Stp. Clingendael - Ouwenlaan - bevindingen bunker R8742

De Stützpunktgruppe Scheveningen
Gebruikersavatar
wattman
Donateur
Donateur
Berichten: 1097
Lid geworden op: 25 feb 2008, 21:06
Locatie: Dutch Metro-land

Re: Stp. Clingendael - Ouwenlaan - bevindingen bunker R8742

Bericht door wattman »

Excuses, ik had de boekenschrijver onderschat qua claims, het ging om duizenden uren.
BunkerOwner schreef: 04 dec 2018, 22:26 ik heb meer dan 2.500 uur onderzoek gedaan naar één locatie en omgeving (...)
Ik inmiddels meer dan 1.000 keer... en alleen, en uuuuuuuuren lang.
Niet duidelijk of die 1000+ keer bezoeken (gedurende uren en uren, zo interpreteer ik), gerekend zijn bij die 2500+ uur onderzoek. Dat moet dan allemaal gebeurd zijn in een periode van max 5 jaar. 500 uur per jaar = 12,5 volle werkweken per jaar. Je kunt ook zeggen, al je vrije weekenden compleet opofferen. Zoals gezegd of die 1000+ bezoeken = 200 per jaar = 2x per week daar nog bij opgeteld moeten worden is niet duidelijk. Het zijn claims die passen bij de rest van de claims die uitsluitend op zelf aangenomen autoriteit steunen, dan wel niet onderbouwde verwijzingen naar externe autoriteiten (o.a. wijlen Bosma). De documenten die wel zijn getoond hebben of geen bronvermelding, of worden zodanig geïnterpreteerd dat zij de reeds in 2014 ingenomen stelling bevestigen, of hebben geen bronvermelding én worden eenzijdig geïnterpreteerd. Daartussendoor kwam ook nog een complottheorie over een hypergeheim project.
(Ik zie in dat laatste wel een thema voor een mooi retro SF-verhaal, het ultrageheime communicatiecentrum waarmee contact gehouden zou worden met NAZI vliegende schotels).
Gebruikersavatar
WimVe
Donateur
Donateur
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 aug 2009, 09:00
Contacteer:

Re: Stp. Clingendael - Ouwenlaan - bevindingen bunker R8742

Bericht door WimVe »

Maar even terug naar het beton: wat is daar anno 2023 nu de status van?
Wie is nu eigenaar en is er nog wat verbouwd in de tussenliggende jaren?
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4103
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Stp. Clingendael - Ouwenlaan - bevindingen bunker R8742

Bericht door AvB »

Plottwist. De huidige eigenaar (op papier via Kadaster) sinds 23-2-2021 voor de koopsom van €575.000 (lekkere winst voor de verkoper) is Mevrouw Nina Ashira Daha. Ze werkt als Projectmanager bij Vidua (voorheen Cleverbase), een bedrijf dat digitaal beveiligd ondertekenen aanbiedt. Maar de bunker staat dus persoonlijk op haar naam.
Nicht ärgern - Nur wundern!
XX_Alexander_XX
Berichten: 219
Lid geworden op: 27 okt 2013, 18:57

Re: Stp. Clingendael - Ouwenlaan - bevindingen bunker R8742

Bericht door XX_Alexander_XX »

WimVe schreef: 19 jun 2023, 19:19 Maar even terug naar het beton: wat is daar anno 2023 nu de status van?
Wie is nu eigenaar en is er nog wat verbouwd in de tussenliggende jaren?
Voor zover mij bekend gebeurd er niets met de bunker. Lijkt me dat er ook niet veel kan gebeuren want bestemmingsplan laat niet veel toe en afwijken van het bestemmingsplan zal Den Haag waarschijnlijk kopzorgen geven gezien de buurt waar de bunker zich bevindt. Dat er in de toekomst wat gaat gebeuren met deze locatie schat ik zeer laag in. (anders dan een keer opengaan met een bezichtiging of dat het een maatschappelijke functie krijgt of zo).

Maar ik laat me graag verrassen :lol: .
XX_Alexander_XX
Berichten: 219
Lid geworden op: 27 okt 2013, 18:57

Re: Stp. Clingendael - Ouwenlaan - bevindingen bunker R8742

Bericht door XX_Alexander_XX »

AvB schreef: 20 jun 2023, 11:15 Plottwist. De huidige eigenaar (op papier via Kadaster) sinds 23-2-2021 voor de koopsom van €575.000 (lekkere winst voor de verkoper) is Mevrouw Nina Ashira Daha. Ze werkt als Projectmanager bij Vidua (voorheen Cleverbase), een bedrijf dat digitaal beveiligd ondertekenen aanbiedt. Maar de bunker staat dus persoonlijk op haar naam.
De obe-one bv of welke andere bv die daar op het adres zaten zullen denk ik blij zijn dat ze er vanaf zijn. Lijkt me hoop gezeur (beveiliging etc) voor iets wat je niet gebruikt.
XX_Alexander_XX
Berichten: 219
Lid geworden op: 27 okt 2013, 18:57

Re: Stp. Clingendael - Ouwenlaan - bevindingen bunker R8742

Bericht door XX_Alexander_XX »

obe-one vastgoed, obe-one Nederland en obe-one holding lijken te zijn opgeheven. :ugeek:
Gebruikersavatar
wattman
Donateur
Donateur
Berichten: 1097
Lid geworden op: 25 feb 2008, 21:06
Locatie: Dutch Metro-land

Re: Stp. Clingendael - Ouwenlaan - bevindingen bunker R8742

Bericht door wattman »

Interessant is dat zij een medisch (!) proefschrift heeft geschreven, Doctor of Medicine dus. Je houd het niet voor mogelijk, de these van de bunker als hospitaal annex communicatie (data) centrum, 80 jaar na de bouw belichaamd in de eigenaar zelve. Zelfs Franz Kafka zou dit niet kunnen bedenken.
XX_Alexander_XX
Berichten: 219
Lid geworden op: 27 okt 2013, 18:57

Re: Stp. Clingendael - Ouwenlaan - bevindingen bunker R8742

Bericht door XX_Alexander_XX »

De Obe-one bv‘s zijn voor de opheffing verhuist van de Van Ouwelaan naar een adres in Leidschendam. Daarna naar een adres in Voorburg. Op het adres zit weer verschillende cyber bv'tjes waaronder stichting Connect2Trust (voorzitter r. bierens). Die stichting is in 2021 een partnerschap aangegaan met Dutch Cyber Warfare Community.

