Ik nomineer Fort Sabina voor de komende Nationale Gouden Betonmolen

De jaarlijks terugkerende prijs voor de erkenning van opvallende ondernemingen, gerelateerd aan fortificaties.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Reeg
Berichten: 79
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:56

Ik nomineer Fort Sabina voor de komende Nationale Gouden Betonmolen

Bericht door Reeg »

Beste Forumleden,

Het is al even stil geweest over de uitreiking van de Nationale Gouden Betonmolen, dus bij deze een spontaan initiatief om hier weer aandacht voor te vragen.
Niet geheel belangeloos natuurlijk, want ik preek voor mijn eigen parochie.......

Ik nomineer bij deze de vrijwilligers van fort Sabina, want wat zij de afgelopen jaren hebben bewerkstelligd is wel noemenswaardig:
- opknappen Remise Kazemat, een uniek bouwwerk, met een mooie expositie dankzij Sander
- opknappen Caponniere; met replica Gardner en ook weer een mooie plaat van Sander
- opknappen Poortgebouw en dit is echt een apart verhaal met een bijzondere 3D projectie over de historie van fort Sabina, maar ook een mooie ontvangstruimte met een bijzondere balie. De balie is een deur van de voormalige Torpedoloodsen.

Groeten Reeg en benieuwd naar jullie reacties.....
Gebruikersavatar
Barst
Berichten: 627
Lid geworden op: 29 mar 2008, 09:10

Re: Ik nomineer Fort Sabina voor de komende Nationale Gouden Betonmolen

Bericht door Barst »

11 jaar geleden schreef ik op dit forum een stukje over mijn bezoek aan Sabina Henrica, inmiddels meer dan 30 jaar geleden.
viewtopic.php?p=22054&hilit=torpedoloods#p22054

Helaas zijn de foto's die ik toen op Picasa heb gezet niet meer toegangkelijk, maar ik zal hier een paar nieuwe (oude) plaatsen.

Ik vind het een héél goed initiatief de vrijwilligers van Sabina te nomineren voor de Gouden Betonmolen want ik denk dat ze schitterend werk hebben geleverd, en het is hoog tijd dat er weer eens een Nederlands werk de prijs krijgt. Het is aan mij om binnenkort het fort binnenkort weer eens te bezoeken, hoogste tijd.

Sabina2.jpeg
Sabina10.jpg
Sabina30.jpg
Sabina31.jpg
Sabina39.jpg
Sabina35.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Barst
Berichten: 627
Lid geworden op: 29 mar 2008, 09:10

Re: Ik nomineer Fort Sabina voor de komende Nationale Gouden Betonmolen

Bericht door Barst »

Nog meer plaatjes:
Sabina39.jpg
Sabina35.jpg
Sabina13.jpg
Sabina16.jpg
Sabina19.jpg
Sabina22.jpg
Sabina23.jpg
Sabina25.jpg
Sabina25.jpg
Sabina8.jpg
Sabina9.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4102
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Ik nomineer Fort Sabina voor de komende Nationale Gouden Betonmolen

Bericht door AvB »

Als organisatie hebben we besloten de prijs voorlopig niet uit te reiken. De organisatie ervan is ook vrijwillig en we hebben op dit moment helaas geen mensen die daar tijd voor hebben.
Nicht ärgern - Nur wundern!
Gebruikersavatar
KWD
Donateur
Donateur
Berichten: 572
Lid geworden op: 10 apr 2011, 11:42
Locatie: Monster

Re: Ik nomineer Fort Sabina voor de komende Nationale Gouden Betonmolen

Bericht door KWD »

AVB schreef
Als organisatie hebben we besloten de prijs voorlopig niet uit te reiken. De organisatie ervan is ook vrijwillig en we hebben op dit moment helaas geen mensen die daar tijd voor hebben.
Heel jammer om te lezen dat deze aanmoediging prijs op zijn hoogte punt te zien sterven, ik keek er ieder jaar weer naar uit wie er deze keer in de prijzen zou vallen en daarmee ook weer een leuke dag op de agenda gepland kon worden om bij de uitreiking te zijn.

De organisatoren van deze uitreiking worden ook ouder dan stel ik voor houd een open sollicitatie ronde onder je Forumleden
voor een verjonging kuur van de Organisatie waarmee je weer jaren vooruit kunt en hiermee de Nationale Gouden Betonmolen weer opnieuw kan uitreiken.

Ik kijk nu al uit naar een nieuwe stemronde er zijn zoveel nieuwe gegadigden die het verdienen genomineerd te worden voor de Nationale Gouden Betonmolen.
Gebruikersavatar
wattman
Donateur
Donateur
Berichten: 1095
Lid geworden op: 25 feb 2008, 21:06
Locatie: Dutch Metro-land

Re: Ik nomineer Fort Sabina voor de komende Nationale Gouden Betonmolen

Bericht door wattman »

Ik onderschrijf volledig het laten herleven van de Nationale Gouden Betonmolen, ook al ben ik 11 jaar geleden voor het laatst bij de uitreiking geweest.

Of een verjonging mogelijk is...? Ik vermoed dat de gemiddelde leeftijd op het forum inmiddels tamelijk hoog is (inmiddels ben ik ook al 55+). Ik hoop echter dat ik mij vergis.

Wellicht is een forum meeting / reünie een eerste aardig idee?
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4102
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Ik nomineer Fort Sabina voor de komende Nationale Gouden Betonmolen

Bericht door AvB »

Een forum meeting zit er dit jaar zeker in, in een warmere periode. We houden iedereen op de hoogte.

Verjonging is niet zozeer het probleem. Eerder is al aangegeven dat de organisatie tijd kost en dat er zich geen vrijwilligers hebben aangemeld om de kar wel te trekken.
Nicht ärgern - Nur wundern!
Gebruikersavatar
bram
Berichten: 190
Lid geworden op: 11 jan 2009, 20:52
Locatie: Hellevoetsluis
Contacteer:

Re: Ik nomineer Fort Sabina voor de komende Nationale Gouden Betonmolen

Bericht door bram »

Ik hoop dat dit jaar ook nog 2023 mag zijn, anders heb ik toch gemist ;-)
Bram
Plaats reactie

Terug naar “De Nationale Gouden Betonmolen”