Bunkers in 3D.
Re: Bunkers in 3D.
Ik heb hier geen slecht woord voor over , vind em gewoon rete strak, top Werk Erwin !
Zie het grijze, verken het donkere.
http://sketchup.google.com/3dwarehouse/ ... &scoring=m
http://sketchup.google.com/3dwarehouse/ ... &scoring=m
Re: Bunkers in 3D.
Fraai hoor .... maar, in WO2 was het beton vast nieuwer of geschilderd in camo-kleuren.ErwinZ schreef:Begint er op te lijken
g,Ruud
Bunker Archief IJmuiden
BunkerArchief.NL
BunkerArchief.NL
Re: Bunkers in 3D.
Klopt. Ik maak nu zelf textures gebasseerd op foto's. Deze is al iets opgepoetst maar moet inderdaad nog meer. Die middelste pillaar heeft nu veels te veel water 'schade' bijvoorbeeld. Maar is wel vak apart hoor. Vind photoshoppen wel leuk maar na 2 dagen wordt je ook wel texture moeRuud schreef:Fraai hoor .... maar, in WO2 was het beton vast nieuwer of geschilderd in camo-kleuren.
g,Ruud
@Wim. Als je model goed is passen ze natuurlijk Maar in photoshop kun je veel passend maken.
- Bas de Mos
- Berichten: 1073
- Lid geworden op: 24 feb 2008, 22:22
- Contacteer:
Re: Bunkers in 3D.
Jullie weten neem ik aan hoe je een texture naadloos maakt? Dan hoef je nooit te klooien met passend maken.
http://www.photoshoptextures.com/textur ... xtures.htm
http://www.photoshoptextures.com/textur ... xtures.htm
Re: Bunkers in 3D.
Anderhalve dag verprutst aan het leren van UV unwrapping. Erg irritant om dat goed te krijgen. Voorlopig maar ff met de hand door texturen. Hier wat bumpmapping (stenen muren) op de 2e versie van de Hochbettung.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Bas de Mos
- Berichten: 1073
- Lid geworden op: 24 feb 2008, 22:22
- Contacteer:
Re: Bunkers in 3D.
Een lang geleden begonnen projectje maar eens afgemaakt. De S414 van Scheveningen nord. De bunker is in werkelijkheid vol graffiti dus ik heb een balans gezocht tussen de huidige situatie (roest) en vroeger (schone muren).
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Bunkers in 3D.
Mooi, welk render pakket ?sirpsycho schreef:Een lang geleden begonnen projectje maar eens afgemaakt. De S414 van Scheveningen nord. De bunker is in werkelijkheid vol graffiti dus ik heb een balans gezocht tussen de huidige situatie (roest) en vroeger (schone muren).
- Bas de Mos
- Berichten: 1073
- Lid geworden op: 24 feb 2008, 22:22
- Contacteer:
Re: Bunkers in 3D.
Oja, nog een detail van de Bei Gasgefahr tekst. In werkelijkheid was 'ie wit overgeschilderd maar dat zou ook maar saai zijn @Wim: Vray.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Bunkers in 3D.
Mooi man!
Was ie nog maar zo strak..
kunnen we er toch nog een (virtueel) museum in maken
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
- johannes winius
- Berichten: 273
- Lid geworden op: 08 mei 2010, 10:52
- Locatie: Hoogezand
- Contacteer:
Re: Bunkers in 3D.
Mooi hoor!
Jouw afweging tussen hedendaags (verweerd/roestig maar daaardoor wat sfeervoller) en orgineel (schoon maar saai) vind ik heel herkenbaar! Zelfde problemen heb ik bij mijn renders; door wat vuil/roest/krassen in de textures te stoppen gaan deze 'leven' en zien ze er realistischer uit, maar tegelijkertijd wil je de historische werkelijkheid ook niet te veel geweld aandoen. (waarschijnlijk zat alles destijds redelijk strak in de verf)
Voordeel van jouw lege ruimtes is dat daardoor niet duidelijk is in welk tijdvak we ons bevinden; dat geeft wat meer vrijheid. Had je de ruimtes nu volledig ingericht met Duits spul én de plafonds zo roestig gehouden, dan was het denk ik wél storend geweest.
Sander
Jouw afweging tussen hedendaags (verweerd/roestig maar daaardoor wat sfeervoller) en orgineel (schoon maar saai) vind ik heel herkenbaar! Zelfde problemen heb ik bij mijn renders; door wat vuil/roest/krassen in de textures te stoppen gaan deze 'leven' en zien ze er realistischer uit, maar tegelijkertijd wil je de historische werkelijkheid ook niet te veel geweld aandoen. (waarschijnlijk zat alles destijds redelijk strak in de verf)
Voordeel van jouw lege ruimtes is dat daardoor niet duidelijk is in welk tijdvak we ons bevinden; dat geeft wat meer vrijheid. Had je de ruimtes nu volledig ingericht met Duits spul én de plafonds zo roestig gehouden, dan was het denk ik wél storend geweest.
Sander
https://3dfort.wordpress.com: Forten, bunkers en historisch geschut getekend
Re: Bunkers in 3D.
Vraagje, de hoogte van die scheidingslijn tussen twee kleuren, zat die op een standaard hoogte of werd dat min of meer op gevoel gedaan en is dat dus per bunker sowieso al verschillend?
En zat er altijd nog een randje met een andere tint tussen, of ook niet 'standaard' op een bepaalde wijze?
En wat was gebruikelijk?
Onder een pasteltint en boven altijd wit of soms ook gewoon onbeschilderd?
En zat er altijd nog een randje met een andere tint tussen, of ook niet 'standaard' op een bepaalde wijze?
En wat was gebruikelijk?
Onder een pasteltint en boven altijd wit of soms ook gewoon onbeschilderd?
Re: Bunkers in 3D.
Op alle vragen; lokaal design. Al zit er wel eenheid in binnen de Stutzpunkt.
Re: Bunkers in 3D.
Thnx!ErwinZ schreef:Op alle vragen; lokaal design. Al zit er wel eenheid in binnen de Stutzpunkt.