Winterwandelingen Fort bij Rhijnauwen

Interessante dagen, rondleidingen, openstellingen en activiteiten m.b.t. tot de Wereldoorlogen en/of Fortificaties
Plaats reactie
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4105
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Winterwandelingen Fort bij Rhijnauwen

Bericht door AvB »

Bij hoge uitzondering zullen er deze winter twee wandelingen op het fort bij Rhijnauwen zijn.

De eerste is op 13 februari. Aanvang 14u.
Op 20 februari is een tweede wandeling.

Wegens de vleermuizen wordt het fort van binnen niet bezocht maar zonder begroeiing blijft het ook buiten een prachtige plek.

Meer info op http://staatsbosbeheer.nl/Natuurgebiede ... tiviteiten" target="_blank" target="_blank
Laatst gewijzigd door AvB op 24 jan 2010, 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Nicht ärgern - Nur wundern!
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3233
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Winterwandelingen Fort bij Rhijnauwen

Bericht door Remco de Goede »

Neem aan dat je 2o Feb bedoelt ipv January ;)
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4105
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Winterwandelingen Fort bij Rhijnauwen

Bericht door AvB »

Dat bedoel ik ja, heb het even veranderd. :)
Nicht ärgern - Nur wundern!
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4030
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: Winterwandelingen Fort bij Rhijnauwen

Bericht door ducatim901 »

Ik zit juist te wachten tot ze het reduit weer open gooien, een groot deel van het fort hebben we tijdens de Fortenmaand een paar jaar geleden al gezien.
Het reduit schijnt alleen in slechte staat te zijn.
Mocht dit waar zijn dan hoop ik dat het wel weer snel wat aan gedaan wordt.
Nu is het reduit van Fort Vechten enigzins gelijk van opzet, maar daar zijn de muren op sommige plaatsen ook al niet echt best.
De trappen zijn echter erg mooi en verdienen het niet om af te takelen, restaureren die hap!!
Nu weet ik wel het is makkelijker gezegd dan gedaan (werk moet wel betaald worden en het moet ook netjes en goed gebeuren) maar het is voor de natuur (o.a. vleermuizen en bv insecten) en natuurlijk voor het historische gebouw!
De bovenzijde van het reduit op Vechten mag geloof ik ook niet bezocht worden en dat is zonde want de opstelplaatsen voor het geschut zijn nog enigzins terug te vinden op het dak.
Groeten Jack.
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4105
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Winterwandelingen Fort bij Rhijnauwen

Bericht door AvB »

Maar binnen zitten juist de vleermuisjes dus ja.
Wel leuk dat de boswachter me vertelde dat er jarenlang een eenzame vleermuis elke winter uit Letland kwam overvliegen om achter dezelfde deur te kruipen!
Nicht ärgern - Nur wundern!
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4030
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: Winterwandelingen Fort bij Rhijnauwen

Bericht door ducatim901 »

Op schouwen staat een 501 waar een Armeense vleermuis al in 1945 zijn afkomst met verf in heeft gezet.
Niks bijzonders dus!
Misschien heeft ie met google taalhulpmiddelen de vleermuis gevraagd waar hij vandaan kwam.
Wat ze met techniek al niet kunnen.
Mooi hoor, dat van die vleermuis is een mooi verhaal, kun je nagaan dat zo'n beest al die kilometers moet vliegen, dan moet je het toch goed naar je zin hebben.
Ik ben nog niet verder geweest dan Italie en als je weet hoe die vleermuizen vliegen, alsof ze een continue dilirium hebben.
Mooi hoor.
Groeten Jack.
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
Gebruikersavatar
PdK
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 feb 2008, 16:31
Locatie: HvH

Re: Winterwandelingen Fort bij Rhijnauwen

Bericht door PdK »

ducatim901 schreef: als je weet hoe die vleermuizen vliegen, alsof ze een continue dilirium hebben.
Mooi hoor.
Groeten Jack.
Hé Jack, ik zal je eens filmen wanneer je van bunker naar bunker loopt. Eens kijken wat voor omschrijving we daar aan kunnen geven ;)
Gebruikersavatar
Janus X
Berichten: 714
Lid geworden op: 15 nov 2009, 02:28
Locatie: Koudekerke (zld)

Re: Winterwandelingen Fort bij Rhijnauwen

Bericht door Janus X »

PdK schreef:
ducatim901 schreef: als je weet hoe die vleermuizen vliegen, alsof ze een continue dilirium hebben.
Mooi hoor.
Groeten Jack.
Hé Jack, ik zal je eens filmen wanneer je van bunker naar bunker loopt. Eens kijken wat voor omschrijving we daar aan kunnen geven ;)

Jaaaa, Cool, een beetje dan op de Martin Gous toon he ;)

Hier hebben we de Jackmanii Vulgaris, een hele rustigge, veel bewegende diersoort.
Te vinden in west-europa, hier zien wij beelden van hem in zijn natuurlijke habitat :mrgreen:
Of zoiets :P

haha

Groetjes, Ramon
Wahnsinnige Fahrt Voraus !
Plaats reactie

Terug naar “Agenda”