Fort Liezele

Algemene discussie over Belgische fortificaties
Plaats reactie
Tom Oliviers

Fort Liezele

Bericht door Tom Oliviers »

Hallo allemaal,

Afgelopen weekend het Fort van Liezele nabij Puurs een bezocht, een zeer knap fort van de pantserlinie, dat enorm knap opgeknapt is, met o.a. polyesteren koepels e.d.

In de gangen liggen van die smalsporen, deze zijn door de duitsers in de tweede wereldoorlog aangelegd, in het museum kan je lezen dat dit fort door de duitsers herbruikt is als:

"Heeresverpflegungsstelle 667"

De foto's staan nog bij men vriendin op haar fotocamera, die post ik later wel even ;)

Met vriendelijke groet

Tom Oliviers, BFA
RonEr †

Re: Fort Liezele

Bericht door RonEr † »

Twee jaar geleden ben ik daar met een groep van 20 mensen op bezoek geweest - heel mooie collectie en een goed beeld van een modern fort - iedereen was enthousiast
Fortenspy

Re: Fort Liezele

Bericht door Fortenspy »

Fort Liezele is een van de meest prachtige (zo niet het prachtigste ) van de Vesting Antwerpen. Een enorm enthousiaste groep die dit Fort heeft opgeknapt en er samen met het gemeentebestuur een pareltje van gemaakt heeft en nog steeds verdere verbeteringen aanbrengt en nog een stapel werken heeft gepland. Het Fort is eigendom van de Gemeente Puurs. Voor meer info kan men terecht op de uitgebreide website van dit fort :

http://users.telenet.be/bart.van.bulck/" target="_blank


Fortenspy

http://fortenspy.blogspot.com/" target="_blank
RonEr †

Re: Fort Liezele

Bericht door RonEr † »

In 2007 ben ik met een groep rondgeleid op Fort Liezele, inderdaad de moeite waard, en zeker het mooist bewaard gebleven fort uit de Antwerpse fortengordel.
Afbeelding
Hier zie je de kunststof 'doppen' die de vroegere geschutskoepels simuleren.
De stalen observatiekoepel op de achtergrond is wel origineel.

Afbeelding

En binnen kun je duidelijk de door de Duitsers aangelegde smalspoorlijntjes
zien liggen. ook buiten het fort zijn ze nog te zien.
Afbeelding

Zeker een bezoek waard.
Plaats reactie

Terug naar “België”