DCWC is quote: "een online genootschap bestaande uit leden met een zeer diverse achtergrond, die allen werken, wensen te werken of zeer geïnteresseerd zijn in het relatief nieuwe domein van digitale conflicten (ook wel Cyber Warfare genoemd)" .

Guido Blaauw (Disaster-proof Solutions) heeft in maart 2019 bij een door DCWC georganiseerde bijeenkomst over digitale conflictvoering een presentatie gegeven.

In een artikel van het AD van maart 2019 hadden obe-one (r. bierens) onenigheid met guido over de Van Ouwelaan in dezelfde maand als de presentatie voor DCWC. https://www.ad.nl/den-haag/dikke-muren- ... ~aad408d4/

Kleine wereld.
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4103
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Stp. Clingendael - Ouwenlaan - bevindingen bunker R8742

Bericht door AvB »

In het kort geding van 2019 zegt Bierens Guido (G.B.) niet te kennen en uit de bunker te willen werken omdat hij daar uit het niks was verschenen. Eerder in 2016 in een ander kort geding aangespannen door een geldschieter zegt OBE-ONE juist te fuseren met Disaster Proof van Guido. Guido had in die tijd nota bene een visitekaartje van OBE-ONE met als functie ‘Chief Business Development Officer’. Dus dat Bierens hem niet kent klopt niet. Zal wel een zakelijk conflict spelen.
Guido is zeer actief op Twitter en ligt nu weer onder vuur omdat hij zogenaamd weer een nieuw boek heeft. Ook dat boek wordt maar uitgesteld, maar deze keer heeft hij ook al preorders aangenomen en 15.000 euro binnengehaald wat ‘in zijn geheel’ naar Afghanen zou gaan…

Maar dit is allemaal off topic en leidt dus af van de oorspronkelijke discussie over de functie van de bunker.

Ik stel dus voor om daarover door te praten en zaken over eigenaarschap en vage constructies vanaf nu te vermijden. Op die regel zal ook gehandhaafd worden.
Nicht ärgern - Nur wundern!
Gebruikersavatar
wattman
Donateur
Donateur
Berichten: 1097
Lid geworden op: 25 feb 2008, 21:06
Locatie: Dutch Metro-land

Re: Stp. Clingendael - Ouwenlaan - bevindingen bunker R8742

Bericht door wattman »

Om direct terug te gaan naar documenten en feiten. Door Bosma in Schuilstad wordt in verband met het ontwerp van deze bunker verwezen naar een correspondentie over ontwerpen / inrichting van hospitaalbunkers in Duitsland. Nu ben ik dat boek al geruime tijd kwijt
- heeft iemand die passage, met de bronvermelding?
- beschikt iemand over een kopie van die stukken?
M.S.Laarman
Donateur
Donateur
Berichten: 177
Lid geworden op: 14 jun 2010, 21:48

Re: Stp. Clingendael - Ouwenlaan - bevindingen bunker R8742

Bericht door M.S.Laarman »

De volgorde is wat rommelig, maar je bedoeld dit denk ik? Pagina 335-337

Groet,

Maurice
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
wattman
Donateur
Donateur
Berichten: 1097
Lid geworden op: 25 feb 2008, 21:06
Locatie: Dutch Metro-land

Re: Stp. Clingendael - Ouwenlaan - bevindingen bunker R8742

Bericht door wattman »

Veel dank. Ik haal Schuilstad nog een keer uit de bibliotheek om de voetnoten na te lopen.
Gebruikersavatar
wattman
Donateur
Donateur
Berichten: 1097
Lid geworden op: 25 feb 2008, 21:06
Locatie: Dutch Metro-land

Re: Stp. Clingendael - Ouwenlaan - bevindingen bunker R8742

Bericht door wattman »

Ik zie nu dat "Bunkerowner" ons op dit forum verlaten heeft. Hiermee is weer een hoofdstuk gesloten.
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4103
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Stp. Clingendael - Ouwenlaan - bevindingen bunker R8742

Bericht door AvB »

Hij is verwijderd, wegens verleden hier en nieuw oplichtavontuur elders.
Nicht ärgern - Nur wundern!
Gebruikersavatar
Sven Maaskant
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 apr 2008, 09:21
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Re: Stp. Clingendael - Ouwenlaan - bevindingen bunker R8742

Bericht door Sven Maaskant »

All,

Ik wilde nét ook eens iets toevoegen aan die 60 forumpagina's. Dit kwam ik tegen in het Nationaal Archief (naast ander leuks o.a over de 6 1/4-bunker). Geen antwoord op De Grote Vraag natuurlijk, maar niettemin een mooie aanvulling op de naoorlogse geschiedenis. lijkt me. Grotendeels afkomstig uit 2.13.196 GS/BLS.

Groet, Sven
Plaats reactie

Terug naar “Stp.Gr. Scheveningen”