Wn. 7 H

De Festung Hoek van Holland & Freie Küste tot aan Stp.Gr. Scheveningen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
PdK
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 feb 2008, 16:31
Locatie: HvH

Wn. 7 H

Bericht door PdK »

Van de Freie Kuste tussen Scheveningen en Hoek van Holland is voor het oog maar heel weinig zichtbaar, totdat je over het nieuwe fietspad rijd. Exact op de plaats waar ooit een 653b heeft gestaan vind je deze enorme hap uit het duin. Toeval of niet, het is vergeleken met luchtfoto's precies die plek.

Mocht er nog eens een Atlantikwall fietsroute langs komen, kijk daar hier naar uw rechterzijde (of linker als je uit Den Haag komt)..
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3126
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Re: Wn. 7 H

Bericht door tim »

Hoi peet, is die 653 na 53 gesloopt?
Ik denk dat het toeval is.. na al die jaren weer en wind.
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
Gebruikersavatar
PdK
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 feb 2008, 16:31
Locatie: HvH

Re: Wn. 7 H

Bericht door PdK »

Hey Tim,

Inderdaad gesloopt. Als het toeval is, dan even symbolisch :)
Gebruikersavatar
Bas de Mos
Berichten: 1073
Lid geworden op: 24 feb 2008, 22:22
Contacteer:

Re: Wn. 7 H

Bericht door Bas de Mos »

Misschien was dit ooit een grote krater van de gesloopte bunker, toen weer deels volgestoven en nu door de begroeiing kan hij alleen maar verder uitstuiven. Lijkt me prima mogelijk hoor :D
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3126
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Re: Wn. 7 H

Bericht door tim »

Na het slopen werd de krater direct opgevuld met zand en aangeplant..
Men wilde door slopen juist voorkomen dat er een krater zou ontstaan!
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
Gebruikersavatar
PdK
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 feb 2008, 16:31
Locatie: HvH

Re: Wn. 7 H

Bericht door PdK »

2 tegen in 1, nenene....;P

Nee maar serieus, zo goed als het duin werd opgevuld, zo goed werden bunkers ook nog wel eens 'gesloopt' verklaard en weer ondergewerkt. Al bleven daar natuurlijk minder sporen van over. Ik durf er zelf niet vanuit te gaan dat men overal even consequent is geweest met het dichten van de gaten. Maar misschien was het ooit een kleine duinpan welke alleen maar groter is geworden door een zuid-westen wind.

Het blijft in ieder geval een prachtig toeval.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Annelies

Re: Wn. 7 H

Bericht door Annelies »

Als de bunker in '53 (na de watersnoodramp?) gesloopt is dan zullen ze er waarschijnlijk voor gezorgd hebben dat het gat goed opgevuld werd? Er mogen geen gaten in de duinen/zeewering zitten omdat het water dan makkelijk het binnenland kan binnenstromen.
Maar ik weet uiteraard niet of er met de sloop van deze bunker al zo streng rekening mee werd gehouden :geek:

Een mooi toeval is het in ieder geval zeker!
Plaats reactie

Terug naar “Festung Hoek van Holland”