Afscheid van een Bunker Tijger

De mensen achter fortificaties, zoals de architecten, bouwers, soldaten, bewoners, bezoekers en slopers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
KWD
Donateur
Donateur
Berichten: 572
Lid geworden op: 10 apr 2011, 11:42
Locatie: Monster

Afscheid van een Bunker Tijger

Bericht door KWD »

Het is een begrip van alledag
dat we afscheid moeten nemen van mensen, dingen, werk of je hobby
wat ons dierbaar is of waren, het leven gaat nu eenmaal door.

Het valt mij dan ook bijzonder zwaar om gedag te zeggen tegen Peter de Krom
waarmee ik al jaren binnen ons museum in Hoek van Holland heb mogen samenwerken.

Heel wat dingen beleeft van een Flak bedding open graven, Vf leeg scheppen
tot aan mijn knieen in de sloot staan tijdens een van de boottochten door de tankgracht
alles hadden we over voor het Museum. We waren Oud gediende van het eerste uur,
vandaag is hij ermee gestopt :(

Natuurlijk zal ik met hem op dit forum nog wel contact hebben over het wel en wee
van de Festung Hoek van Holland of M.K.B Monster, tweede Tankgracht.

Peter bedankt het was leuk.
gr Klaas-Willem
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PdK
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 feb 2008, 16:31
Locatie: HvH

Re: Afscheid van een Bunker Tijger

Bericht door PdK »

Hoi Klaas en e.a.

Je zou bijna denken dat er een in memoriam is gestart, maar ik ben er gewoon nog.
Gisteren heb ik alleen mijn vertrek aangekondigd bij de Stichting Vesting Hoek van Holland en het Atlantikwall Museum. Op zich is dat wel praktisch hier te vermelden, maar dat hoeft van mij niet zo zwaar te worden uitgedragen. En een tijger heb ik me nooit gevoeld :)

Er verandert verder weinig. Ik blijf gewoon actief op het gebied van verdedigingswerken in Hoek van Holland. Dit doe ik alleen niet meer als vrijwilliger van de Stichting. Iets wat ik overigens vanaf het begin met veel plezier heb gedaan. Het contact met de stichting blijft door een goede band bestaan. En ik hoop in de toekomst juist te kunnen blijven samenwerken.
Als individu zal ik me vanaf nu meer bezig houden met aparte projecten, zoals de situatie bij Oranjesluis en het geven van toegepaste lezingen en rondleidingen zoals de schaatstocht over de tankgracht.

Dank voor de aardige woorden Klaas, maar we spreken elkaar natuurlijk gewoon vanzelf weer.

Groeten, Peter
Plaats reactie

Terug naar “De Mens achter en binnen fortificaties”