n constructie zijn, denk ik (pijp zonder afdekking in Fl250 in Den Helder).
-
- Berichten: 207
- Lid geworden op: 28 dec 2009, 15:28
lufterplaatje
Aan alle heren verzamelaars van lufters heb ik een vraagje: is het bekend dat er aan de achterzijde van het plaatje mogelijk standaart ook een nummer ingeslagen kan zijn?
Was mij nog niet bekend, heb vandaag samen met Ramon de aanaarding v/d 631 waarvan we de hulzenput recent leeggetrokken hebben gedeeltelijk weer tegen de bunkeraangeslingerd.
In de grond zat een los lufterplaatje, met daarin dus een nummer aan de achterzijde.
204-3, of 2043 (is door corrosie niet helemaal duidelijk meer)
Ik zou zeggen; schroef uw plaatjes los en kijk eens even -
zag dat ik de verkeerde foto geplaatst had, heb er nu dus toch maar even de achterzijde bij geplaatst..
Was mij nog niet bekend, heb vandaag samen met Ramon de aanaarding v/d 631 waarvan we de hulzenput recent leeggetrokken hebben gedeeltelijk weer tegen de bunkeraangeslingerd.
In de grond zat een los lufterplaatje, met daarin dus een nummer aan de achterzijde.
204-3, of 2043 (is door corrosie niet helemaal duidelijk meer)
Ik zou zeggen; schroef uw plaatjes los en kijk eens even -
zag dat ik de verkeerde foto geplaatst had, heb er nu dus toch maar even de achterzijde bij geplaatst..
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: lufterplaatje
Nice Hoor, hij ziet er zo schoon iets beter uit
Ik ga met je mee, schroef uw plaatje los
Gr, Ramon
Ik ga met je mee, schroef uw plaatje los
Gr, Ramon
Wahnsinnige Fahrt Voraus !