Dan gaat de tobruk aan de andere kant van de weg (Tegenover de 625b) er wel aanPdK schreef:Wat ik de laatste keer heb begrepen, maar dat is al jaren terug, gaat de lijn voorlangs de 625b richting de huidige toegang tot het strand. Dus de oude museumbunker van het Atlantikwall Museum. Daar is de tankmuur al deels gesloopt en is er daardoor ook ruimte voor de spoorbaan. De Marine Flak Batterij zou volgens de politiek vermeden worden, of sterker nog zelfs betrokken worden bij nieuwe projecten. Maar dit is grotendeels afhankelijk van de bouwplannen in de van dixhoorn driehoek. Wat nu ook weer op lossen schroeven staat....Mark89 schreef:Persoonlijk vind ik elke gesloopte bunker er 1 teveel; vooral als er afzichtelijke nieuwbouw voor in de plaats komt (eenzelfde situatie dreigt nu voor de 622 van de HBP in Scheveningen).Maar welke tankmuur gaan ze dan slopen? Voor zover ik op kon maken uit de gebrekkige informatie zou de lijn net ten noorden van de nieuwbouwflats gaan lopen en dan afbuigen naar de Nieuwe waterweg tot net ten oosten van de 611? Of willen ze het hele feest dwars door batterie Nordmole gaan bouwen door de tankmuur die de 611 met de 625b verbindt?PdK schreef:De nieuwe baan is overigens geplant door de voormalige tankmuur, die nu grotendeels onder het zand ligt. Tijdens de aanleg is kans op het blootkomen van restanten van een VF en een al deels stuk gesloopt tankmuur. Verder staan zover bekend op kaart geen bouwwerken op de route.
Groeten, Peter
Grtz
Jan