Pantherstellung

Duitse stellingen in het achterland als versterkte steden, Stp.Gr. Moerdijk, De Vordere en Hintere Wasserstellung, Eendrachtstellung, Pantherstelllung en radarlocaties
Plaats reactie
Bunkeraar
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 feb 2012, 21:16

Pantherstellung

Bericht door Bunkeraar »

Hallo,

Kan iemand mij vertellen waar de nissen voor bedoeld zijn die je aantreft bij de ingang van de R703? Er zitten er aan beide kanten vier.
Gebruikersavatar
PdK
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 feb 2008, 16:31
Locatie: HvH

Re: Panterstellung

Bericht door PdK »

Welkom op het forum Bunkeraar!

Voor vragen m.b.t. de 703 verwijs ik je graag door naar het onderwerp onder ST bunkers, waarin zo te zien toevallig nog de zelfde vraag open staat.

viewtopic.php?f=30&t=1226
Bunkeraar
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 feb 2012, 21:16

Re: Panterstellung

Bericht door Bunkeraar »

Oke, helder. Echter ik vind daar ook niet de oplossing. Het gaat niet over de vier gaten vlak onder het plafond maar de nissen aan beide zijden van de ingang. Begrijp dat ik deze vraag toe kan voegen aan bij het onderwep ST bunkers moet toevoegen.
Gebruikersavatar
PdK
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 feb 2008, 16:31
Locatie: HvH

Re: Panterstellung

Bericht door PdK »

Het is helemaal gelukt zie ik, dank dat je daar de vraag opnieuw stelt!

Ook zie ik dat er nog geen algemeen onderwerp m.b.t. de Pantherstellung bestaat. Daarom zullen we deze daarvoor beschikbaar houden. Alleen verplaats ik hem wel even onder het kopje 'Atlantikwall in Nederland' / 'Binnenlandse Stellingen'

Groeten, Peter
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4027
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: Pantherstellung

Bericht door ducatim901 »

De gaten zijn voor de nog te plaatsen deuren.
In de nissen kwamen de "splitpennen" die als verankering van de deursponning dienden.
JK
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
Plaats reactie

Terug naar “Overige Duitse stellingen in Nederland”