Identificatie van Wapens

Door de Duitsers gebruikte eigen wapens en veroverd materiaal (Beute).
W1L

Re: ook identificatie gezocht

Bericht door W1L »

voor ieders info: hij staat ook op marktplaats :

adnr: 482941248.

Ik zal wel even wat meer fotos posten.
MVG
Gebruikersavatar
Ruud
Berichten: 2177
Lid geworden op: 18 feb 2008, 11:36
Locatie: Festung IJmuiden
Contacteer:

Re: ook identificatie gezocht

Bericht door Ruud »

W1L schreef:wie weet wat dit is
Volgens de bekende verkoop site is dit een:
clustercontainer hoogte ca. 60-75 cm.
diameter ca 30cm. gewicht ca. 40kg
vermoedelijk Brits model gevonden in NL

Met een (markt)waarde van zo'n 30 euro
g,Ruud
Bunker Archief IJmuiden
BunkerArchief.NL
jantje beton

Re: ook identificatie gezocht

Bericht door jantje beton »

Wat is een clustercontainer ?
Ik heb er in ieder geval nog nooit van gehoord .
Gebruikersavatar
Bas de Mos
Berichten: 1073
Lid geworden op: 24 feb 2008, 22:22
Contacteer:

Re: ook identificatie gezocht

Bericht door Bas de Mos »

Ben ik de enige die het dubieus vind dat iemand zich hier aanmeld om 2 berichten te plaatsen met een link naar een marktplaatsadvertentie, waar zij een gevonden bonk roest, waarvan zij niet weet wat het is, probeert te verkopen? En dus hier om identificatie vraagt om de advertentie te kunnen wijzigen, want clustercontainer lijkt mij een verzonnen woord, Google geeft er ook geen resultaten voor. Excuseer mij als ik ongelijk heb, maar ik irriteer me mateloos aan zulke praktijken.
Gebruikersavatar
WimVe
Donateur
Donateur
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 aug 2009, 09:00
Contacteer:

Re: ook identificatie gezocht

Bericht door WimVe »

sirpsycho schreef:Ben ik de enige die het dubieus vind dat iemand zich hier aanmeld om 2 berichten te plaatsen met een link naar een marktplaatsadvertentie, waar zij een gevonden bonk roest, waarvan zij niet weet wat het is, probeert te verkopen? En dus hier om identificatie vraagt om de advertentie te kunnen wijzigen, want clustercontainer lijkt mij een verzonnen woord, Google geeft er ook geen resultaten voor. Excuseer mij als ik ongelijk heb, maar ik irriteer me mateloos aan zulke praktijken.
Nee, dat gevoel heb ik ook.....
Vandaar ook mijn post. Die ik overigens vandaag niet meer kan vinden.
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3232
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: ook identificatie gezocht

Bericht door Remco de Goede »

Daar de Topic starter in 3 topics dezelfde vragen stelde hebben we na overleg met de moderators 2 berichten verwijderd, en ook de reacties hierop. Het nieuw aangemaakte topic (dit topic) hebben we open gehouden. Wat een ieder vind van de manier waarop de topicstarter aan zijn info wil komen, mag iedereen zelf weten en kenbaar maken. Het drie keer plaatsen van een bericht is echter niet de bedoeling en hierdoor verwijderd.
Gebruikersavatar
WimVe
Donateur
Donateur
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 aug 2009, 09:00
Contacteer:

Re: ook identificatie gezocht

Bericht door WimVe »

Remco de Goede schreef:Daar de Topic starter in 3 topics dezelfde vragen stelde hebben we na overleg met de moderators 2 berichten verwijderd, en ook de reacties hierop. Het nieuw aangemaakte topic (dit topic) hebben we open gehouden. Wat een ieder vind van de manier waarop de topicstarter aan zijn info wil komen, mag iedereen zelf weten en kenbaar maken. Het drie keer plaatsen van een bericht is echter niet de bedoeling en hierdoor verwijderd.
Mischien is het een idee om als moderators dit doen dat dan wel de reaties meegekopierd worden of als dat niet kan dat je een melding krijgt dat je post verwijderd is ?
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3232
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: ook identificatie gezocht

Bericht door Remco de Goede »

Wim,

Dit is een mogelijkheid, en dit proberen we zoveel mogelijk te doen, maar bij dit soort zaken vond ik het persoonlijk niet noodzakelijk om een ieder hiervan een bericht te sturen (ook ik heb een fulltime baan en een priveleven naast het forum, dus het schort ook mij wel eens aan tijd om dit allemaal te doen). Maar bij "belangrijke zaken" neem ik over het algemeen wel de moeite om betreffende personen te informeren en de mede-moderators met mij.
Selma

Is dit een mijn?

Bericht door Selma »

Mijn3.jpg
Mijn2.jpg
Mijn.jpg
Vandaag lag/ligt er een eindje naast de strandovergang van de Zeeweg (ingang Duin en Kruidberg) dit voorwerp.
Zou iemand me kunnen vertellen wat het is?
Doorsnee ca. een halve meter.
Alvast bedankt, en vriendelijke groeten,
Selma
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
jantje beton

Re: Is dit een mijn?

Bericht door jantje beton »

Wat het ook is, het is 100% zeker geen mijn .
BunkerKB
Berichten: 177
Lid geworden op: 06 jun 2011, 16:53

Re: Is dit een mijn?

Bericht door BunkerKB »

Selma,
Het eerste wat bij mij op komt is een drukvat. Al lijkt mij dit erg vreemd model. Wat zijn dat wat er aan weerzijde zit een kabel of leiding.
gr.
W1L

Re: ook identificatie gezocht

Bericht door W1L »

Hallo,

Sorry als ik sommige op het verkeerde been zet.
Er is mij verteld op een forum dat het een "clustercontainer" zou zijn en daarom heb ik 'm ook zo genoemd.
Het is absoluut niet mijn bedoeling om kwaad bloed te zetten bij iemand, dus nogmaals mijn wel gemeende excuses.
Als iemand wel weet wat het zou zijn dan graag. een berichtje.

MVG

Wilfred
toets
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 nov 2011, 16:41

Re: ook identificatie gezocht

Bericht door toets »

Het is een 250 Lb TI bom. TI staat voor target identification, deze werdem gebruikt om het doelwit te markeren of voor navigatie van vliegtuigen. Ze werden boven nederland afgegooit om aan te geven dat men vanaf het punt waar ze gegooit werden dat bommenwerpers vanaf dat punt een in een bepaalde richting moesten vliegen.
De bom stoot in de lucht een aantal lichtkaarsen uit met een of verschillende kleuren.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4027
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: ook identificatie gezocht

Bericht door ducatim901 »

Gebeurde dit aan het einde van de oorlog ook nog?
Of werd er toen meer op de radar gevlogen?
JK
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
toets
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 nov 2011, 16:41

Re: ook identificatie gezocht

Bericht door toets »

Ja dit gebeurde tot het eind van de oorlog. Toen de Engelse er achterkwamen dat de bombardementen hopeloos ineffectief waren werden zogenaamde pathfinder groepen opgericht. Deze hadden tot doel de weg naar het doel en het doel zelf te markeren. Eerst gebeurde dat door radio signalen en later met de radar. Dit gebeurde meestal mosquito vliegtuigen.
http://www.2worldwar2.com/mosquito-2.htm
Plaats reactie

Terug naar “Wapens”