667c

Discussie over de Ständige Regelbau- en SK bunkers (bomvrije bunkers met wanden vanaf 2 meter dik gewapend beton).
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4031
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

667c

Bericht door ducatim901 »

In de Antitankmuur die aan de Zuidelijke punt van het Kernwerk HvH begon en verder Zuidelijk liep zat een speciale 667, een 667c volgens de BFK.
Nu zijn er wel vaker 667's in AT-muren gebouwd maar deze heeft wel wat extra features, o.a. een ingangsverdediging en een tobruk met een lange gang.
Maar om het daarom nu een suffix te geven?
Wie weet er meer over het hoe en waarom van de 667c.
Groeten Jack.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
Gebruikersavatar
Nathan
Berichten: 286
Lid geworden op: 12 feb 2008, 11:37
Locatie: Spijkenisse

Re: 667c

Bericht door Nathan »

Ik heb geen BRV tekening van deze bunker, neem aan dat je daar de info vandaan hebt dat deze bunker een ingangsverdediging had? Normaal gooide men door dit gat de verschoten hulzen, heeft deze 667 dan misschien ook een hulzenput voor de Scharte gehad? Zoals bij de 653 van datzelfde Kernwerk...
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4031
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: 667c

Bericht door ducatim901 »

Ha die Nathan,
Op de tekening die ik idd van het BRV heb overgenomen is lastig te zien dat er een pantserplaatje in zit maar dat is wel zo.
Geen idee hoe de hulzenkwestie werd opgelost, het meest voor de hand liggend is dat deze gewoon bij de ingang er uit werden
geworpen, weinig andere praktischere opties zijn er niet.
But why the c...........
JK.
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
Gebruikersavatar
Nathan
Berichten: 286
Lid geworden op: 12 feb 2008, 11:37
Locatie: Spijkenisse

Re: 667c

Bericht door Nathan »

Zou je die BRV tekening niet eens kunnen plaatsen voor ons Jack? En nu maar hopen dat deze niet op 1 van je 133 kapotte externe schijven staat... :D
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4031
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: 667c

Bericht door ducatim901 »

Ha die Nathan,
Hij staat niet op één van mijn HD's maar ik zou ook niet weten waar hij ligt........
JK.
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
Plaats reactie

Terug naar “St bunkers”