Ontsmettingsgebouw (feldmassig)

Discussie over de Feldmassiger Ausbau bouwwerken (veelal licht uitgebouwde werken met (baksteen/beton)wanden tot 1 meter dik).
Gebruikersavatar
Ruud
Berichten: 2177
Lid geworden op: 18 feb 2008, 11:36
Locatie: Festung IJmuiden
Contacteer:

Re: ontsmettingsgebouw

Bericht door Ruud »

ErwinZ schreef:Opmerkelijk dat de wind richting precies de andere kant op moet dan wat jij aangeeft Ruud. Ook wel logisch op zich anders zij het gas (?) mee waaien naar een ruimte wat juist gasvrij moet blijven.
Ik zat ook aardig in dubio, wat was juist. Ik wist dat er iets was met de windrichting, 50% kans dat het juist was :(
Eeh ... dank voor het aanbod voor de fotocursus ;)
g,Ruud

ZIe ook viewtopic.php?f=30&t=3959

Van het AHF en oplossing waarbij de wind ws. geen rol speelde: http://forum.axishistory.com/download/f ... 9012f40371

En wat meer info hier: http://forum.axishistory.com/viewtopic. ... 5#p1710428
Bunker Archief IJmuiden
BunkerArchief.NL
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3125
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Re: Ontsmettingsgebouw (feldmassig)

Bericht door tim »

En toch denk ik dat in de praktijk de in en uitgang vast lagen.. elk geval zijn in de ontsmettingsbunkers in zuid holland teksten te vinden waaruit maar 1 route kan worden gevolgd.. die bunkers zijn dan ook niet symmetrisch qua ruimten.

De ontsmettingsbunker in bergen waar dat spaanplaat bordje in lag had alleen aan de linker ingang een soort van pakking op het houten deurkozijn. In de linker nis lag ook dat bordje.
De toegangen van de bunker liggen beide aan de zelfde kant van de bunker, dus windrichting komt altijd langs beide toegangen.
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
Gebruikersavatar
+AW+
Berichten: 522
Lid geworden op: 03 jan 2009, 12:57
Locatie: Germany

Re: Ontsmettingsgebouw (feldmassig)

Bericht door +AW+ »

Hi,
bedankt voor de gedetailleerde uitleg.
Het principe is duidelijk voor mij, maar ik ben op zoek naar de verschillende standaard gebouwen.
Als ik het goed begrijp, zijn in IJmuiden noorden en het zuiden gebouwd twee verschillende types. En natuurlijk niet te vergeten het mooie van de M.A.A.
waren er vooral in het zuiden van de versie die ik heb gepost van de andere thema, en in het noorden van de, de tim gestuurd?
greetz
Alex
btw.: please feel free to write in dutch because I can read it well.
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3125
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Re: Ontsmettingsgebouw (feldmassig)

Bericht door tim »

Het type dat ik heb gestuurd lag volgens mij alleen ten noorden van het noord Hollands kanaal
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
BunkerKB
Berichten: 177
Lid geworden op: 06 jun 2011, 16:53

Re: Ontsmettingsgebouw (feldmassig)

Bericht door BunkerKB »

Heren,
De volgende ontsmettingsbunker werd ook in de Festung IJmuiden gebouwd. Zowel ten Noorden en Zuiden van het kanaal.
gr.Ron
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3125
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Re: Ontsmettingsgebouw (feldmassig)

Bericht door tim »

Ha Ron,
Dit type vind je heel veel in kva schagen..
Van texel tot aan ijmuiden liggen er tientallen.
Onderling zijn er kleine verschillen maar duidelijk dezelfde bunkers..
Groeten, Tim.
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
Plaats reactie

Terug naar “Feldmässiger Ausbau bunkers”