Hoogkerk

De Stützpunktgruppe Delfzijl
erve1975
Berichten: 35
Lid geworden op: 08 nov 2010, 19:17

Re: Hoogkerk

Bericht door erve1975 »

Oorlogsverleden Suikerunie-terrein onderzocht
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011 16:04
Gewijzigd: maandag 10 oktober 2011 16:04

GRONINGEN - De gemeente Groningen wil meer duidelijkheid krijgen over het oorlogsverleden van het Suikerunie-terrein in de stad Groningen.

Bij de Suikerfabriek staan drie Duitse verdedigingswerken. Het zijn een bunker en twee bakstenen gebouwen, waarvan de functie niet duidelijk is.

Op zondag 23 oktober kunnen geïnteresseerden meedoen aan een excursie en een rondetafelgesprek. Deskundigen en een ooggetuige uit de Tweede Wereldoorlog zullen vertellen wat zij weten over de verdedigingswerken.

De gemeente hoopt dat tijdens het rondetafelgesprek nieuwe informatie naar voren komt. Opgave voor de bijeenkomst kan via de website www.groningen.nl/suikerfabriek.
Gebruikersavatar
Ties
Donateur
Donateur
Berichten: 1349
Lid geworden op: 10 sep 2009, 11:16
Locatie: Middelstum

Re: Hoogkerk

Bericht door Ties »

Heeeeeel erg jammer. Ik heb me meer dan een jaar ingezet voor deze bunkers en dan ineens zeggen dat het niet bekend is wat de functies zijn van de bunkers terwijl het inmiddels al wel bekend is. Jammer, jammer. Desalniettemin ga ik toch heen.
Een grijs verleden...
Gebruikersavatar
Ties
Donateur
Donateur
Berichten: 1349
Lid geworden op: 10 sep 2009, 11:16
Locatie: Middelstum

Re: Hoogkerk

Bericht door Ties »

-Oorlogsverleden Suikerunie-terrein onderzocht
-Bij de Suikerfabriek staan drie Duitse verdedigingswerken. Het zijn een bunker en twee bakstenen gebouwen, waarvan de functie niet duidelijk is.

Wat is er dan onderzocht?
Een grijs verleden...
Gebruikersavatar
Ties
Donateur
Donateur
Berichten: 1349
Lid geworden op: 10 sep 2009, 11:16
Locatie: Middelstum

Re: Hoogkerk

Bericht door Ties »

In de tijd dat ik veel op het suikerunieterrein was, was ik altijd al benieuwd naar een vreemd blok beton naast het spoor bij een bruggetje. Ik vroeg me dan ook af of dit een spoorwegversperring was, maar ik kon niks terug vinden op kaarten dus ik dacht van niet. Nu was er gisteren een ooggetuige die vertelde dat het om een spoorwegversperring ging. Erg leuk denk ik zo :)
Een grijs verleden...
Gebruikersavatar
Ties
Donateur
Donateur
Berichten: 1349
Lid geworden op: 10 sep 2009, 11:16
Locatie: Middelstum

Re: Hoogkerk

Bericht door Ties »

Ik ben er vorige week achtergekomen dat er hoogstwaarschijnlijk een kachel in de tobruk op het Suikerunie stond, kwam dit veel voor?
Een grijs verleden...
Plaats reactie

Terug naar “Stp.Gr. Delfzijl”